مطمئناً هر شرکتی برای پیروزی در بازار رقابت حکمفرما، به رسانههای تبلیغات آنلاین نیاز دارد. ما به همه کسانی که فروشگاههای آنلاین را مدیریت میکنند توصیه میکنیم انواع تبلیغات آنلاین را با دقت بیشتری مطالعه کنند. اگر هنوز وب سایت ندارید و محصولات خود را در کانالهای تلگرامی و اینستاگرام به فروش میرسانید توصیه میشود برای طراحی وب سایت اقدام کنید، مخصوصاً اگر محصولات زیادی برای ارائه به مخاطبان خود دارید.
اگر شرکتی مشتریان آنلاین ندارد به این معنا نیست که اصلاً وجود ندارد، برعکس، این شرکت با کمک سئوکاران و طراحان وب سایت و تبلیغات آنلاین میتواند موفقتر شود.
تبلیغات آنلاین چیست؟
تبلیغ آنلاین که به عنوان بازاریابی آنلاین یا تبلیغات اینترنتی شناخته میشود به طور ساده به استفاده از اینترنت به عنوان رسانهای، برای انتقال پیامهای بازاریابی به مشتریان احتمالی و افزایش بازدید از وب سایت اطلاق میشود. این امر امکان فروش و تعامل را بالا میبرد. با ظهور اینترنت و ارتباط پهن باند، تبلیغات آفلاین یا سنتی کاهش پیدا کرد.
گرچه همه کشورهای در حال توسعه از تبلیغات اینترنتی استفاده نمیکنند اما بسیاری از کسب و کارها این کانال بازاریابی را اصلیترین ابزار فروش و بازیابی میدانند. مزیت اصلی انواع تبلیغات آنلاین ارائه سریع یک محصول یا خدمات به مخاطبان مورد هدف در سراسر جهان میباشد. علاوه بر این، جهت گیری خاص در تبلیغات و برآورد نتایج بهینه سازی بودجه بازاریابی و ایجاد فرایند فروش کارآمد را ممکن میسازد.
- پیشنهاد میکنیم: بررسی تفاوت تبلیغات و بازاریابی
هزینه تبلیغات آنلاین
معمولاً هزینه تبلیغات آنلاین براساس یکی از اصول زیر است:
- CPM: تبلیغ کننده هزینه تبلیغات خود را براساس تعداد دفعاتی که آگهی به مخاطب نمایش داده شده است پرداخت میکند.
- CPC: تبلیغ کننده هزینه تبلیغات خود را براساس تعداد کلیکهایی که کاربر روی آگهیاش کرده و به صفحه فرود هدایت شده پرداخت میکند.
- CPA: تبلیغ کننده هزینه عمل خاصی را که توسط مشتری انجام میشود را میپردازند.
اگر توافقی بین تبلیغ کننده (به طور مثال مدیر یک وب سایت) و تبلیغ دهنده (به طور مثال شما) وجود داشته باشد هزینه تبلیغات آنلاین میتواند نرخ ثابتی باشد. اما این کار به ندرت انجام میشود و معمولاً پرداختها به شکل بالا انجام میشود.
چه چیزی را میتوان در اینترنت تبلیغات کرد؟
تبلیغات اینترنتی باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش حجم فروش میشود. اهداف تعیین میکنند که چه چیزی و چگونه برای تبلیغات آنلاین انتخاب شود. موارد زیر را میتوان در اینترنت تبلیغ کرد:
- محصولات فروشگاهی (مانند محصولات دیجیتالی مانند لپ تاپ، محصولات آشپزی مانند ادویه جات، لوازم خانگی مانند یخچال و تلویزیون، محصولات پوشاک مانند مانتو و شلوار و غیره)
- خدمات ارائه شده توسط شرکت یا وب سایت (مانند خدمات سئو و بهینه سازی سایت، خدمات ترجمه و تایپ، خدمات طراحی سایت و غیره).
- و هر چیزی که منع قانونی نداشته باشد (مثل فروش حیوانات خانگی، فروش کارهای دستی و غیره).
