Skip to content

تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی

تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه
۰
(۰)

 تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی چقدر است؟ این سؤالی است که اکثر صاحبان کسب و کار از خودشان یا دیگران می‌پرسند چون برای تبلیغات محصولات فروشگاهی یا خدماتی که ارائه می‌دهند به تبلیغات نیاز دارند. هزینه پروژه‌های گرافیکی همیشه آن‌طور که اکثر افراد فکر می‌کنند نیست. دستیابی به نتایج خوب با قیمت مقرون به صرفه امکان‌پذیر است، اما برای این کار باید نحوه مدیریت صحیح پروژه‌ها درک شود.

آیا تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی خیلی بالا است؟

وقتی که اکثر کاربران کلمه “موشن‌گرافیک” یا “موشن‌گرافیک ویدئویی” یا “اینفوگرافی” و “تبلیغات بنری” را می‌شوند اکثر آنها به سه چیز فکر می‌کنند: ۱) کار سختی است ۲) کار هزینه بری است ۳) هر دو. اما لزوماً این طور نیست.

تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی اگر بر اساس مفاهیم مهمی مانند الهام گیری باشد می‌تواند مقرون به صرفه هم باشد. همچنین رعایت نکات ارزشمندی مانند برون سپاری و ساده نگه داشتن کار بسیار ضروری است. در این پست ما نکاتی را در مورد تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی مقرون به صرفه بیان می‌کنیم بدون اینکه کیفیت کار را پایین بیاورد.

تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی

عوامل تأثیرگذار در میزان درآمد طراحان گرافیک تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی

عوامل متعددی روی میزان درآمد طراحان گرافیک تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی تأثیر می‌گذارد. اطلاع از این عوامل می‌تواند به انتخاب درست و پرداخت هزینه توسط کارفرمایان و مشتریان کمک کند و حتی خود فریلنسرهای طراح گرافیک می‌توانند با توجه به این عوامل قیمت مناسب‌تری را پیشنهاد دهند.

اعتبار طراحان گرافیک در بازار

افراد حرفه‌ای و استودیوهایی که مدت‌هاست در بازار حضور دارند دارای اعتبار هستند و می‌توانند هزینه بیشتری دریافت کنند. شاید دریافت خدمات از شرکت‌های کوچکی که مجموعه خوبی از پروژه‌ها را قبلاً انجام داده‌اند گزینه خوبی باشد. برای دریافت هزینه مقرون به‌صرفه‌تر حتی می‌توانید از طراحان گرافیکی که به صورت فریلنسری فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

هزینه روزانه یا ساعتی برای طراحان پروژه‌های گرافیکی

به طور کلی برای تعیین هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی دو نرخ در نظر گرفته می‌شود: ۱) نرخ روزانه و ۲) نرخ ساعتی. قیمت‌هایی را که شرکت‌ها و متخصصان ارائه می‌دهند را بررسی کنید و گزینه‌ای که بهترین هزینه و سود را برای شما ایجاد می‌کند را انتخاب کنید.

سطح دشواری

هر چه تولید پروژه سخت‌تر باشد؛ گران‌تر خواهد بود. این نوع قیمت گذاری چیز بدیهی در هر بازار کاری است. بهترین راه حل ممکن جستجوی تولید پروژه‌های ساده‌تر اما با کیفیت بالا و با هدف کاهش هزینه‌ها می‌باشد.

زمان اجرا

قیمت موشن‌گرافیک‌ها با توجه به زمان محتوای نهایی می‌تواند تغییر کند. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید؛ چیزی کوتاه‌تر را انتخاب کنید. حتی با داشتن موشن‌گرافیک‌های کوتاه‌تر می‌توانید به نتایج عالی دست پیدا کنید.

تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی

نکاتی مهم درباره پایین نگه داشتن هزینه پروژه‌های گرافیکی

بازاریابان و مدیران اغلب مجبور هستند که برای کمپین‌های خود با بودجه کمی پیش بروند؛ که می‌تواند در تولیدات کامل‌تر مشکلاتی را ایجاد کند.

این حس مشترک وجود دارد که هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی بالا است؛ اما این یک حقیقت مطلق نیست. با اقدامات خوب؛ می‌توان هزینه‌ها را محدود کرد و با انواع بودجه‌ها کار کرد. لازم است برای دستیابی به نتایج عالی و بدون پرداخت هزینه‌های بال، تولید؛ برون سپاری و کار با متخصصان ماهر را با هم تطبیق دهید. در ادامه چند نکته وجود دارد که در دستیابی به این امر به شما کمک می‌کند.

وقت بگذارید

زمان می‌تواند به شما کمک کند. اگر در حال خلق کاری هستید که از نظر مادیات برایتان مهم است؛ معمولاً هر چه بیشتر به آن فکر می‌کنید کارهای بیشتری برای بهتر شدن به نظرتان می‌رسد. گاهی اوقات پروژه می‌تواند چند ماه زمان ببرد و این می‌تواند گاهی تمایز یک کار عالی با یک کار چند روزه را نشان دهند. روی پروژه‌ای که به طور خلاقانه‌ای به نتیجه نمی‌رسد اصرار نکنید چون می‌تواند باعث ایجاد استرس و هزینه طراحی بیشتر شود.

میکس رسانه‌ها

برخی از عناصر در زندگی واقعی بهتر از طراحی کامپیوتری هستند. چرا به جای ایجاد انیمیشن‌های سه بعدی از توپی که در حال افتادن است؛ در دنیای واقعی یک توپ را رها نمی‌کنید و از آن عکس یا فیلم نمی‌گیرید. دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای حقایقی را ثبت می‌کنند که تصاویر کامپیوتری نمی‌توانند به آنها دست پیدا کنند؛ بنابراین با در نظر گرفتن این امر می‌توانید مدت زمان طراحی خود را کاهش دهید.

ساده باشید

چیزهای ساده معمولاً بهتر به نظر می‌رسند و سریع‌تر هم تولید می‌شوند. با فکر کردن در مورد طراحی گرافیکی که به ساده‌ترین شکل ممکن قابل اجرا است فکر کنید. بهره وری و چابکی فرایند هم نشان دهنده مدیریت بودجه بهتر است. وقتی که ساده بگیرید، موفقیت در استراتژی‌های بازاریابی ویدئویی ساده‌تر است.

استفاده مجدد

کتابخانه‌ای از ایده‌ها، طرح‌ها، تکنیک‌های تصویرسازی خوب را ایجاد کنید. همیشه پروژه‌ها و مفاهیم شگفت انگیزی وجود دارد که توسط برخی از مشتریان کنار گذاشته می‌شوند و شما می‌توانید از آنها در پروژه‌های دیگری استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام نسخه‌ها و آزمایش‌های خود را ذخیره کرده‌اید.

بدون شک؛ این محتواهای بایگانی شده دو مزیت اصلی را به همراه خواهند داشت. ۱) بهره وری بیشتر چون امکان استفاده از ایده‌هایی که استفاده نشده‌اند را فراهم می‌سازد و ۲) صرفه جویی در هزینه‌ها.

الهام بگیرید

گاهی اوقات بهتر است که از پروژه‌های قبلی؛ به ویژه پروژه‌های موفقیت آمیزی که داشتید الهام بگیرید. وقتی کار می‌کنید مجبور نیستند این‌قدر آزمایش و خطا انجام دهید. الهام فقط یک نقطه شروع است و پروژه‌ای که شما تحویل می‌دهید چیزی متفاوت باید باشد.

برون سپاری کنید

کارمندان شما همیشه نمی‌توانند نتیجه خاصی را با کیفیت مورد انتظار شما ارائه دهند. داشتن مهارت ضروری است و اگر در تیم شما فرد ماهری وجود ندارد؛ باید این مهارت را در یک فریلنسر جستجو کنید. به همین دلیل برون سپاری بسیار مهم است.

