Skip to content

چرا تبلیغات دیجیتالی از تبلیغات سنتی بهتر است؟

تمام آنچه که باید در مورد تفاوت تبلیغات آنلاین و آفلاین بدانید!

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه
۵
(۱)

تبلیغات آنلاین (Online Advertising) چیست و چه تفاوتی با تبلیغات آفلاین (Offline Advertising) دارد؟ در این مقاله ما هر دو نوع تبلیغات را با تمرکز بر تفاوت تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین بررسی خواهیم کرد اما قبل از آن هر مورد را تعریف خواهیم کرد و مزایا و معایب آنها را بیان خواهیم کرد.

تبلیغات آفلاین چیست؟

تبلیغات آفلاین معمولاً شامل تبلیغات چاپی، رادیو و تلویزیون است. چاپ مربوط به مجلات؛ روزنامه‌ها، بیلبوردها و حتی جزوات است. روش‌های تبلیغات آفلاین عمدتاً شامل بازاریابی سنتی است.

مزایا:

  • دقیقاً همان چیزی که نیاز دارید را سفارش می‌دهید.
  • برای ترویج طرح وفاداری بسیار ارزشمند است.

معایب:

  • وقت گیر است.
  • دسترسی محدودی به مخاطبان دارد.

تبلیغات آفلاین چیست؟

تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات دیجیتالی یا تبلیغات آنلاین به تبلیغاتی که در کانال‌های مبتنی بر اینترنت از جمله وب سایت‌ها، تبلیغات گوشی همراه، شبکه‌های اجتماعی (تبلیغات فیس بوک؛ لینکدین، اینستاگرام و توییتر)، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و ایمیل مارکتینگ اشاره دارد. انتظار می‌رود هزینه‌های تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۳۷۵ میلیارد دلار برسد. در مجموعه از تبلیغات آنلاین به عنوان تبلیغات مدرن یاد می‌شود.

مزایا:

  • محصولات خود را در چند ثانیه و با کلیک در هر زمان بفروشید.
  • ما به راحتی می‌توانیم محتوا، کلیپ‌های صوتی و تصویری را در اینترنت با قیمت بسیار کم منتشر کنیم.

معایب:

  • خطر کلاهبرداری با کلیک
  • مشکلات تبلیغات محصول

تبلیغات آنلاین چیست؟

تفاوت تبلیغات آنلاین و آفلاین از لحاظ هزینه

تبلیغات آفلاین: بسته به انتشارات یا کانال تلویزیونی که با آن کار می‌کنید، نسبت به حجمی که اشغال شده از یک صفحه برای چاپ مقاله یا مدت زمان و دسترسی به کانال هزینه‌های شما می‌تواند متغیر و زیاد باشد.

اکثر تبلیغات آفلاین فاقد گزینه‌های ردیابی در زمان واقعی هستند. ایجاد یک کمپین تبلیغاتی آفلاین به زمان نیاز دارد. بسته به کانال انتخاب شده توسط تبلیغ کننده؛ تأثیرگذاری می‌تواند گسترده باشد اما به هیچ وجه نمی‌توانید به محض انتشار، میزان دسترسی را محاسبه کنید. در واقع، برخی از بهترین ایده‌های تبلیغات آفلاین از این چالش رنج می‌برند.

تبلیغات آنلاین: از سوی دیگر تبلیغات دیجیتالی می‌تواند مقرون به‌صرفه‌تر از تبلیغات چاپی باشند چون اکثر آنها هزینه را به ازای هر هزار نمایش (CPM) یا هزینه هر کلیک (CPC) محاسبه می‌کنند. به لطف صدها معیار که می‌توانید در زمان واقعی دنبال کنید کمپین تبلیغات آنلاین به راحتی قابل ردیابی هستند.

به‌عنوان‌مثال، در تبلیغات آنلاین همیشه می‌توانید میزان کلیک را محاسبه کرد (چه در گوگل، چه در فیس بوک و چه در اینستاگرام). حتی تبلیغات در وبلاگ‌ها دارای گزینه‌های ردیابی مشابهی هستند که به شما نشان می‌دهد در هر روز تعداد زیادی از افراد از صفحه میزبانی به صفحه فرود سایت شما انتقال داده شده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم:  استفاده از انواع تبلیغات آنلاین در کسب و کار ها

ردیابی Google AdWords را تنظیم کنید تا بر روی تبدیل‌های خود نظارت داشته باشید. از Google Tag Assistant برای ردیابی ROI خود در Google AdWords استفاده کنید. Facebook Pixels مجموعه متنوعی از گزینه‌های ردیابی به روز را برای همه بازاریابان دیجیتال فراهم می‌کند. به بخش Ads Manager بروید و روی Assets کلیک کنید و Pixels را دنبال کنید. Facebook Pixels به شما امکان می‌دهد ببینید که هر بازدیدکننده در سایت شما چه می‌کند و چگونه بر کمپین اصلی شما تأثیر می‌گذارد.