ویژگیهای تبلیغات اینترنتی
مشارکت کاربران در فعالیتهای خاص: به نظر شما چرا تبلیغات اینترنتی بهتر است از تبلیغات سنتی (روزنامه، بیلبورد یا تلویزیون)؟ خیلی ساده است، چون تبلیغات آنلاین به دلیل ظهار و انتخاب مکان مطلوب، افراد را تشویق میکند تا به فرایند مورد نظر صاحب کسب و کار بپیوندد، بهعنوانمثال روی بنر کلیک کند و به صفحه فرود وارد شود، لینکی را دنبال کند یا پاسخ سؤالی را در یک فرم پر کند.
دسترسی گسترده کاربران به اینترنت: تبلیغات اینترنتی امکان دسترسی به بسیاری از کاربران را فراهم میآورد که ممکنه به مشتری تبدیل شوند.
تقسیم بندی کاربران: برای هدف قرار دادن مخاطبان و بهبود مدام بسترهای تبلیغاتی امکان تقسیم بندی کامل کاربران براساس علایق، موقعیت جغرافیایی، سن، جنس، جستجوهای قبلی و سایر موارد وجود دارد. بنابراین مخاطبان از پیش تعیین شدهای مورد هدف قرار میگیرند و حجم فروش افزایش پیدا میکند.
برآورد دقیق نتایج: تبلیغات چیزی است که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. برآورد سودآوری تبلیغات اینترنتی بدون هیچ رقمی غیرممکن است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ ابزار برای تجزیه و تحلیل کارایی تبلیغات اینترنتی وجود دارد.
انواع تبلیغات اینترنتی
در ادامه ۱۵ مورد از جذابترین انواع تبلیغات اینترنتی را به شما معرفی خواهیم کرد که بسته به هدف مورد نظر خود میتوانید یک یا چند مورد از آنها را برای توسعه کسب و کار خود انتخاب کنید:
تبلیغات کلیکی (CPC)
یکی از محبوبترین نوع تبلیغات، تبلیغات کلیکی است. اگر کاربر روی آگهی کلیک کند و به وب سایت تبلیغ کننده هدایت شود باید مبلغی را پرداخت کند. موتورهای جستجو، ارائه دهنده تبلیغات کلیکی هستند که محبوبترین آنها Google Ads است.
لازم به ذکر است که تبلیغات کلیکی یکی از انواع کارآمد تبلیغات است که کاملاً ایمن و قانونی است. از این طریق موتورهای جستجو سود زیادی را کسب میکنند. با این حال قیمت هر کلیک بین تبلیغ کنندگان تعیین میشود. کسی که بالاترین قیمت را ارائه دهد در حراج برنده میشود. این امر رقابت را در بعضی از زمینهها به حدی بالا برده است که تنها شرکتهای بزرگ میتوانند از عهده این نوع تبلیغات بر بیایند.
بازاریابی مجدد، از کارآمدترین انواع تبلیغات آنلاین
این نوع بازاریابی در زیر دسته تبلیغات کلیکی قرار میگیرد اما میتوان به دلیل ویژگی خاص آن را انتخاب کرد. این نوع تبلیغات امکان ردیابی کاربران وب سایت را فراهم میآورد و تبلیغات مجدد را به عنوان یادآوری به آنها نمایش میدهد.
- یک مثال ساده، اگر تعامل ۱ درصد باشد به این معناست که ۹۹ درصد کاربران وب سایت آن را پس میزنند یا به دلایلی آن را پس میزنند.
بازاریابی مجدد امکان بررسی و احتمالاً تشویق را فراهم میآورد تا کاربران تصمیمشان را تغییر دهند. گوگل فناوری ردیابی کاربران خود را دائماً بهبود میبخشد و فرصتهایی را برای کمپینهای تبلیغاتی ارائه میدهد.
معایب ریمارکتینگ دینامیک این است که کاربران تبلیغات همان شرکت را مشاهده میکنند گرچه ممکنه به این پیشنهاد علاقهای نداشته باشند. بازاریابی مجدد پویا برای ایجاد تبلیغات فردی براساس محصولات مشاهده شده در نظر گرفته شده است. با توجه به این موضوع، تعامل میتواند تا ۲ برابر افزایش داشته باشد.
