آیا SEO هنوز کاربردی است؟ چرا سئو مهم است؟ مدتی است کامنتهایی در مورد از بین رفتن SEO منتشر میشود اما درست مانند برخی از سوالات امتحانی قدیمی که بیش از ۱۵ سال است همچنان استفاده میشود، سئو هم در سال ۲۰۲۰ کاربرد دارد و به هیچ وجه از بین نمیرود. به نظر من سئو در حال شکلگیری و تکامل است و لزوما از بین نمیرود. میتوانم این گفته را در عرض چند دقیقه به شما توضیح دهم.
چرا سئو مهم است و کاربرد SEO
حتما شما هم روزهایی که محتواهایی که پر از کلمات کلیدی بودند و موتورهای جستجوی اولیه را به خاطر دارید. گوگل برای غلبه بر سایتهایی که به نوعی از کلمات کلیدی سوء استفاده میکردند الگوریتم بهتری را منتشر کرد. این معنا بود که سئوکاران نه چندان حرفهای شروع به عقب ماندن کردند چون نمیدانستند که با تغییر الگوریتم گوگل چه باید بکنند. باگذشت سالهای متمادی، تکنیکهای دیگری مانند تراکم کلمات کلیدی و روشهای دیگری مانند استفاده از کلمات کلیدی در متا تگها شروع به استفاده کرد، این استفاده سالها ادامه پیدا کرد تا اینکه گوگل هم به این موضوع توجه نشان داد.
بعد از بروزرسانی الگوریتمهای پنگوئن و پاندا و نیاز به محتوای با کیفیت و لینکهای بهتر، سئوکاران متوجه شدند که میتوانند از سایتهای اسپم سازی با لینکهای خودشان استفاده کنند اما بعدها گوگل فهمید که چگونه میتواند لینکهای غیر طبیعی را پیدا کند.
- بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه رایج در هنگام بهینهسازی (سئو) کردن اکانت اینستاگرام
اهمیت سئو سایت
با این کار، سئوکاران به دنبال تاکتیکهای جدیدی برای ایجاد لینک بودند. حتما در مورد پستهای مهمان و اینفوگرافی شنیدهاید اما حالا اینها تاکتیکهای ایجاد لینک خوبی نیستند. همچنین مقالات ۵۰۰ کلمهای را به خاطر دارید که چندی پیش خیلی محبوب نبودند، اما حالا این تعداد کلمه برای ارائه هر محتوای معنی داری کافی نیست مگر اینکه واقعا نوشته شما مرتبط باشد. این همان اتفاقی است که رخ میدهد شما محتوای سئو شده را پست میکنید و نه محتوایی که خوانندگان شما دوست دارند با آنها به اشتراک بگذارید.

طبق گفته SEMRush Factors Ranking 2.0، ترافیک مستقیم بیشترین تاثیر را در رتبه بندی صفحه دارد، این بدان معناست که شما باید برند خود را تبلیغ کنید و فقط نگران کلمات کلیدی و متون لنگرگاه نباشید. به علاوه شما باید محتوای عمیقی ایجاد کنید که به سوالات مهم و کلیدی کاربران پاسخ میدهد و نه این که برای موتورهای جستجو بنویسید.
اهمیت سئو و تولید محتوای ناب
محتوای خوب باعث اشتراک گذاری و بازدیدهای مستقیمتر میشوند و مهمتر از همه برند شما را میسازد. این بدان معناست که سئوکاران امروزی باید بازاریابان بهتری باشند و فقط هنر SEO را تمرین نکنند. به عبارت دیگر شما باید به خوبی به بازایابی آشنایی داشته باشید و راههایی را پیدا کنید که برند شما را در صدر مخاطبان قرار میدهد و نگران این نباشید که از کدام کلمات کلیدی برای دست یابی به رتبه بهتر استفاده کنید.
- بیشتر بخوانید: مهمترین چک لیست تولید محتوای با ارزش و هدفمند
درست است که مانند روزهای اولیه استفاده از ترفندهای سئو رو به کاهش است اما سئو هنوز زنده است و در حال تکامل میباشد. اینجاست که بیشتر متوجه میشویم چرا سئو مهم است. تنها نکته این است که بیشتر باید درگیر بازاریابی دیجیتال شوید تا ترفندهای سئو قدیمی. امروزه رسانههای اجتماعی بیشتر با سئو سرو کار دارند چون که آنها برند و کسب و کار شما را در معرض دید کاربران بیشتری قرار میدهند و به جستجوی ارگانیک برند شما کمک میکند.
برای رفتن از یک وضعیت خوب به یک وضعیت عالی در دنیای SEO شما باید یک بازاریاب دیجیتال ماهر باشید و مجموعه مهارتهای خود را گستردهتر کنید. بنابراین نگران این نباشید که محتوای شما چند کلمه است و در چه قسمتی از متن به سایت خود لینک میدهد. کافیست مانند یک بازاریاب ماهر دیجیتالی فکر کنید و ببینید که چرا سئو به ماندگاری شما کمک میکند و چه مهارت سئو برای کسب و کارها بسیار باارزشتر است.

آمار سئو در سالهای اخیر نشان می دهد که:
- گوگل ۹۲.۵۴% سهم بازار جستجوی جهانی را در اختیار دارد.
- گوگل در هر روز بیش از ۶۳۰۰۰ جستجو در ثانیه را انجام میدهد. بیشتر جستجوهای گوگل از طریق گوشی همراه انجام میشود.
- سئو ارگانیک ۵.۶۶ برابر بهتر از تبلیغات پولی است.
- گنجاندن ویدیو در یک پست باعث افزایش ترافیک ارگانیک در نتایج جستجو میشود.
- تعداد پرسوجوهای فایلهای صوتی در بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ حدود ۳۴ % افزایش یافته است.
- این بدان معناست که استفاده از محتواهایی که ترکیبی از متن، صوت و ویدیو هستند منجر به افزایش ترافیک ارگانیک میشود.
- وب سایتهایی که دارای یک وبلاگ فعال هستند ۶۷% ترافیک بیشتری نسبت به سایتهایی که وبلاگ فعال ندارند را بدست میآورند.
- طبق گفته Ahref، حدود ۹۰.۸۸ درصد از کل صفحات به هیچ وجه ترافیکی دریافت نمیکنند و فقط ۴.۵ درصد از آنها کمتر از ۱۰ بازدید در ماه را دارند.
- بروزرسانی و انتشار مجدد پستهای قدیمی وبلاگ با مطالب و تصاویر جدید میتواند ترافیک ارگانیک را تا ۱۱۱% افزایش دهد.
- محتوای با کیفیت بالا و ایجاد لینک دو سیگنال مهم هستند که توسط گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما استفاده میشود.
- میانگین نتیج صفحه اول گوگل حاوی ۱۸۹۰ کلمه هستند و محتواهای طولانیتر از ۱۰۰۰ کلمه به طور مداوم تعداد لینکهای بیشتری را دریافت میکنند.
- ۸۲% گزارش میدهند که اثر بخشی سئو در حال افزایش است و این اهمیت سئو سایت را نشان میدهد. طبق گفته بورل و همکاران، پیش بینی میشود که هزینههای مربوط به سئو تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۸۰ میلیارد دلار میرسد. معیار اصلی برای تعیین موفقیت سئو، بهبود جلسات ارگانیک به میزان X درصد است.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
روی ستاره کلیک کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. میزان امتیاز ۲
اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهد
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود
اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم
به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟
No comment yet, add your voice below!