چطور شروع به راه اندازی یک فناوری استارتاپی کنیم؟ ۹ سال قبل که من کار خود را به صورت حرفهای شروع کردم استارتاپهای زیادی را دیدم که برخی از آنها در کارشان موفق شدند و تعداد زیادی از آنها هم با شکست مواجه شدند. به همین دلیل کنجکاو شدم تا علت اصلی عدم موفقیت این شرکتها را متوجه شوم.
چند سال بعد من یک استارتاپ کوچک را شروع کردن تا درک کنم که واقعاً این استارتاپ چگونه کار میکند و چگونه میتواند ادامه پیدا کند. در مدت ۶ سال من وقت و هزینه زیادی را صرف کردم تا دستورالعملهای دقیق راه اندازی یک فناوری استارتاپی موفق را پیدا کنم. چند هفته پیش یکی از دوستان از من سؤال کرد که چطور شروع به راه اندازی یک فناوری استارتاپی کنم؟ این سؤال باعث شد تا من این مقاله را بنویسم تا بتوانم به کاربران دیگر هم کمک کنم تا یک فناوری استارتاپی را راه اندازی کنند.
دلیل راه اندازی یک فناوری استارتاپی
واژه استارتاپ ممکن است جذاب به نظر برسد اما قبل از شروع یک فناوری استارتاپی به یک دلیل قطعی برای شروع سرمایه گذاری نیاز دارید. این دلیل میتواند پول یا شناخت باشید یا میتواند ایجاد یک تغییر در جامعه باشد.
درست مانند ایلان ماسک، زمانی که رؤیای اکتشاف فضا و اشتیاق خود به ماشینهای الکتریکی را در سر داشت؛ در سال ۲۰۰۳ شرکت تسلا را راه اندازی کرد و حالا دومین مرد ثروتمند جهان است. کارآفرینان موفق دیگری مانند جیف بزوس، بیل گیتس و استیو جابز از همین الگو پیروی کردند.
عطش غیر قابل انکار آنها برای اهدافشان همان چیزی است که منجر به موفقیت آنها شده است و این دقیقت همان چیزی است که شما باید دنبال کنید. خواه صرفاً کسب سود کورکورانه باشد یا تلاش برای رسیدن به یک هدف؛ سفر شما باید پر از اشتیاق و ارزش باشد.
اگر شما در حال پیدا کردن پاسخی در مورد چگونگی راه اندازی یک فناوری استارتاپی از صفر هستید؛ این دو ویژگی در درجه اول یک عامل تعیین کننده برای شما خواهند بود. برای درک بیشتر در ادامه توضیحاتی بیشتری را ارائه خواهیم داد:
شور و اشتیاق: اشتیاق سوخت استارتاپ شما را تأمین میکند و برای ایجاد یک سرمایه گذاری موفق، به نیروی کار پر شور و شوقی نیاز دارید که بتواند شما را در این سفر نسبتاً چالش برانگیز همراهی کند.
ارزشها: ارزشها چیزی هستند که در درازمدت مزایایی را به همراه دارد. یک استارتاپ با مجموعهای قوی از ارزشها همیشه شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت. این به توسعه ارتباطات و همدلی بهتر در تیم کمک میکند و همچنین کدهای اخلاقی را برای شرکت تنظیم میکند.
مراحل اصلی راه اندازی یک فناوری استارتاپی
اگر شما به دنبال راهاندازی یک فناوری استارتاپی هستید اما نمیدانید که دقیقاً چه کاری میخواهید انجام دهید باید وقت خود را به مطالعه بگذرانید و دانش اولیه خود را افزایش دهید. شما میتوانید از حوزه تخصصی و مورد علاقه خودتان شروع کنید به طور مثال در مورد طراحی، برنامه نویسی و توسعه نرم افزار فکر کنید.
با توسعه محصول خود شروع کنید
مرحله اول برای راه اندازی فناوری، توسعه محصول است. ابتدا باید محصول را توسعه دهید. برای این امر باید دانش فنی داشته باشید و یا شخصی که این دانش فنی را دارد استخدام و یا شریک کنید. هنگامی که محصولی را میخواهید توسعه دهید آن را به مراحل زیر تقسیم کنید:
محصول و اهداف خود را به طور واضح مشخص کنید – یک سند ایجاد کنید و تمام جزئیات محصول خود را مشخص کنید. قابلیتها، اندازه، تعداد و قیمت خرده فروشی را تعیین کنید.