دور زدن فناوری بلوک کردن

تبلیغات آفلاین: این نوع تبلیغات چالش‌های خاصی را برای تبلیغ کنندگان در سراسر جهان ایجاد می‌کند. اولین مشکل مربوط به توانایی بیننده برای تعویض کانال در حین پخش تبلیغات است. مشکل دوم به ترجیح مصرف کننده برای خدمات پخش از جمله Prime Video ،Netflix ،Hulu و حتی YouTube نسبت به تلویزیون‌های سنتی است. هنگامی که زمان محاسبه برداشت‌های تبلیغات است وضعیت دشواری ایجاد می‌کند.

با این حال، تبلیغات چاپی در روزنامه‌ها و مجلات همچنان باعث ایجاد آگاهی و فراخوان برند می‌شود. افراد نمی‌توانند از مسدود کننده‌های تبلیغاتی استفاده کنند چون از حساب‌های یوتیوب و پلتفرم استریم خود استفاده می‌کنند. تبلیغات چاپی ممکنه یک نوع بازاریابی سنتی باشد؛ اما بر خلاف همتایان دیجیتالی از مسدود کننده‌های تبلیغات مصون می‌مانند.

تفاوت تبلیغات آنلاین و آفلاین از نظر دور زدن فناوری بلوک کردن

تبلیغات آنلاین: شرکت‌های تبلیغاتی آنلاین از روش‌های ابتکاری برای جلوگیری از نادیده گرفتن بینندگان استفاده می‌کنند. بسته به مدت زمان ویدئو؛ یوتیوب مشاهده اجباری یک یا چند تبلیغ را به کار می‌گیرد.

تبلیغات تحت حمایت رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر شبیه به محتوای ارگانیک است که کاربران شبکه‌های اجتماعی معمولاً در نگاه اول از آن غافل نمی‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که محتوای حمایت شده در صفحات رسانه‌های اجتماعی؛ که شبیه محتوای تولید شده توسط کاربران است؛ توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و یکی از رایج‌ترین تکنیک‌هاییست که توسط شرکت‌های تبلیغات آنلاین انتخاب شده است.

ردیابی بنچمارک‌ها و محاسبه ROI

تبلیغات آفلاین: اگر در حال پخش آگهی در تلویزیون هستید؛ هزینه روزانه بالایی برای شما خواهد داشت. شما باید روزها؛ در ساعات اوج مصرف؛ تبلیغات را تکرار و تکرار کنید تا بتوانید بازدهی را محاسبه کنید.

یا برای ردیابی بازدیدها باید آدرس صفحه فرود؛ کدهای تخفیف یا کدهای QR خود را در تبلیغات آفلاین قرار دهید. همین امر در مورد تبلیغات روزنامه و اسکریپت‌های رادیویی صادق است. مگر اینکه تبلیغات چند هفته‌ای اجرا شده باشد، محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) تقریباً غیر ممکن است.

این بدان معناست که ممکنه در نهایت برای یک کمپین تبلیغات آفلاین که دارای ROI اسمی است هزینه زیادی صرف کنید. شما هیچ شانسی برای ایجاد تغییر در محتوا یا انتخاب یک کانال یا رسانه جدید ندارید چون هیچ راهی برای قضاوت در مورد تصوراتی که یک شبه ایجاد می‌کند ندارید.

پیشنهاد می‌کنیم:  دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به کسب کار شما کمک می‌کند؟

تبلیغات آنلاین: تبلیغات دیجیتال دارای انعطاف پذیری ذاتی است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات CPC و PPC را در زیر نظر داشته باشید. وقتی متوجه می‌شوید که Google AdWords شما به اندازه کافی بازدید را نشان نمی‌دهد می‌توانید روز استراتژی کلمه کلیدی؛ نسخه اصلی یا تصاویر کمپین خودکار کنید.

تبلیغات آنلاین با سرعت و سفارشی سازی خاصی مشخص می‌شود که حداقل اتلاف منابع و زمان را تضمین می‌کند. در مقایسه با تبلیغات آفلاین، شما می‌توانید در مدت کوتاه‌تری به نتیجه برسید. بنابراین یک آژانس تبلیغاتی آنلاین خوب می‌تواند همین امروز یک کمپین PPC جدید را برای شما راه اندازی کند.

تفاوت از نظر انتشار و پخش

تبلیغات آفلاین: تلویزیون‌ها، اسکریپت‌های رادیویی و تبلیغات روزنامه می‌توانند محدود کننده باشند. در دو مورد اول؛ باید زمان خاصی را برای پخش تبلیغ انتخاب کنید. از طرف دیگر؛ روزنامه‌ها روزانه منتشر می‌شوند و مجلات می‌توانند هفته‌ای یک بار؛ دو هفته یک بار یا ماهانه باشند. ماهیت تبلیغات آفلاین بینندگان و خوانندگان را محدود می‌کند.

