Skip to content

راهنمای جامع ارسال پیشنهاد پروژه در سایت‌های فریلنسری

چطور پیشنهاد بدهم که پروژه ی بیشتری بگیرم ؟

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه
۳
(۳)

پیشنهاد پروژه عبارتی است که هدفی که فریلنسر در ذهن دارد را بیان می‌کند. این هدف عبارت است از متقاعد کردن کارفرما برای این که بداند فریلنسر فرد مناسبی برای انجام کار است. وقتی شما به عنوان یک فریلنسر برای یک پروژه پیشنهاد ارسال می‌کنید وارد یک فرآیند بسیار رقابتی می‌شوید و شما با سایر فریلنسرهایی که مهارت‌های مشابهی دارند رقابت می‌کنید. اگر نتوانید نقاط قوت و تجربه خود را در پیشنهادی که ارسال می‌کنید برجسته و متمایز کنید یک فرصت عالی را از دست خواهید داد.

خوشبختانه نکات خارق‌العاده‌ای وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید طوری پیشنهاد دهید که پروژه بیشتری بگیرید. پس نکات زیر را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید می‌توانید پروژه بیشتری را بگیرید.

چطور پیشنهاد پروژه بدهم؟ از کجا شروع کنم؟

شما به عنوان یک فریلنسر باید از نوشتن طرح پیشنهادی که با استعدادها، علایق و مهارت‌های شما که در یک پروژه بدان‌ها نیاز شده است کارتان را شروع کنید. مرحله اول این است که پروژه را با دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که پروژه را کاملا درک کرده‌اید. اگر از الگوهای پیشنهادی استفاده می‌کنید حتما پیشنهاد پروژه خود را برای هر کار شخصی‌سازی کنید.

 

در پشنهاد پروژهتان یک مقدمه قوی ایجاد کنید

دو خط اول پیشنهاد پروژه شما در واقع خطوط فروش شما هستند. هنگامی که کارفرما پیشنهاد شما را دریافت می‌کند، این خطوط هستند که باعث می‌شود کارفرما تصمیم بگیرد ادامه پیشنهاد شما را مطالعه کند و یا نه از آن عبور کند و پیشنهاد شما را رد و یا نادیده بگیرد. شما باید هر چه کارفرما بدان نیاز دارد را در خطوط اولیه بیان کنید. سعی نکنید پاسخ خود را در یک جمله بیان کنید.

نقاط قوت خود را در پشنهاد پروژهتان متمایز کنید

متمایزترین نقطه قوت شما چیست؟ این نقطه قوت یا ویژگی بسته به پروژه ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر متقاضی شغل دانشگاهی هستید مدرک تحصیلی شما اولین چیزی است که شما را متمایز می‌کند. از طرف دیگر، اگر شغل نیاز به یک مجموعه مهارت خاص دارد روی تجربه خود تمرکز کنید. در موارد دیگر ممکن است کارفرما روی زمان حساس باشد و شما می‌توانید نزدیک‌ترین زمان مد نظر کارفرما را پیشنهاد دهید به شرطی که از عهده آن بربیایید. چه قابلیت‌های دیگری در این زمینه وجود دارد که شما را برای انجام کار متمایز می‌کند. در صورت امکان آن‌ها را در یک بند توضیح دهید.

به سوالات کارفرما پاسخ دهید

در مرحله بعد، به هر سوالی که کارفرما از شما می‌پرسد پاسخ دهید. بعضی اوقات می‌توان به این سوالات در متن کلی پاسخ داد (حتی در بالای متن). دفعات بعدی فقط می‌توانید این پاسخ‌ها را در بند مختص به خود بنویسید.

زمان و هزینه را تخمین بزنید

بعد از این که توضیح دادید که چرا بهترین فرد برای تکمیل پروژه کارفرما هستید، وقت آن رسیده است که زمان و هزینه را تخمین بزنید. در این مورد دقیق باشید و توضیح دهید چرا شما قادر به نقل قول خاصی نیستید. بیشتر کارفرمایان از پیشنهادهایی که زمان و هزینه بالایی داشته باشد استقبال نمی‌کنند.

رفتار مودبانه خود را فراموش نکنید

در نهایت حتی اگر در یک پروژه خاص انتخاب نشده‌اید از کارفرما بخاطر مطالعه پیشنهادتان تشکر کنید. کارفرما ممکن است برای پروژه‌های بعدی به همکاری با شما فکر کند.

نکاتی بیشتر در مورد نوشتن یک پیشنهاد  پروژه موفق

برای هر پروژه شما باید پیشنهادات منحصر به فرد را ارائه دهید. استفاده از الگو باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود و از ویرایش اشتباهات جلوگیری می‌کند. صرف نظر از این که از الگو استفاده کرده‌اید یا از ابتدا پیشنهاد خود را نوشته‌اید، همیشه باید جملات را به صورت کامل بنویسید و از لحاظ نوشتاری و گرامری پیشنهاد خود را چک کنید در غیر‌این صورت برخی از اشتباهات باعث نادیده گرفتن شما برای انجام کار می‌شود. نمونه‌کارهایی که تاکنون انجام داده اید را به پروفایل خود ضمیمه کنید.

تفاوت پیشنهاد پروژه خوب و پیشنهاد پروژه بد

اجازه دهید با یک مثال مطالبی که در بالا بدان‌ها اشاره داشتیم را بیان کنیم:

توضیح پروژه: من مجموعه‌ای اسلایدها و یادداشت‌های یک سخنرانی را برای شما ارسال خواهم کرد و شما باید آن‌ها را خلاصه کنید.

در اینجا دو پیشنهاد برای این پروژه به صورت زیر ارسال شده است:

پیشنهاد ۱ – سلام محمد، من تمام سخرانی‌ها را خلاصه می‌کنم و نوشته‌های با کیفیتی را ارائه می‌دهم. من کارشناس تولید محتوا هستم و ۵ سال سابقه کاری دارم. من مطابق با دستورالعمل‌های شما کار با کیفیتی ارائه خواهم داد. لطفا پروژه خود را برای من ارسال کنید تا ما بتوانیم بیشتر بحث و بررسی کنیم. با تشکر

پیشنهاد ۲ – من خدمات خلاصه‌برداری و نکته‌برداری را ارائه می‌دهم و تجربه و مهارت‌های مرتبط را دارم. با انتخاب من شما تحت تاثیر کیفیت خدمات من قرار خواهید گرفت.  

به نظر شما کدام یک از پیشنهادات بالا مناسب تر است؟

پیشنهاد ۱ نشان می‌دهد که فریلنسر توضیحات پروژه را خوانده است و بیشتر مطلب در مورد پروژه است. این مهم است که نشان دهید توضیحات پروژه را خوانده‌اید. در این نوشته فریلنسر نشان می‌دهد که سخنرانی‌ها را نت برداری می‌کند و تجربه‌ی کاری خود را بیان کرده است. مهم‌تر از همه کارفرما را مخاطب قرار داده‌ است. (نام کارفرما ممکن است همیشه در دسترس نباشد اما در صورت وجود از آن استفاده کنید.)

پیشنهاد ۲ نشان می‌دهد که فریلنسر یک متن پیشنهاد یکسان را به صورت عمومی ارسال می‌کند و در واقع یک پیشنهاد یکسان برای همه پروژه‌ها کپی پیست و ارسال می‌شود و هیچ چیز خاصی در مورد پروژه بیان نشده‌ است.

پس در یک پیشنهاد خوب باید در صورت امکان:

–  از نام کارفرما استفاده شود.

– توضیحات کل پروژه خوانده‌ شود و بررسی کنید که شما چه کمکی می‌توانید به کارفرما بکنید.

– هر بار یک پیشنهاد پروژه جدید بنویسید.

– در مورد پروژه از کارفرما سوال بپرسید.

– پروژه‌های مشابهی که کار کرده‌اید را به کارفرما نشان دهید.

در یک پیشنهاد بد:

– از نام‌های رسمی مانند آقا یا خانم استفاده می‌شود.

– به جای پروژه اطلاعات زیادی در مورد فریلنسر وجود دارد.

– یک پیشنهاد یکسان برای همه پروژه‌ها کپی پیست می‌شود.

– عکس پروفایل وجود ندارد و یا از تصاویر کارتونی استفاده می‌شود.

– در مورد مهارت‌های بی‌ارتباط با پروژه صحبت شده‌ است.