نمونههای اولیه خود را تولید کنید – بعد از اینکه اهداف محصول تعریف شد و قطعات مورد استفاده نهایی شد برای تست باید یک نمونه اولیه تهیه کنید.
ارزیابی و اشکال زدایی – پس از تولید نمونه اولیه باید ارزیابی را انجام دهید هر مشکلی که در طول ارزیابی شناسایی شد باید برطرف شوند.
ظاهر محصول – اگر ظاهر محصول برای شما بسیار مهم است پس باید یک طراح استخدام کنید تا محصول شما واقعا فوقالعاده به نظر برسد.
چگونه با هزینه ای کم ایده خود را پیش ببریم؟
مهمترین مهارت در نحوه راه اندازی یک فناوری استارتاپی چیست؟ از هر کارآفرین موفقی سؤال کنید آنها به شما پاسخ خواهند داد که برنامه ریزی مالی. مشکلات نقدینگی در مراحل اولیه یک استارتاپ معمولی است؛ مگر اینکه سرمایه گذاری را پیدا کنید که مایل به خرج کردن برای شرکت شما باشد.
این شمشیر دو لبه به احتمال زیاد اولین دشمن شما خواهد بود. اما برای اینکه کار را برای شما سادهتر کنیم به فرایندی سه مرحلهای اشاره میکنیم که به شما کمک میکند تا ایده خود را با هزینه کم پیش ببرید.
پیشنهاد ایجاد کنید
مهمترین مرحله اعتبارسنجی ایده شما ایجاد یک پیشنهاد برای مشتریان است. برای شروع، رقبای خود را بررسی کنید و تحقیق کنید. بسته به مدل کسب و کار؛ سادهترین روش برای به دست آوردن اولین مشتری از طریق نظرسنجی و تبلیغات شبکههای اجتماعی است. وقتی همه چیز در مسیر درست خود قرار گرفت میتوانید عملیات خود را به حالت عادی تغییر دهید.
لندینگ پیج ایجاد کنید
برای مراحل اولیه، پیشنهاد میکنیم ایده ایجاد یک لندینگ پیج درجه یک را کنار بگذارید. در عوض، به سراغ گزینهای بروید که هزینه نسبتاً کمتری دارد. این صفحات فرود برای ایجاد یک مجموعه داده از مشتریان علاقهمند استفاده میشود. همچنین میتوانید از تکنیکهای CTA، تست A/B، ابزارهای بازارایابی در صفحات فرود خود استفاده کنید.
ترافیک را از طریق تبلیغات هدایت کنید
احتمالاً راحتترین راه برای ایجاد ترافیک اولیه از طریق تبلیغات است. در حالی که PPC میتواند کمک کند، اما هزینه زیادی نیز دارد. انتشار منظم محتوای مفید با کلمات کلیدی مرتبط در وب سایت شما همچنین میتواند رتبه سایت شما را افزایش دهد و ترافیک ارزشمند و ارگانیک وب سایت شما را افزایش دهد. فقط مطمئن شوید که محتوای کپی را استفاده نمیکنید چون ممکن است در کوتاه مدت کارساز باشد، اما در بلندمدت رتبه وب سایت شما را مختل میکند
استعداد یابی برای راه اندازی فناوری استارتاپی
برای یک استعدادیابی خوب باید یک استراتژی شفاف در زمینه برندسازی داشته باشید که نشان دهد که چرا مردم باید با شما کار کنند و شرکت شما چه تفاوتها و تمایزاتی دارد. ما باید در مورد فرصتهایی که میخواهید با رشد شرکت به تیم ارائه دهیم به طور واضح صحبت کنیم و مردم نوآوریها را دوست دارند. باید رؤیاها و خواستههای هر فرد را بفهمیم و آن را به شرکت ربط دهیم بهطوریکه آنها بتوانند درک کنند که رشد شرکت در نهایت منجر به رشد فردی آنها خواهد شد.
برای راه اندازی یک فناوری استارتاپی کجا دنبال متخصص بگردیم؟
برای راه اندازی یک فناوری استارتاپی تأمین اعتبار اولیه مهم است، مسلماً هر فردی در ابتدای کار بودجه کافی را ندارد. بنابراین مهم است که راه اندازی استارتاپ با کمترین و کارآمدترین هزینه انجام شود. یکی از راههای استخدام متخصص، مصاحبه حضوری است. شما میتوانید این افراد را از طریق تبلیغات در روزنامهها، وبسایتها یا مشاوران منابع انسانی پیدا کنید که برای شروع میتواند هزینهبر باشد.
روش دیگر استخدام فریلنسرها است. فریلنسرها افرادی هستند که در هر زمان میتوانید به صورت آنلاین آنها را استخدام کنید. در حال حاضر سایتهای فریلنسری (مانند کاریتو) زیادی در اینترنت وجود دارد که دارای فریلنسرهایی با مهارتهای متفاوت هستند، شما بسته به استارتاپی که میخواهید میتوانید آنها را استخدام کنید.
دلایل زیادی برای استخدام فریلنسرها وجود دارد که سادهترین آن نیاز است. هنگامی که فردی مجبور است کاری را انجام دهد اما مجموعه مهارتهای لازم را ندارد یک فریلنسر استخدام میکند.
مزایای استخدام فریلنسر برای راهاندازی یک فناوری استارتاپی
نیاز به دفتر کار نیست: فریلنسرها به این دلیل که در خانه کار میکنند نیازی به مستقر شدن در دفتر ندارند. معمولاً استارتاپها نه تنها از نظر درآمد بلکه از نظر فضا و مکان محدودیت دارند. جا دادن تعداد زیادی از افراد در یک دفتر کاری کوچک میتواند دشوار باشد. این مسئله فقط محدود به مکان نمیشود بلکه میتواند شامل محدودیت در تهیه صندلی، میز و کامپیوتر شود.
بدون نیاز به آموزش: شرکتهای استارتاپی که شرکتهایی نوپا هستند قادر به آموزش تک تک افراد استخدام شده ندارند. یک کار خاص میتواند از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشد. به طور کلی افراد به خوبی با تفاوتهای ظریفی که در صنایع مختلف وجود دارد آشنا نیستند. بنابراین چنین کارمندانی به آموزشی اساسی نیاز دارند. اما قضیه در مورد فریلنسرها فرق دارد. آنها با صنایع مختلف کار میکنند و به خوبی با این ظرافتها آشنایی دارند. فریلنسرها نیازی به آموزش ندارند و میتوانند بهترین کار را بدون هیچگونه سرمایهگذاری ارائه دهند.
میتوان به راحتی ارتباط برقرار کرد : تقریبا تمام فریلنسرها در پلت فرمهایی که در بستر اینترنت هستند در دسترس هستند و برقراری ارتباط با آنها بسیلر ساده است. این افراد به دستورالعملها و بازخوردها سریع پاسخ میدهند، در این پلتفرمها نیاز به برقراری تماس تلفنی با فریلنسر نیست بنابراین شما میتوانید در هزینههای مکالمه خود نیز صرفهجویی کنید.
قابل تغییر است: یک کارمند که به صورت دائمی استخدام شده است و میتواند کار را با کیفیت متوسطی ارائه دهد را نمیتوان اخراج کرد. با این حال این موضوع برای فریلنسرها برقرار نیست. حتی اگر کار فریلنسر خوب نباشد شما میتوانید خیلی راحت فریلنسر دیگری را برای کار انتخاب کنید.
پرداخت فقط بعد از اتمام کار انجام میشود: کارفرما نیاز نیست در مورد هدر رفتن پول خود نگران باشد. در سایتهای فریلنسری اگر فریلنسر پروژه را به خوبی انجام داده باشد و توانسته باشد رضایت کارفرما را جلب کند موفق به دریافت مبلغ خواهد بود و در صورتی که کارفرما کار را رد کند پول به کارفرما بازگردانده خواهد شد، پس این دسته از افراد نباید نگرانی در زمینه اتلاف پول داشته باشند.
شما برای راهاندازی یک فناوری استارتاپی میتوانید از فریلنسرهای سایت کاریتو استفاده کنید و استارتاپ خود را توسعه دهید، چنانچه در مورد مقاله امروز نظر، پیشنهاد و یا سوالی دارید میتوانید در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
روی ستاره کلیک کنید
میانگین امتیاز ۳.۵ / ۵. میزان امتیاز ۴
اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهد
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود
اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم
به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟
No comment yet, add your voice below!