آیا میخواهید نحوه کسب درآمد از طریق دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید؟ در این نوشته شما با انواع روش های کسب درآمد از مارکتینگ را همراه با چند گام عملی که میتوانید برای شروع بردارید را یاد خواهید گرفت.
روش های کسب درآمد از مارکتینگ
کسب درآمد با تولید محتوا
نوشتن محتوا شامل برنامه ریزی و نوشتن محتوا برای کانالهای آنلاین است. معمولاً بخشی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است و میتواند شامل نوشتن طیف گستردهای از انواع محتوا: مقالات، پستهای وبلاگ؛ پستهای شبکه و اسکریپت برای فیلمها میباشد. برای اینکه به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوید باید مهارتهای مختلفی را یاد بگیرید که از این بین میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مهارتهای نوشتن
- مهارتهای تحقیق کلمات کلیدی
- مهارتهای سئو
- مهارتهای تحلیلی
اگر میخواهید برای یک شرکت کار کنید، باید برای داشتن مدرک دانشگاهی، معمولاً در روزنامه نگاری، بازاریابی یا ارتباطات برنامه ریزی کنید. مدارک دانشگاهی برای یک فریلنسر اهمیت کمتری دارد. چه به صورت مستقل یا همکاری با یک شرکت، دریافت گواهینامههای بازاریابی محتوای مختلف میتواند به افزایش مهارت و شهرت شما کمک کند.
دورههای بازاریابی محتوایی زیادی به صورت رایگان و همچنین پولی وجود دارد که میتوانید از آنها برای دریافت گواهی استفاده کنید و تمرین خوبی برای راه اندازی وبلاگ خودتان است و به شما امکان میدهد مهارتهای خود را بیشتر توسعه دهید.
درآمد تولید کننده محتوا بستگی به موقعیت شغلی و عوامل دیگر را دارد. بهعنوان مثال، اگر در یک شرکت کار میکنید، میانگین حقوق پایه برای نویسندگان محتوایی که به صورت دو شیفت کار میکنند ۳.۵ میلیون تومان است. اگر به عنوان یک فریلنسر بازاریابی محتوا کار میکنید، میتوانید به ازای مقاله و یا بر اساس تعداد کلمات درآمد کسب کنید و حتی به درآمد بیشتری دست پیدا کنید. نرخ دقیق به نوع محتوا و سطح تخصص شما در مورد موضوع بستگی دارد.
کسب درآمد از سئو
سئو یکی از مهمترین زمینههای دیجیتال مارکتینگ است که میتواند در نقشهای مختلف مفید باشد. به عنوان یک متخصص سئو، میتوانید خدمات خود را به مشتریانی که کمتر در این زمینه مهارت دارند بفروشید. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، ابتدا باید جزئیات دقیق نحوه کار موتورهای جستجو را بدانید.
پس از آن، باید شروع به توسعه مهارتهای سئو خود کنید. یک دوره آموزشی سئو با کیفیت بالا پیدا کنید زیرا میتوانید به راحتی در جستجوی تعداد بی پایان مقالات گم شوید. همانطور که دانش و مهارتهای شما شروع به رشد میکند، میخواهید با ابزارهای محبوب سئو برای کمک به ساده سازی روش کار خود آشنا شوید.
سئو دائماً در حال تغییر است، بنابراین مهمه که در مورد آخرین تغییرات سئو بهروز باشید و بتوانید پروژههای خود را مطابق با آن تنظیم کنید. برای فروش موفقیتآمیز خدمات خود، باید شبکهای از مشتریان بالقوه ایجاد کنید. یک وب سایت ایجاد کنید و سابقه خود را همراه با خدماتی که ارائه میدهید را لیست کنید. شما میتوانید یک وبلاگ راه اندازی کنید و با هدایت ترافیک هدفمند به سایت خود، مهارتهای سئوی خود را به کار بگیرید.
همانطور که شروع به جذب مشتری میکنید، باید سوابق دقیقی از نتایج خود را نگه دارید تا بتوانید مطالعات موردی را ایجاد کنید که بتوانید از آنها برای برنده شدن در تجارت بیشتر استفاده کنید. یک متخصص سئو میتواند به صورت پروژهای و یا بر حسب ساعت کار کند. قیمتها در هر کشور و بر اساس تجربه سئوکار متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر دربارهی درآمد سئوکاران پست بازارکار و درآمد سئوکاران سایت را مطالعه کنید.
کسب درآمد از بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یک مدل کسب و کار است که در آن با فروش محصولات دیگران پورسانت دریافت میکنید. فرایند ساده است. محصولاتی که میخواهید تبلیغ کنید را پیدا میکنید، وبسایتی ایجاد میکنید که آن محصولات را تبلیغ میشود و بازدیدکنندگان علاقهمند را به محصولات وابسته خود هدایت میکنید.