در برخی موارد، برون سپاری هم راهی برای کاهش هزینه‌های پروژه است. به دست آوردن شخص متخصص بیشتر از استخدام دائمی او مفید است.

استخدام افراد با استعداد

همکاری با افراد با استعداد برای دستیابی به نتایج عالی در پروژه‌ها ضروری است. در حالی که صرفه جویی در هزینه‌ها مهم است، درآمد هم مهم است. تنها راه برای دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز؛ ایجاد تیمی با متخصصان ماهر است.

اگر کارمندان شما ماهر هستند؛ می‌توانید پروژه‌های مهم‌تری را توسعه دهید. این شرایط، مدیریت بهینه هزینه را امکان‌پذیر می‌کند.

تعرفه و هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی

کی و کجا؛ صرفه جویی در هزینه‌ها ارزشش را دارد؟

یک پروژه بیش از هر چیزی دیگری باید دارای کیفیت باشد. بنابراین همیشه نمی‌توان هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی را کاهش داد چون می‌تواند منجر به نتایج نامطلوبی شود. هدف پیدا کردن یک نقطه تعادل است که یک محصول نهایی با قیمت مقرون به صرفه را ایجاد کند.

به همین دلیل مهم است بدانید کی و کجا؛ صرفه جویی در هزینه‌ها ارزشش را دارد:

  • زمانی می‌توانید صرفه جویی کنید که منابع شما نتایج مشابهی با منابع گران قیمت داشته باشد.
  • امکان صرفه جویی در هزینه‌ها با برون سپاری وجود دارد.
  • صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از نرم افزارهای بی کیفیت توصیه نمی‌شود.
  • صرفه جویی در هزینه‌ها با استفاده از تجهیزات قدیمی و بی کیفیت توصیه نمی‌شود.
  • صرفه جویی با برون سپاری موشن‌گرافیک به استودیوهایی که فاقد نمونه کار خوب هستند توصیه نمی‌شود.

اگر شرکت شما نحوه مدیریت یک پروژه را بداند؛ هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی می‌تواند مقرون به صرفه باشد. صرف نظر از بازاریابی؛ نتایج خوب فقط توسط متخصصان ماهر به دست می‌آید.

هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی

برای اطلاع از هزینه پروژه‌های گرافیکی برای تبلیغات بنری و موشن‌گرافی و اینفوگرافی کافی است که سری به تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران بزنیم.

هزینه اینفوگرافی
ساخت اینفوگرافیک شامل ساختار کلی و طراحی اطلاعات جامع ترکیبی به صورت تصویری یا نموداری (۵ مورد) ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ تومان
برای طراحی موارد دیگر، هر مورد ۱۵٪ قیمت پایه محاسبه می‌شود.
هزینه موشن‌گرافیک
لوگو موشن یا نشانه‌ی پویا (Logo Motion) (تا ۳۰ ثانیه) ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
بنر پویا برای وب‌سایت (تا ۳۰ ثانیه) ۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان
فلت‌موشن و اینفوموشن گرافیکس (تا ۶۰ ثانیه) ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
بسته طراحی گرافیک تلویزیونی

طراحی نشانه، عنوان بندی شروع و انتها، ورود برنامه، جداکننده‌ها، زیرنویس، پس زمینه متحرک و طراحی جینگل و صدا جداگانه محاسبه می‌شود.

۵۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
گرافیک پویا یا موشن گرافیکس( تا ۳۰ ثانیه) ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
عنوان‌بندی فیلم و سریال (تا ۶۰ ثانیه) ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
صفحه‌های اینستاگرام
یونیفرم کلی پست و استوری به صورت تک فریم ۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان
یونیفرم کلی پست و استوری موشن ۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پست یا استوری به صورت تک فریم ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پست موشن اینستاگرام (تا ۶۰ ثانیه) ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان
استوری موشن اینستاگرام (تا ۱۵ ثانیه) ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان

دانلود PDF تعرفه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ۱۴۰۰

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 12 =