بنر دیجیتالی
بنر دیجیتالی اولین تبلیغات اینترنتی است. این نوع تبلیغات آنلاین شامل قرار دادن بنر در وب سایت دیگران است. هنگامی که کاربران روی این بنر کلیک میکنند به صفحه مد نظر شما هدایت میشوند. چنین ترافیکی را میتوان با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب به راحتی ردیابی کرد. CPM طرح اصلی پرداخت هزینه تبلیغات بنری است.
- بیشتر بخوانید: تعرفه تبلیغات بنری، موشنگرافی و اینفوگرافی
تبلیغات در Google Shopping برای فروشگاههای آنلاین
تبلیغات در Google Shopping یکی از انواع تبلیغات ویدئویی آنلاین است که امکان مشاهده انواع مختلفی از محصولات پیشنهادی را میدهد.
یوتیوب برای تبلیغات اینترنتی ویدئویی
حالا اکثر کاربران اینترنت، ویدئوهای یوتیوب را تماشا میکنند. تصور اینکه چنین کاربرانی آگهی محصول یا خدمات شما را مشاهده میکنند حس خوبی است اما با این حال چنین تبلیغات اینترنتی بسیار وقت گیر است چون فیلم کوتاه باید حاوی اطلاعات زیادی باشد که برای مشتری مهم است.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی
تبلیغات در شبکههای اجتماعی در حال حاضر تبلیغات هدفمند و یکی از انواع تبلیغات آنلاین میباشد. این نوع تبلیغات شامل ایجاد و توسعه انجمنها در برخی از رسانههای اجتماعی است. هر رسانه اجتماعی بزرگی عملکرد نمایش تبلیغات را ارائه میدهد. رسانههای اصلی مورد استفاده در این زمینه فیس بوک و اینستاگرام هستند. هر دو پلتفرم اجازه میدهند از اشکال مختلف تبلیغات در کنار هم استفاده کنید. آزمایش و تجزیه – تحلیل کارایی آنها به تبلیغ کننده اجازه میدهد موفقترین و سودآورترین استراتژی را توسعه دهد.
تبلیغات تیزر اینترنتی
این نوع تبلیغ جزو تبلیغات دیجیتالی است که شامل سر صفحه، متن کوتاه در مورد محصول و عکس است. معمولاً از یک سربرگ جالب، یک متن جذاب و یک عکس چشم نواز استفاده میشود. گرچه هزینه این نوع تبلیغات اینترنتی نسبتاً ارزان است اما اغلب برای ترویج خدمات و محصولات گران قیمت تا متوسط استفاده میشود.
CPA یکی از انواع تبلیغات آنلاین
به این نوع تبلیغ، بازاریابی وابسته هم گفته میشود. چارچوب هزینه به ازای هر عمل (CPA) شامل الگوهای کاریست که تبلیغ کنندگان فقط برای اقدامات خاص مشتری پرداخت میکنند. بنابراین تبلیغ کننده حداقل ریسک را متحمل میشود چون ROI (نرخ بازگشت سرمایه) بالا را تضمین میکند. در صنعت تجارت الکترونیک فروشگاه آمازون اولین کسی بود که از بازاریابی وابسته در برنامههای فروش خود در دهه ۹۰ استفاده کرد.
تبلیغات موبایل
این نوع تبلیغات آنلاین عجیب است چون مخاطبان گوشیهای هوشمند (شخصیترین وسیله برای هر فرد) را مورد هدف قرار میدهد. مزیت اصلی تبلیغات موبایلی اینه که در تمام طول روز افراد را تحت پوشش قرار میدهد. گوگل AdMon را توسعه داده است که یک پلت فرم ویژه برای تبلیغات موبایل است.
علاوه بر این، تبلیغات برای گوشیهای همراه را میتوان در Google Ads ایجاد کرد. به هر حال راه اندازی کمپین تبلیغات موبایلی را پوشش میدهد، امکان استفاده از تمام مزایای تبلیغات کلیکی را دارد، و مخاطبان را براساس موقعیت جغرافیایی مورد هدف قرار میدهد را فراهم میآورد. در حال حاضر تبلیغات موبایلی برای همه تبلیغ کنندگان مناسب نیست و شما باید در هنگام انتخاب همه جوانب را بررسی کنید.
تبلیغات اینترنتی مبتنی بر مکان
اگر شخصی دارای رستوران یا غذاخوری است میتواند تبلیغات اینترنتی مبتنی بر مکان را برای کاربرانی که از این منطقه عبور میکنند و یا قصد بازدید از آن را دارند را مورد هدف قرار دهد. چنین تبلیغات آنلاینی در برنامهها، نقشههای آنلاین نمایش داده میشود. این نوع تبلیغات آنلاین اجازه میدهد تا حضور در کافیشاپها، رستورانها، غذا خوریها افزایش پیدا کند. این نوع تبلیغات آنلاین مشابه Google Maps است که مکانها، مغازهها و غیره را ارائه میدهد.
تبلیغات آنلاین وایرال
هدف اصلی تبلیغات آنلاین وایرال جلب توجه کاربران اینترنتی است به حدی که آنها تمایل به اشتراک گذاری تبلیغات دارند. اکثر این نوع تبلیغات اینترنتی شامل فیلمها، عکسهای خنده دار و الگوهای رفتاری است. برای ایجاد یک تبلیغ وایرال باید از سبک جوکها پیروی کرد یا فقط روحیه خوب کاربران را جلب کرد.
ایمیل مارکتینگ یکی از انواع تبلیغات آنلاین
برخی از افراد ادعا میکنند که چنین تبلیغاتی مانند سایر گزینهها خوب کار نمیکند، که باید این مسئله را رد کرد. تبلیغات اینترنتی از طریق ایمیل مارکتینگ هنوز برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی و مشتریان ثابت استفاده میشود.
پاپآپها یکی از انواع تبلیغات آنلاین تهاجمی
گرچه پاپآپها به عنوان روشی تهاجمی شناخته میشوند اما هنوز برای تبلیغات در سایتها به طور گستردهای مورد استفاده قرار میگیرند. علی رغم شهر بدی که دارند، امکان میدهند درصد تعامل وب سایت خود را افزایش دهید، کاربران را از اخبار مطلع کنید، یک پایگاه ایمیل جمع آوری کنید و عوامل رفتاری وب سایت را بهبود بخشید. شما میتوانید از این نوع تبلیغات آنلاین برای وب سایت یا فروشگاههای آنلاین استفاده کنید.
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن رایجترین انواع تبلیغات آنلاین
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن (push notifications) چندی پیش در حوزه تبلیغات ظاهر شد. این نوع تبلیغات بسیار کارآمد هستند چون ۸۰ تا ۸۵ درصد از کاربران چنین پیامهایی را مشاهده میکنند. از این نوع تبلیغات در برنامههای وب، اینستاگرام، تلگرام و غیره استفاده میشود. با این حال تبلیغ کنندگان این روش را بسیار امیدوار کننده میدانند و در حال حاضر به طور گستردهای استفاده میشود.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
مجموعهای از اقدامات است که توسط متخصصان برای بهبود بازدید از سایت با استفاده از کلمات کلیدی هدف برای افزایش ترافیک سایت انجام میشود. SEO در مقایسه با سایر انواع تبلیغات اینترنتی دارای ویژگیهای متمایزی است. یکی از تفاوتهای اصلی تأثیرگذاری بلند مدت است چون افزایش ترافیک و جذب مشتریان جدید با استفاده از سئو امکانپذیر است و سود خالص کسب و کارها را افزایش میدهد.
جمع بندی
تبلیغات آنلاین دیگر ترند نیست گرچه برخی از صاحبان کسب و کار هنوز آن را اینگونه تصور میکنند. با این حال، استفاده از انواع تبلیغات آنلاین به یک ضرورت تبدیل شده است. این بدان خاطر است که از تبلیغات اینترنتی میتوان به طور مؤثری برای فروش محصولات استفاده کرد.
به دلایلی، برخی از کسب و کارهای قدیمی هنوز از کار آنلاین اجتناب میکنند اما تجربه ثابت کرده است که دیر یا زود باید بستری رد اینترنت برای خود آماده کنند. انواع تبلیغات آنلاین ذکر شده باعث جذب بسیاری از کاربران و در نتیجه اولین تغییر برای ارتقاء سطح شرکت میشود. هر نوع تبلیغات آنلاین را میتوان آزمایش کرد و نرخ تعاملات و ROI را ردیابی کرد.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
روی ستاره کلیک کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰
اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهد
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود
اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم
به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟
No comment yet, add your voice below!