تبلیغات آنلاین: تبلیغات آنلاین می‌تواند ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته پخش شوند. وقتی بعد از ظهر آنلاین می‌شوید آگهی خود را در فیس بوک یا اینستاگرام مشاهده می‌کنید. وقتی شب دوباره آنلاین می‌شوید؛ الگوریتم ML به احتمال زیاد تبلیغات یکسان یا حداقل مشابه را در یک پلتفرم به شما نشان می‌دهد. این مزیت واقعی تبلیغات آنلاین بوده و یک آژانس تبلیغاتی آنلاین خوب می‌تواند به شما کمک کند از این مزیت حداکثر استفاده را ببرید. شما تقریباً با کسری از هزینه تبلیغات آفلاین می‌توانید به طور نامحدودی تبلیغات خود را در طول روز و شب منتشر کنید.

مخاطبان مورد هدف

تبلیغات آفلاین: آخرین باری که روزنامه خواندید کی بود؟ حتی اگر امروز صبح بوده باشد به میلیون‌ها نفر دیگر که همان نشریه را خوانده‌اند فکر کنید. به نظر شما همه آنها روزنامه را می‌خوانند و تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند؟ تبلیغات روزنامه‌ها، مجلات، تلویزیون‌ها و حتی رادیو و یا سایر روش‌های تبلیغات آفلاین ممکنه مؤثرتر به نظر برسند چون در یک لحظه به هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر می‌رسند. با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که اکثر آنها به مخاطبان مورد نظر شما برسند. گزارشات نشان می‌دهد که تأثیر تبلیغات سنتی به دلیل عدم توانایی تبلیغ کننده در هدف گیری کاربران مناسب، بسیار کم شده است.

تبلیغات آنلاین: به لطف ظهور ابزارهای تبلیغات آنلاین؛ حتی اگر نمی‌خواهید مخاطبان خود را از ابتدا بسازید می‌توانید از گروه‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارسال پیام خود استفاده کنید. فیس بوک به برندها اجازه می‌دهد تا با اجازه دادن به تیم بازاریابی برای دسترسی به مخاطبان هدف مشابه با مشتریان؛ پلت فرم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) خود را در سایت وارد کنند.

پیشنهاد می‌کنیم:  چرا سئو هنوز بسیار مهم و ضروری است؟

تفاوت تبلیغات دیجیتال با تبلیغات آفلاین از نظر مخاطبان مورد هدف

به طور مشابه لینکدین؛ به بازاریابان اجازه می‌دهد تا گروه‌های خاص مخاطبان را با فیلتر کردن نام و اندازه شرکت؛ صنعت، ارتباطات، دنبال کنندگان؛ عنوان شغل، عملکرد شغل، سابقه کار و تجربه مورد هدف قرار دهند. از سوی دیگر، اینستاگرام بهترین پلتفرم برای جذب مصرف کنندگان است. بیش از ۶۴ درصد از کاربران سایت بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند که هدف قرار دادن آنها را ساده‌تر می‌کند. به طور کلی تبلیغات آنلاین بهتر می‌تواند جامعه مورد نظر شما را مورد هدف قرار دهد.

بازاریابی آنلاین بازاریابی آفلاین
به طور کلی بر محتوا تمرکز دارد. به طور کلی بر روی محصول متمرکز است.
بازاریابی آنلاین شامل رسانه‌های جانبی محتوای وب، جستجوی ایمیل، رسانه‌های اجتماعی است. بازاریابی آفلاین شامل رسانه‌های جمعی، مرکز تلفن، تلفن است.
با ایمیل‌ها، چت، رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کند. با شماره تلفن همراه و کارکنان آنها ارتباط برقرار می‌کند.
مخاطبان هدف را در یک مکان ملاقات کردند. مخاطب هدف پراکنده است.
مقرون به صرفه است. هزینه بازاریابی بالایی دارد.
به طور مستقیم با متخصصان صنعت و بازار ارتباط برقرار می‌کند. به دلیل برخی موانع، مستقیماً با متخصصان ارتباط برقرار نمی‌کند.
خریدار احتمالی قابل مشاهده نیست. خریدار آینده قابل مشاهده است.
افراد کمتری برای مدیریت نیاز است.  افراد بیشتری برای مدیریت نیاز است.

نتیجه‌گیری

در این پست به مقایسه تفاوت‌های تبلیغات آنلاین با تبلیغات آفلاین پرداختیم. به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا تبلیغات آنلاین و بازاریابی دیجیتال خیلی سریع محبوبیت پیدا کردند و تبلیغات آفلاین به آرامی در حال از دور خارج شدن است. با این حال؛ به جرئت می‌توان گفت که تبلیغات چاپی هنوز تا از دور خارج شده فاصله زیادی دارد. تا به امروز گوگل و فیس بوک بیشترین سهم بازار را به همراه دارند.

علی رغم تفاوت بین تبلیغات آنلاین و آفلاین؛ هر کدام از آنها مزایا و چالش‌های خاص خود را دارند. بنابراین دقیقاً مسئله انتخاب یکی از این دو مورد نیست. در عوض بر توزیع بودجه خود در کانال‌های مختلف تبلیغات آفلاین و آنلاین تمرکز کنید؛ در حالی که مزایا و معایب ذاتی هر کدام را در نظر گرفته‌اید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۵ / ۵. میزان امتیاز ۱

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

۱ Comment


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =