Skip to content

چگونه به عنوان یک فریلنسر می‌توانیم چندین پروژه را باهم جلو ببریم؟

مدیریت پروژه - چگونه به عنوان یک فریلنسر می توانیم چندین پروژه را باهم جلو ببریم؟

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه
۴.۵
(۶)

چگونه به عنوان یک فریلنسر می‌توانیم چندین پروژه را باهم جلو ببریم؟ یکی از دلایلی که من از شغل فریلنسری لذت می‌برم این است که می‌توانم مشتریانم را خودم انتخاب کنم و در صورت تمایل با چند نفر به صورت هم‌زمان کار کنم. فریلنسری یکی از شغل‌های جالبی است که در آن می‌توانید با یک حرفه با چندین مشتری مختلف کار کنید. اگر شما با یک مشتری به توافق نرسید به آخر دنیا نرسیده‌اید و مشتری‌های دیگری هم هستند که آماده دریافت پیشنهادات شما هستند.

از طرف دیگر مدیریت چند مشتری کار دشواری می‌تواند باشد مخصوصاً اگر هر کدام از آنها دیدگاه‌ها، اهداف و استانداردهای مختلفی داشته باشند. اگر شما به دنبال جواب سؤال چگونه به عنوان یک فریلنسر می‌توانیم چندین پروژه را باهم جلو ببریم؟ هستید در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید و روند کاری خود را ساده‌تر کنید.

چگونه می‌توانم چند پروژه را با هم جلو ببرم؟

پذیرایی از چندین مشتری به صورت هم‌زمان رؤیای هر فریلنسری است. شما باید رئیس خودتان باشید، روی پروژه‌هایی که دوست دارید کار کنید، در هر زمان و هر جایی که می‌خواهید کار کنید. اما سؤال اصلی این است که چگونه می‌توانیم چندین پروژه را با هم جلو ببریم؟ چگونه می‌توانید به طور مؤثر سه؛ چهار یا پنج مشتری را هم‌زمان کنترل کنیم و در عین حال بهره وری و کیفیت کارمان حفظ شود؟ در ادامه ما چند راه حل ساده را به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از ابزارهای آنلاین مدیریت پروژه

به عنوان یک فریلنسر که دارای چند مشتری مختلف است شما می‌توانید از سیستم مدیریت کارها استفاده کنید و تمام اطلاعات مربوط به هر مشتری خود را در یک مکان قرار دهید. Asana ابزار آنلاینی است که می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید در این ابزار آنلاین پروژه‌های مختلفی را ایجاد کنید و آنها را به مشتری خاصی اختصاص دهید، بعد می‌توانید در هر پروژه کارهایی که باید انجام دهید را ایجاد کنید تا بتوانید به صورت سازمان یافته تر عمل کنید و کارهای را پیگیری کنید. علاوه بر این ابزار آنلاین شما می‌توانید برای بهتر شدن کارتان از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه از راه دور هم استفاده کنید.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که هر زمان مشتری جدیدی پیدا کردید یک پوشه جداگانه در ایمیل خود بسازید تا بتوانید تمام مکاتبات و سایر اطلاعات مهم دیگر را در آن ذخیره کنید. اگر چند فایل یا سند مشترک برای مشتری‌های خاص خود دارید می‌توانید آنها را از طریق گوگل درایو به اشتراک بگذارید یا حتی می‌توانید فایل‌ها را در پوشه مخصوص به خود در Asana آپلود کنید.

برنامه‌های مدیریت پروژه مانند Trello و Notion ابزارهای عالی برای سازماندهی چندین پروژه هستند. این ابزارها رایگان، مبتنی بر تابلو و بر اساس فهرست هستند. این برنامه‌ها برای سازماندهی و تقسیم پروژه‌ها به وظایف کوچک بسیار عالی هستند، می‌توانید میزان پیشرفت کار را ردیابی کنید و حتی بهتر متوجه خواهید شد که انجام یک کار خاص یا گروهی از عملکردها دقیقاً چقدر طول می‌کشد.

تخمین زمان به شما امکان می‌دهد پروژه‌های خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که به نفع شما باشد. در نتیجه، تخمین‌های شما برای مشتریان بالقوه دقیق‌تر خواهد بود و می‌توانید با اطمینان مشتریان بیشتری را در آینده جذب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم:  ۹ نکته کاربردی در ترجمه متون انگلیسی برای فریلنسرها

اولویت بندی و تخصیص زمان برای انجام چند پروژه با هم

به عنوان یک فریلنسر باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که کار هر یک از مشتریان شما در طول هفته یا ماه تکمیل شود، برای تکمیل کارها هم باید زمان کافی را به هر کار یا پروژه اختصاص دهید. ممکن است برخی از مشتریان شما نسبت به دیگری کارهای بیشتری داشته باشد و از این رو شما باید زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید، به این ترتیب نیازی به تعویق انداختن کارها نیست و هیچ کاری هم فراموش نمی‌شود.

چگونه به عنوان یک فریلنسر می‌توانیم چندین پروژه را باهم جلو ببریم؟

به خاطر داشته باشید که برخی از مشتریان ممکن است در حین کار روی پروژه، به ارتباطات بیشتری نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر بر روی نتایج کار متمرکز هستند. می‌توانید از ماتریس اولویت‌بندی برای تعیین اینکه کدام کار مهم‌تر از کارهای دیگر است استفاده کنید. علاوه بر زمان شما به انرژی نیاز دارید، اگر خیلی خسته هستید و یا انرژی کافی برای انجام چند پروژه با هم را ندارید بهتر است تا تجدید قوایی می‌کنید از پذیرش پروژه‌ها با هم خودداری کنید تا در سابقه کاری شما اثر منفی نداشته باشد.

برنامه ریزی برای کار و سرگرمی

زمانی که متوجه شدید که وظایف و پروژه‌های خاص چقدر طول می‌کشد، برنامه ریزی ساعات کاری‌تان در هفته ساده‌تر خواهد بود. در اینجا چند مورد وجود دارد که می‌توانید مد نظر قرار دهید:

یک روز را به انجام کارهای مدیریت اختصاص دهید: فهرستی از کارهای را ایجاد کنید، یک روز را برای ارسال فاکتور در نظر داشته باشید، پایگاه داده مشتریان خود را آپدیت کنید؛ وظایف را به سایر اعضای تیم واگذار کنید؛ خروجی‌ها رو بررسی کنید، صورت‌حساب‌های خود را پرداخت کنید؛ روی کارهای خلاقانه‌تر تمرکز کنید.

 روزهای خاصی را برای کارهای خاص برنامه ریزی کنید: برخی از افراد ترجیح می‌دهند کارهای مدیریتی را زودتر و در هفته انجام دهند و کارهای خلاقانه را برای آخر هفته نگه دارند. این روزهای کاری متفاوت به ترجیحات و نحوه کار شما بستگی دارد.

یک استراحت ۳۰ دقیقه‌ای (حداکثر) مابین کار را در نظر بگیرید: زمانی را به پاسخ دادن به پیام‌ها، ایمیل‌های یا استراحت سریع اختصاص دهید. اگر کاری کمتر از پنج دقیقه طول بکشد، ممکن است همین الان آن را انجام دهید.

برنامه خود را دوباره ارزیابی کنید: ممکن است نیاز داشته باشید که فرایند برنامه ریزی خود را مجدداً ارزیابی کنید زیرا در مورد روش‌های کاری که می‌خواهید اجرا کنید اطلاعات بیشتری کسب کرده‌اید.

برای خود وقت بگذارید: حتماً زمانی را برای کارهای خانگی، سرگرمی‌ها و مراقبت از خود در نظر بگیرید. مهم نیست که روز کاری‌تان چقدر شلوغ است، وقت گذاشتن برای خود را مد نظر داشته باشید.

مطمئن شوید که برنامه شما واقع‌بینانه است

ممکن است وسوسه شوید که تمام کارهایتان را در یک هفته انجام دهید. با این حال، تعیین ضرب‌الاجل غیرواقعی ممکن است منجر به استرس و فرسودگی شغلی شود. همچنین بقیه برنامه‌تان را به هم می‌ریزد و روزها یا هفته‌های بعد را به انجام کارهای انباشته شده و به تأخیر انداخته اختصاص دهید.

پیشنهاد می‌کنیم:  چگونه با کارفرما برای ایجاد و حفظ یک ارتباط حرفه‌ای رفتار کنیم

یکی از راه‌های مطمئن شدن از واقعی بودن برنامه‌تان، استفاده از تکنیک SMART است. ابتدا مطمئن شوید که هر یک از اهداف شما خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است. سپس، برنامه‌ای که برای هفته کاری خود تعیین کرده‌اید را ارزیابی کنید، مراحلی که برای رسیدن به این اهداف باید بردارید را مشخص کنید و مهلت زمانی تحویل کار را تعیین کنید.

برنامه ریزی واقع بینانه

تعاملات در حین انجام چندین پروژه با هم

هنگام تعامل با مشتری اطمینان حاصل کنید که جزئیات پروژه، انتظارات و مهلت زمانی را به خوبی درک کرده‌اید. این موضوع را درک کنید که ارتباط شما با هر مشتری متفاوت است و حتماً مرزها را خیلی زود تعیین کنید. ممکن است یک مشتری جلسه هفتگی یا تماس از طریق ایمیل را ترجیح دهد و دیگری ممکن است هر لحظه جریان کارش را جویا شود. برای از بین بردن هر گونه مشکلی تاریخ دقیقی از تحویل کار را ارائه دهید. بنابراین مشتریان شما می‌دانند که کارشان را چه زمانی تحویل خواهند گرفت.

زمانی را به ارتباط با مشتری و همکاران خود اختصاص دهید

پیام‌های رسانه‌های اجتماعی، تماس‌های تلفنی، ایمیل و تماس‌های ویدئویی برخی از روش‌هایی هستند که مشتریان می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند. با این حال، باید مرزهای مشخصی را برای زمانی که می‌خواهید تماس بگیرید و به پیام‌ها پاسخ دهید، تعیین کنید.

نیازی نیست فوراً به آنها پاسخ دهید، اما وقتی شما یا تیمتان برای ایمیل، چت یا تماس در دسترس هستید، حتماً به مشتریانتان اطلاع دهید. تنظیم زمان‌های خاص برای ارتباط با مشتریان و همکاران به شما کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه جویی کنید. بهتر است در زمان‌هایی از روز که بهره وری شما پایین است ارتباط برقرار کنید (مانند بعد از ناهار یا قبل از پایان روز کاری).

برای انجام چندین پروژه با هم، توان کاری خود را بشناسید

شما باید قبل از پذیرش چند پروژه با هم از توان کاری خود مطلع باشید و در تعهدات خود صادق باشید. در مورد میزان ساعت کاری روزانه یا هفتگی خود صادق باشید و به صورت واقع‌بینانه توان کاری خود را بسته به نیاز مشتریان تعیین کنید و مشخص کنید که به هر مشتری چقدر زمان اختصاص می‌دهید. اگر فکر می‌کنید وقت لازم برای انجام کار خاصی را ندارید آن را قبول نکنید و یا اگر فکر می‌کنید که یک کار بخصوص زمان زیادی را از شما می‌گیرد از افزایش نرخ خود واهمه نداشته باشید، شما حتی باید قدرت نه گفتن را داشته باشید.

در آن واحد یک کار را انجام دهید!

وقتی می‌خواهیم به عنوان یک فریلنسر چندین پروژه را باهم جلو ببریم شاید وسوسه شویم که از هر کار مقدار را انجام دهیم. این حالت بخصوص در زمان‌هایی که مهلت زمانی چند پروژه رو به اتمام است رخ خواهد داد. با این حال استفاده از این روش می‌تواند روی عملکرد و خروجی کار شما تأثیر منفی بگذارید. چون شما تمرکز خود را بین چند کار تقسیم کرده‌اید.

پیشنهاد می‌کنیم:  راهنمای تولید محتوای با ارزش برای کاربران سایت

چگونه به عنوان یک فریلنسر می‌توانیم چندین پروژه را باهم جلو ببریم؟

هر مشتری دارای خواسته‌های متفاوتی است که برای انجام آنها باید به صورت ۱۰۰% تمرکز خود را روی یکی از آنها معطوف کنیم. شما می‌توانید به طور هم‌زمان وبلاگ بنویسید، روی اینفوگرافیک کار کنید، محتوا ویرایش کنید یا حتی نتفلیکس را تماشا کنید اما نتیجه آن چیزی که باید باشد نمی‌شود.

استراحت کنید!

بعد از انجام پروژه‌ها شما سزاوار استراحت هستید. استراحت در طول روز کاری شما را شارژ نگه می‌دارد و کیفیت کارتان را بهبود می‌دهد. بعد از ظهر یک فنجان قهوه بخورید یا پیاده روی کنید. اگر در خانه کار می‌کنید حتی می‌توانید چرت بزنید.

چگونه به عنوان یک فریلنسر می‌توانیم چندین پروژه را باهم جلو ببریم؟

شما همچنین می‌توانید از تکنیک‌های بهره وری مختلف مانند پومودورو استفاده کنید. تکنیک پومودورو یک روش مدیریت زمان است که در آن شما در دوره‌های کوتاه کار می‌کنید و در این بین چند استراحت می‌کنید. به عنوان مثال، شما یک ساعت را تنظیم می‌کنید تا ۹۰ دقیقه کار کنید و بعد از آن ۲۰ دقیقه استراحت کنید. انواع مختلفی از تکنیک‌های بهره وری وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید یکی متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید. حتماً می‌توانید مرخصی بگیرید. یک مرخصی سه تا پنج روزه می‌تواند به جلوگیری از فرسودگی و حفظ تعادل بین کار و زندگی کمک کند.

نه گفتن را یاد بگیرید

وقتی در کارتان پیشرفت می‌کنید ممکن است مشتریان متعددی به شما مراجعه کنند. در نتیجه شما هم مانند بسیاری از فریلنسرها می‌خواهید ۱۲ ساعت در روز کار کنید و سعی کنید که تمام این کارها انجام دهید. با این حال باید بدانید که کار کردن به این صورت برای چندین هفته می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی شود.

خودتان را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که از ظرفیت و توانایی خود آگاه هستید و خودتان را در کار غرق نمی‌کنید. با این کار شما کیفیت کار و سلامت خود را به خطر نمی‌اندازید. هر چقدر هم که رد کردن یک پروژه سخت باشد، بخش ضروری رشد کسب و کار فریلنسری شما را تشکیل می‌دهد. به مشتریان خود توضیح دهید که تایم کاری‌تان پر شده است و برای چه زمانی می‌توانید با آنها همکاری کنید.

جمع بندی

مدیریت چندین پروژه یا مشتری به صورت هم‌زمان می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ به خصوص اگر کسب و کار فریلنسری خود را به تازگی شروع کرده‌اید.‌‌ اما با برنامه ریزی، سازماندهی و تعیین اهداف SMART، می‌توانید پروژه‌های بیشتری را به لیست کاری خود اضافه کنید. کلید اصلی برای مدیریت موفقیت‌آمیز چندین مشتری، مهارت‌های مدیریت زمان قوی است. همانطور که برای رویاهای خود سخت کار می‌کنید، از اینکه چند روز را به خود اختصاص می‌دهید و استراحت می‌کنید؛ عذاب وجدان نداشته باشید. در عوض بعد از شارژ شدن دوباره می‌توانید برای انجام لیست کارهای خود اقدام کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۴.۵ / ۵. میزان امتیاز ۶

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + هجده =