امیدواریم توانسته باشیم به سوال چطور پیشنهاد بدهم که پروژه‌ی بیشتری بگیرم؟ شما پاسخ داده‌باشیم. اگر نکات گفته شده در بالا را به خوبی رعایت کنید به طور قابل ملاحظه‌ای موفق به کسب پروژه‌ها می‌شوید و می‌توانید کسب درآمد کنید. بعد از این که این نکات را یاد گرفتید می‌توانید برای پروژه‌هایی که در سایت کاریتو وجود دارد و متناسب با مهارت شما می‌باشد پیشنهاد ارسال کنید. اما قبل از این کار به شما توصیه می‌کنیم که با مراحل نوشتن پیشنهاد پروژه هم که در ادامه بیان می‌شود آشنا شوید تا احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

چطور پیشنهاد بدهم که پروژه ی بیشتری بگیرم ؟

آموزش ۶ مرحله ساده برای نوشتن پیشنهاد پروژه در سایت‌های فریلنسری

نحوه نوشتن پیشنهاد پروژه یکی از الزاماتی است که هر فریلنسر باید در مورد آن بداند. شما با نوشتن پیشنهاد پروژه تعیین می‌کنید که دقیقا چه چیزی را به مشتری خود ارائه خواهید داد و هزینه آن چقدر می‌تواند باشد، بنابراین نوشتن پیشنهاد پروژه به تضمین کسب و کار یک فریلنسر کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که یک قالب پیشنهاد ایده‌آل برای تمام پروژه‌ها وجود ندارد و هر پیشنهاد باید براساس نیاز مشتری نوشته شود. اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین عناصری را که می‌توان در قالب پیشنهاد پروژه آورد شامل پیشنهادی از آنچه که می‌توانید برای مشتری خود انجام دهید، توضیحی در مورد چگونگی انجام کار و هزینه تخمینی است. ادامه مطلب سایت فریلنسری کاریتو را بخوانید و یاد بگیرید که چگونه پیشنهاد پروژه را باید بنویسید.

اصول اولیه نوشتن پیشنهاد پروژه

حتما اطلاعات اصلی خود را در پیشنهاد پروژه درج کنید. اگر در سایت فریلنسری ثبت نام کرده‌اید و قوانین سایت به شما اجازه می‌دهد اطلاعاتی مانند نام، اطلاعات تماس، وب سایت، تاریخ، شرکتی که پیشنهاد را برایش ارسال می‌کنید و نام مخاطب خود را درج کنید. در صورت امکان این اطلاعات را در قالب یک فایل PDF به مشتری خود ارسال کنید تا اطمینان حاصل شود که مشکلی در فرمت بندی نخواهید داشت.

شما حتی ممکن است بخواهید از عکس و رسانه‌های گرافیکی لا‌به‌لای متن هم استفاده کنید و یا این که یک متن ساده را ارسال کنید. حتما پیشنهاد پروژه خود را قبل از ارسال بررسی و به طور کامل ویرایش کنید تا یک احساس خوب را در مشتری ایجاد کند.

آموزش نحوه نوشتن پیشنهاد پروژه در 6 مرحله ساده

اجزای پروژه را خود مشخص کنید

هنگام نوشتن پروپزال پروژه اجزای مختلف پروژه را تشریک کنید. اگر در حال نوشتن پیشنهادی برای کپی وب‌سایت هستید فقط کپی وب‌سایت ننویسید چون که می‌تواند معانی متفاوتی را برای افراد مختلف داشته‌باشد. شما ممکن است فکر کنید که ۲۰۰۰ کلمه برای کپی کردن وجود دارد در حالی که مشتری شما فکر می‌کند که چنین پیشنهاد پروژه‌ای را برای ۱۰۰۰۰۰ کلمه یا بیشتر نوشته‌اید.

در عوض، تمام کارهایی که می‌خواهید انجام دهید را مفصل توضیح دهید و مشخص کنید که می‌توانید ۳۰۰ کلمه کپی برای “صفحه درباره شرکت” ۲۰۰ کلمه برای آرشیو و سه صفحه ۵۰۰ کلمه‌ای در مورد خدمات شرکت ارائه دهید. البته در اینجا شما باید انعطاف پذیری لازم را داشته باشید و بتوانید مواردی را برای رفع نیاز مشتری تغییر دهید. پیشنهاد فقط یک نقطه شروع است.

تعیین حوزه کاری در پیشنهاد پروژه

برای جلوگیری از هر گونه سوء تفاهمی حتما حوزه کاری که می‌توانید ارائه دهید را توضیح دهید. ممکن است برخی از مشتریان خدماتی از شما بخواهند که در حوزه کاریتان نیست. شاید مشتری شما به یک وب‌سایت طراحی شده نیاز داشته باشد و شما فقط تولید محتوا انجام دهید، حتما آنچه را که می‌توانید ارائه دهید را مشخص کنید.

آیا برای آن‌ها طراحی‌های جانبی را انجام می‌دهید؟ آیا برای آنجا عکس درج می کنید؟ آیا کدهای HTML را ویرایش می‌کنید؟ آیا نسخه‌ای از CMS را بارگذاری می‌کنید؟ یا فقط کپی رایتر هستید؟ شما همچنین باید تعداد ویرایش‌هایی که ارائه خواهید داد را باید قید کنید. بنابراین در همان ابتدای نوشتن پروژه این شرایط را برای مشتری خود توضیح دهید.

درج مهلت زمانی در پروپزال پروژه

در پیشنهاد پروژه‌ای که می‌نویسید تخمینی از مهلت زمانی را ارائه دهید. ممکن است چیزی مانند دو هفته بعد از ثبت سفارش یا یک تاریخ خاص را ذکر کنید. حتما به خاطر داشته باشید که ممکن است مدتی طول بکشد تا از مرحله پیشنهاد به زمان شروع پروژه برسید. در هنگام ارائه این برآورد به تقویم خود نگاه کنید تا از تداخل کار‌ها جلوگیری کنید.

آموزش نحوه نوشتن پیشنهاد پروژه در 6 مرحله ساده

نرخ پیشنهادی شما چقدر است؟

به طور معمول در هنگام قیمت گذاری پروژه، بسیاری از نویسندگان ترجیح می‌دهند هزینه را توسعه دهند. برای تعیین هزینه پروژه خود تخمین بزنید که پروژه شما چقدر طول می‌کشد و نرخ خود را ضربدر تعداد ساعت کنید. اگر فکر می‌کنید که ممکن است پروژه کمی بیشتر طول بکشد می‌توانید هزینه‌ای اضافی را هم قید کنید.

اگر شما بتوانید پروژه خود را به نحو احسن انجام دهید می‌توانید به مرور درآمد بیشتری را کسب کنید. اگر در تخمین زمان مورد نیاز برای انجام پروژه اشتباه کرده باشید مشتری شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی نخواهد بود.

پیگیری کنید

بعد از داده پیشنهاد پروژه خود، حتما جریان کار خود را پیگیری کنید. بسته به نیاز فوری پروژه و ارتباط شما با مراجعین احتمالی، ممکن است بخواهید به محض دادن پیشنهاد جریان کار را پیگیری کنید تا ببینید مشتری شما سوالی دارد و یا می‌توانید خدمات دیگری را ارائه دهید یا نه. به مشتریان خود کمی فرصت دهید تا پیشنهاد پروژه شما را بررسی کنند و ببینند که آیا علاقمند به همکاری با شما هستند یا نه. بسیاری از فریلنسر‌ها ترجیح می‌دهند قبل از حرکت به جلو، یک پروژه ثبت شده در سایت‌های فریلنسری داشته باشند.

نتیجهگیری

نوشتن پیشنهاد پروژه تنها نقطه شروع کار است. شما باید با توجه به نیاز مشتری پیشنهاد خود را بنویسید. در پروپزال پروژه خود شما خدماتی که می‌توانید به مشتری ارائه دهید را باید با جزئیات و به خوبی درج کنید و نحوه چگونگی انجام کار را برای مشتری توضیح دهید و در نهایت مبلغ پیشنهادی خود را قید کنید. از نوشتن پیشنهاد پروژه واهمه نداشته باشید شما هر چقدر به سمت جلو پیش می‌روید بهتر و راحت‌تر می‌توانید پیشنهادات خود را برای پروژه‌های متعدد و مختلف بنویسید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

پیشنهاد می‌کنیم:  چگونه با تحقیق در بازار، کسب و کار آزاد ایجاد کنیم؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۳ / ۵. میزان امتیاز ۳

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 4 =