Skip to content

روش‌های تاثیر گذار در تولید محتوا

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۰
(۰)

شاید فکر کنید برای این که یک محتوای جالب را تولید کنید همیشه نیاز به نوشتن‌های طولانی دارید اما اینگونه نیست. تنها روش تولید محتوا محتوای متنی نیست. در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شما نمی‌توانید کپشن‌های طولانی ایجاد کنید و کمتر کاربری راغب به مطالعه متن‌های طولانی وجود دارد. کاربران اینستاگرام علاقمند به استفاده از صوت و تصویر هستد. شما باید قبل از هر چیزی جایی که می‌خواهید محتوا منتشر کنید را در نظر داشته باشید و براساس آن محتوای خود را خلق کنید. محتوایی که برای یک شبکه اجتماعی تولید می‌شود بسیار متفاوت است از محتوایی که برای یک وب‌سایت تولید می‌شود. علاوه‌بر این شما باید برای خلق یک محتوای جالب مخاطبان خود را در نظر داشته باشید.

5 روش‌ تولید محتوا که می‌تواند به شما در تولید محتوای تاثیرگذار کمک کند!

محتوایی که در مورد روش‌های پرکردن دندان نوشته‌اید برای کودکان جالب نیست و بلعکس محتوایی که برای فروش فیلم‌های کارتونی تولید کرده‌اید برای کاربرانی که علاقمند به خواندن فیزیک کوانتوم هستند جالب به نظر نمی‌رسد. گذشته از این‌ها شما باید با روش‌های تولید محتوا آشنایی داشته باشید. ما در این مقاله سعی داریم این روش‌ها را برای شما توضیح دهیم…

انواع روش‌های تولید محتوای تاثیر‌گذار

روش تولید محتوا از طریق عکس

در سال جاری بیش از ۱ میلیارد نفر گوشی‌های همراه خریداری کرده‌اند که اکثر این گوشی‌ها دارای دوربین هستند. عکس‌ها یک منبع عالی برای تولید محتوا هستند، بیش از ۳۵۰ میلیون عکس هر روزه در فیس‌بوک آپلود می‌شود و هر روزه ۵۵ میلیون عکس در اینستاگرام. که این‌ها یک چیز را مشخص می‌کنند و آن این است که مردم عاشق عکس هستند.

خلاق باشید و به سوژه‌ها از دید خوانندگان خود نگاه کنید. بسیاری از سایت‌های آموزشی هستند که بدون عکس بی‌معنا خواهند بود به طور مثال یک سایت آموزش هنرهای دستی بدون عکس نمی‌تواند مراحل کار را به مخاطبان نشان دهد. بنابراین تا حد امکان شما باید عکس‌های مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید و آن را لابه لای متن خود قرار دهید.

روش تولید محتوا از طریق اینفوگرافیک

همه ما از طریق روش‌های مختلفی یاد می‌گیریم، یک عده از کاربران از طریق تصویر، سری دیگر از روی فیلم مطالب را به خوبی یاد می‌گیرند. ثابت شده است که اکثر کاربران از طریق روش‌های بصری یادگیری بهتری دارند و این یکی از دلایل محبوبیت اینفوگرافیک است. در اینفوگرافیک اطلاعات خام و خسته کننده دریافت می‌شود و به گرافیک‌هایی که به راحتی قابل درک هستند و تجربیات بصری خوب تبدیل می‌شوند. اینفوگرافیک یک راه عالی برای ایجاد محتوای جذاب است که حتی می‌تواند بدون متن باشد.

5 روش‌ تولید محتوا که می‌تواند به شما در تولید محتوای تاثیرگذار کمک کند!

تولید محتوای شنیداری

این جایی است که کلا محتواهای نوشتاری متوقف می‌شوند. از کاربردهای این نوع محتوا می‌توان به مشاوره‌های صوتی اشاره کرد. سایت‌های فروشگاهی که مشاوره صوتی ارائه می‌دهند می‌توانند سرویس‌هایی را با کاربران خود به اشتراک بگذارند تا به راحتی مطالب مد نظر خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. تقریبا همه گوشی‌های هوشمند امروزی دارای برنامه‌های ضبط صدا هستند.

شما می‌توانید از گزارش‌هایی که به صورت صوتی ضبط کرده‌اید را رونویسی کنید و آن‌ها را به محتوای متنی تبدیل کنید. تولید محتوای صوتی که به شکل داستان‌های صوتی، پادکست‌ها و غیره در می‌آیند را می‌توان در راه رفتن به محل کار یا در ماشین گوش داد. شما ممکن است از این طریق مخاطبان جدیدی پیدا کنید که نمی‌دانید در کجا از محتوای شنیداری شما استفاده می‌کنند.

روش تولید محتوا از طریق ویدیو

در یوتیوب بیش از ۶ میلیارد فیلم در ماه مشاهده می‌شود. شما می‌توانید از مصاحبه‌ها، حوادث و مسائل دیگر فیلم‌هایی تهیه کنید و آن را به پست‌های ویدئویی عالی تبدیل کنید. ابزارهای متعددی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها فیلم‌های خود را ویرایش کنید، زیرنویس بگذارید، میکس کنید و بسیاری کارهای دیگر که می‌توانید برای تولید یک ویدئوی عالی و جذب تعداد زیادی بیننده استفاده کنید.

5 روش‌ تولید محتوا که می‌تواند به شما در تولید محتوای تاثیرگذار کمک کند!

روش تولید محتوا از طریق انیمیشن

اگر به دنبال روش تولید محتوایی هستید که به طور قابل توجهی نگاه‌ها را به خود جذب کند می‌توانید از فایل‌های GIF استفاده کنید. انیمیشن‌های متحرک یک شکل از تولید محتوا هستند که همه آن را دوست دارند. بسیاری از مردم انیمیشن‌ها را دوست دارند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. Tumblr یک منبع عالی برای جستجو و پیدا کردن فایل‌های GIF است اما شما خودتان می‌توانید با برنامه‌هایی مانند Giffing Tool  (برای ویندوز) و GIF Brewery  (برای مک) به راحتی فیلم‌هایی را ضبط کنید و آن را به GIF‌های با کیفیت بالا تبدیل کنید.

سخن آخر:

در بخش‌های بالا ما ۵ روش تولید محتوا را ذکر کردیم، اگرچه تولید محتوا متنی بسیار بسیار عالی هستند اما روش‌های دیگری وجود دارند که کاربران از آن‌ها را بیشتر استقبال می‌کنند. به یاد داشته باشید که کاربران امروزی حوصله خواندن متن‌های طولانی ندارند و شما باید با استفاده از صوت و تصویر توجه آن‌ها را به خود جلب کنید. برای ایجاد پروژه تولید محتوا و استخدام فریلنسر می‌توانید به سایت کاریتو مراجعه کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

پیشنهاد می‌کنیم:  چگونه یک نویسنده محتوا حرفه‌ای برای سئو باشیم؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =