Skip to content

راهنمای تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر

راهنمای تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر

راهنمای تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر مقاله ای است که هر فریلنسر طراح وب سایتی بدان نیاز دارد. قیمت گذاری خدمات طراحی معضلی است که همه طراحان وب با آن مواجه هستند. قیمت گذاری براساس تجربه و زمان ممکن است بسیار مشکل باشد. ممکن است شما یک فرد تازه فارغ التحصیل شده یا شرکت طراحی وب باشید. متاسفانه قیمت گذاری خدمات شما یک چیز واضح و دقیق نیست.

نحوه تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر

شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید قیمت درستی را به مشتری ارائه دهید و ممکن است شما متوجه شده باشید که برای پروژه های مختلف روش های قیمت گذاری مختلفی وجود دارد. در این مقاله ما می خواهیم در مورد عواملی که شما باید در هنگام قیمت گذاری خدمات طراحی وب در نظر بگیرید صحبت کنیم.

قیمت گذاری ثابت یا متغیر؟

نحوه تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر به دو صورت انجام می شود:

۱- ثابت

۲- متغیر

مشتریان به طور کلی علاقه دارند که به صورت ثابت هزینه را پرداخت کنند. مزیت هزینه ثابت این است که هر دو طرف در مورد هزینه ای که باید پرداخت و یا دریافت شود اطلاع دارند. یعنی مشتری در قبال کار طراحی شما X تومان پرداخت می کند. برای طراحان وب قیمت گذاری متغیر ممکن است بهتر باشد چون اگر پروژه طولانی تر شود چیزی را از دست نمی دهند.

راهنمای تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر

هر چه تجربه یک فریلنسر بیشتر باشد بهتر می تواند پیش بینی کند که یک پروژه چقدر زمان می برد. یک روش بهتر این است که فریلنسر و کارفرما با هم به این توافق برسند که به صورت علی الحساب یک هزینه ثابت به طراح پرداخت شود. بنابراین شما باید تمام موارد ذکر شده در این قسمت را در نظر بگیرید و با کارفرمای خود به توافق برسید.

نرخ بازار را مشخص کنید

دانستن نرخ بازار کار طراحی به شما کمک خواهد کرد تا قیمت گذاری بهتری برای خدمات خود داشته باشید. شما می توانید با چک کردن وب سایت ها یا بازار این کار را انجام دهید. برای تعیین بازار مورد هدف خود می توانید سوالات زیر را در نظر بگیرید:

– آیا خدمات خود را به صورت محلی ارائه می دهید یا بین المللی؟

– آیا کسب و کارهای کوچک هدف شما است یا شرکت های بزرگ؟

– آیا پروژه های کوچک مانند طراح آرم و تبلیغات را می پذیرید یا فقط پروژه های بزرگ مثل طراحی کامل وب سایت را می پذیرید؟

نرخ خود را با دیگران مقایسه کنید و مطمئن شوید که یک نرخ واقع بینانه برای خدمات خود در نظر گرفته اید.

سطح مهارت خود را ازریابی کنید

ارزیابی کیفیت خدمات تان در مقابل رقبا می تواند به شما کمک کند تا سطح مهارت تان را ارزیابی کنید. شما می توانید از سوالات زیر برای این ارزیابی استفاده کنید:

– آیا تجربه شما از رقبا بیشتر است؟

– آیا می توانید خدماتی را ارائه دهید که دیگران نتوانند آن را ارائه دهند؟

– آیا شهرت خوبی در بازار خود دارید؟

آگاهی از سطح مهارت تان می تواند به شما این امکان را بدهد که نرخ خود را به قیمت مناسب نزدیک کنید و مشتریان خود را توجیه کنید. مهم است که با مشتری خود در مورد پروژه تان صحبت کنید تا بتوانید چیزهایی که نیاز دارد را درک کنید.

آیا برای خدمات طراحی وب خود تقاضایی دریافت کرده اید؟

اگر شما در زمینه طراحی وب یک تازه کار هستید ممکن است برای اینکه یک سابقه کاری خوب برای خود بسازید قیمت کمتری را پیشنهاد دهید. این کار به شما کمک می کند تا پروژه ها را از دست ندهید. اگر بتوانید کار اولیه خود را با موفقیت به پایان برسانید سفارشات بعدی را هم دریافت خواهید کرد و می توانید موقعیت شغلی خود را ارتقا دهید.

راهنمای تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر

تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر با شناسایی هزینه هایی که باید صرف کنید

ممکن است شما برای پروژه خود نیاز به خرید قالب یا تمپلیت ها و تصاویر داشته باشید و یا نیاز داشته باشید یک طراح یا توسعه دهنده را برای کمک به خود استخدام کنید، هزینه های بازاریابی، تماس های تلفنی و غیره را در نظر بگیرید. بنابراین شما باید قبل از اعلام هزینه این موارد را به درستی بسنجید و آن را به کارفرمای خود اطلاع دهید.

بستن قرارداد

این به نفع شما و مشتریانتان است که قبل از شروع کار با هم قرارداد داشته باشید. قرارداد شما باید دقیق باشد:

– زمان برآورد شده برای تکمیل پروژه چقدر است؟

– اگر اتمام پروژه طول بکشد چه اتفاقی می افتد؟

– پرداخت چگونه انجام شود؟

– اگر مشتری در مورد طرح تغییر عقیده داد چه اتفاقی می افتد؟

– اگر پروژه بیشتر از حد انتظار بکشد آیا کارفرما هزینه کارهای اضافی را پرداخت خواهد کرد؟

– بعد از اتمام پروژه آیا سایت طراحی شده از طرف طراح وب پشتیبانی می شود؟

– و غیره

شما می توانید این موارد را در بخش های مخصوصی که سایت کاریتو برایتان تعریف کرده است مشخص کنید. قرارداد از پیش آمدن مشکلات بعدی جلوگیری خواهد کرد.

پشتیبانی پس از فروش

ارائه خدمات به مشتریان می تواند وقت زیادی ببرد. اگر قصد دارید خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه دهید قبل از اینکه طرح نهایی را تحویل بگیرید در مورد آن توافق کنید. به طور مثال شما ممکن است پس از تحویل کار نهایی دو ساعت در مورد نحوه کار توابع مهم به کارفرما توضیح دهید اگر مشتری نیاز به توضیحات بیشتری داشت می توانید به نرخ کارتان اضافه کنید.

راهنمای تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر

تخفیف برای مشتریان وفادار

گاهی اوقات در قیمت گذاری تان منعطف باشید. به طور مثال به مشتریان وفادارتان تخفیف دهید.

– آیا برای کارهای حجیم تخفیف می دهید؟

– آیا برای ارجاع بعدی مشتریان تخفیف می دهید؟

– آیا برای مشتریانی که شما را به دیگران معرفی می کنند تخفیف می دهید؟

شما نباید به تخفیف دادن عادت کنید اما برای مشتریان خوب تخفیفی در نظر بگیرید.

مهارت های مذاکره و تعیین قیمت طراحی سایت توسط فریلنسر

کیفیت طراحی و هزینه های تولید یا تهیه طراحی هیچ ارتباطی به هم ندارند. از دید مشتری یک طراحی می تواند به ۴ دسته زیر تقسیم شود:

۱- طراحی بدی که گران است.

۲- طراحی بدی که ارزان است.

۳- طراحی خوبی که گران است.

۴- طراحی خوبی که ارزان است.

این نشان می دهد که کیفیت طراحی های شما و قیمت خدمات شما ذهنی هستند. اعتماد به نفس و باور توانایی هایتان عوامل مهمی در نرخ فروش خود به مشتریان است. شما نمی توانید هزینه ای که در ابتدا مذاکره کرده اید بیشتر و یا کمتر کنید چون شما مذاکره کرده اید که با همان هزینه کار طراحی را انجام دهید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز / ۵. میزان امتیاز

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =