در این پست قصد داریم تا در مورد ترندهای شبکههای اجتماعی جدید در ۲۰۲۱ برای شما صحبت کنیم. یک واقعیت جالب و البته ترسناک در این مورد وجود دارد. آن هم این است که تعداد افراد فعال در شبکههای اجتماعی حدود ۳.۸ میلیارد نفر است. از این تعداد هر یک نفر تقریبا ۲.۵ ساعت در روز را صرف مشاهدهی محتواهای اجتماعی میکند.
پتانسیل فضای مجازی برای دستیابی و نفوذ به کاربران به طرز وحشتناکی بالا رفته است. این روزها شما کمتر برندی را مشاهده خواهید کرد که در برابر جهش فوق العادهی بالای شبکههای اجتماهی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و… مقاومت کند. عدم استفاده از این شبکهها به معنای از دست دادن میلیونها فالور است. به عبارت دیگر این پلتفرم بستر مناسبی برای توسعه کسب و کار شما خواهد شد. اینجاست که اهمیت بالای شبکههای اجتماعی جدید در ۲۰۲۱ مشخص میشود.
برندهای مختلف حتی تجربه کاربری خود را ممکن است به طور مداوم تغییر دهند. دلیل این امر این است که اکثر شبکههای اجتماعی به خاطر شبکههای اجتماعی جدید در ۲۰۲۱ مدام در حال تغییر الگوریتمهای خود هستند. به همین خاطر آنها سعی دارند که بتوانند محتوا و تبیلغات مرتبطتری را ارائه دهند. این تغییرات برای برندها بسیار مهم است. چرا که ۴۳ درصد از کاربران اینترنت ۱۶ تا ۶۴ ساله ادعا میکنند که وقتی در مورد کالایی که قصد دارند خریداری کنند میخواهند تحقیق کنند از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
رشد موفقیت آمیز درآمد برندها از طریق رسانههای اجتماعی باعث شده که اکثر کسب و کارها برای استفاده از آنها برنامه ریزی کنند. حتی برای استفاده گستردهتر از شبکههای اجتماعی ممکن است برنامه ریزی کنند.
شاید برای شما جالب باشد: راهنمای کار با سایت کاریتو برای کارفرما
محتوای زودگذر یکی از استراتژیهای جدید شبکههای اجتماعی
Ephemeral Content یا محتوای زودگذر یکی از استراتژیهای جدید شبکههای اجتماعی در ۲۰۲۱ است. در این مورد بیشتر از عکس، متن و ویدیو استفاده میکند. در حالی که رشد کلی شبکههای اجتماعی در حال افزایش است. تعداد افرادی که در استوری گذاشتن فعال هستند، جزو کاربران فعال این شبکههای مجازی به شما میآیند. تعداد این افراد هم بسیار بالا رفته است.
برای تایید این گفته باید بدانید که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۰۰ میلیون نفر هر روز در استوریهای اینستاگرام شرکت میکردهاند! البته باید به این مورد اشاره کرد که بخش زیادی از این تعداد را برندها تشکیل میدهند. در حقیقت یک سوم از تعداد استوریهای پر بیننده، به برندها تعلق دارد.
طبق گفته فیس بوک ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام بر این باورند که به این پلت فرم اعتماد دارند و از آن برای تصمیم گیری در مورد خرید محصول یا خدمات استفاده میکنند.
به خاطر داشته باشید که شبکههای اجتماعی جدید در ۲۰۲۱ هر روز در حال تغییر دادن الگوریتمها و روال کاری خود هستند. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد. شما که به عنوان یکی از صاحبان کسب و کار برای پیشرفت در کاتان باید همیشه در حال بررسی شبکههای اجتماعی جدید در ۲۰۲۱ باشید تا به بهترین نتیجهی ممکن دست پیدا کنید.
عضویت در گروههای مختلف در شبکههای مجازی
جالب است این روزها که شبکههای اجتماعی از محبوبیت خیلی بالایی بین افراد برخوردار شده است، همین امر موجب شده که افراد علاقه خیلی زیادی به عضویت در گروههای مختلف داشته باشند. علاوه بر صفحات مجازی کسب و کارها در شبکههای مجازی، گروههای تبادلی هم یکی از همین ترندهای شبکههای اجتماعی جدید در سال ۲۰۲۱ شده است.
اگر شما هم قصد دارید که کسب و کارتان را بیش از پیش رونق ببخشید، درست کردن یکی از همین گروهها برای شما یک ایدهی بسیار مناسب خواهد بود. میتوانید یک گروه خاص در مورد یک موضوع خاص درست کنید و از افراد بخواهید که نظرات خود را در آنجا با دیگران به اشتراک بگذارند.
استفاده از خبرنامه و پادکست
یکی دیگر از ترندهای جدید در سال ۲۰۲۱ روی آوردن مردم به سمت فایلهای صوتی و پادکست است. این روزها مردم به شنیدن پادکست شدیدا علاقمند شدهاند و ساعت زیادی در روز را صرف شنیدن این فایلهای صوتی میکنند. جالب است بدانید که این روزها حدود ۵۵% از مردم به شنیدن روزانه پادکست علاقمند شدهاند!
پس چرا شما در کسب و کار خود از پادکست استفاده نمیکنید؟ میتوانید اخرین اخبارها و آپدیتها در مورد کسب و کارتان را با همین روش با دیگران به اشتراک بگذارید.
استفاده از محتواهای ویدیویی
یکی دیگر از ترندهای جدید در سال ۲۰۲۱ استفاده از محتواهای ویدیویی است. همان قدر که مردم به شنیدن پادکست علاقمند هستند، استفاده از محتواهای ویدیویی را نیز دوست دارند.
خوب است که روزهایی خاص از هفته را فقط و فقط به این موضوع اختصاص دهید. خوب است که از محیط کار و یا مراحل انجام کارها در محیط کار فیلم بگیرید و آن را در شبکههای اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر در این کار استمرار داشته باشید، پس از مدت کوتاهی شاهد تغییرات خیلی بزرگی خواهید بود.
انتخاب بهترین و ترندترین شبکه اجتماعی
شاید این روزها اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی حال حاظر باشد. ولی خوب بسته به کسب و کاری که دارید این موضوع میتواند متغییر باشد!
شبکههای اجتماعی خیلی زیادی این روزها وجود دارد. شما باید به نسبت کسب و کارتان باید انتخاب کنید که کدام یک برای شما بهترین است. شاید برای ۹۰ درصد از افراد استفاده از اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی باشد، ولی ممکن است برای شما تبلیغات در وب سایتهای دیگر و یا پلتفرم اجتماعی دیگری مناسبتر باشد!
پس قبل از اینکه بحواهید این کار را شروع کنید، به خوبی از قبل در این مورد تحقیقات خود را انجام دهید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
روی ستاره کلیک کنید
میانگین امتیاز ۳ / ۵. میزان امتیاز ۲
اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهد
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود
اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم
به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟
No comment yet, add your voice below!