از آنجایی که وبلاگ راه اصلی برای تبلیغ محصولات وابسته شما خواهد بود، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی از اهمیت خاصی برخوردار است. به این ترتیب، میتوانید حجم جستجوی ماهانه عبارات مرتبط را ببینید و تخمینی برای میزان ترافیکی که میتوانید ایجاد کنید، دریافت کنید.
شما میخواهید به کلمات کلیدی با هدف جستجوی تراکنشی توجه ویژهای داشته باشید. اینها عبارتهای جستجویی هستند که نشان میدهند شخصی نزدیک به خرید یک محصول است. آنها اغلب شامل کلماتی مانند خرید، تخفیف گرفتن و غیره هستند.
همچنین، به دنبال عبارات جستجو با هدف تجاری باشید. این کلمات کلیدی نشان میدهد که شخصی در حال خرید است اما هنوز در مورد محصول خاصی تصمیم نگرفته است. آنها شامل کلماتی مانند بهترین، بررسی، مقایسه محصول x و محصول y هستند. تمرکز روی این کلمات کلیدی به شما کمک میکند از ترافیکی که به وب سایت خود میآورید درآمد کسب کنید.
هنگامی که ایدهای در مورد انواع محصولاتی که میخواهید بفروشید داشتید، باید وبلاگ خود را ایجاد کنید و شروع به نوشتن محتوا کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب شروع را آسانتر میکند زیرا میتوانید مقایسهها و بررسیهای محصول را برای نوشتن پستهای اولیه خود بیابید.
بازاریابی وابسته پتانسیل درآمدزایی زیادی دارد، اما برای مشاهده نتایج معنادار باید وب سایت ایجاد کنید و ترافیک خوبی را به سمت وب سایت ایجاد کنید. ثبت نام در یک دوره خوب بازاریابی وابسته به شما کمک میکند تا سریعتر به نتیجه برسید. اگر حوصله ایجاد کسب و کار را داشته باشید، به راحتی میتوانید درآمد خوبی کسب کنید.
فروش خدمات مشاورهای به شرکتها
هنگامی که تجربه دیجیتال مارکتینگ را به دست آوردید، میتوانید با تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی دیجیتال از مهارتهای خود درآمد کسب کنید و شروع به فروش خدمات مشاورهای به شرکتهای دیگر کنید.
برای شروع مراحل زیر را انجام دهید:
- حوزه تخصصی خود را مشخص کنید.
- ابتدا باید بتوانید خدمات خاصی را برای ارائه به مشتریان تعریف کنید.
حوزههایی از بازاریابی دیجیتال را پیدا کنید که در آن قوی هستید و تقاضای زیادی برای خدمات وجود دارد. این میتواند شامل موارد زیر باشد:
- بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی
- برندینگ
- بازاریابی ویدئویی
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- بازاریابی محلی
- ایمیل مارکتینگ
- تجزیه و تحلیل وب و گزارش
هنگامی که خدمات خاصی را که ارائه میدهید مشخص کردید، گام بعدی این است که شروع به ایجاد حضور آنلاین خود کنید.
یک وبسایت به عنوان مرکز کسبوکار شما عمل میکند که در آن میتوانید توصیفات و مطالعات موردی مشتریان قبلی را اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند درباره پیشنهاد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
با داشتن یک وب سایت، میتوانید شروع به ساخت وبلاگ خود کنید. استفاده از وبلاگ خود برای نوشتن در مورد موضوعات بازاریابی دیجیتال مرتبط با خدمات مشاوره شما به افزایش ترافیک مرتبط به کسب و کار شما کمک میکند و در عین حال حضور آنلاین شما را بیشتر میکند.
هر چه بیشتر شبکه خود را توسعه دهید، پیدا کردن مشتریان جدید آسانتر خواهد بود. از شبکه حرفهای خود برای یافتن شرکتهایی استفاده کنید که میتوانند به خدمات شما علاقهمند باشند. همچنین میتوانید با مشتریان قبلی تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها به دنبال خدمات دیجیتال مارکتینگ هستند یا نه.
کسب درآمد از فروش تبلیغات
اجرای تبلیغات در سایت شما یک راه محبوب برای کسب درآمد از ترافیک وب سایت شما است. توجه داشته باشید که برای کسب درآمد مناسب با تبلیغات؛ وب سایت شما باید ترافیک زیادی داشته باشد. هنگامی که موفق شدید کاربران را به سایت خود جذب کنید، ایده خوبی است که برای کسب درآمد از بازاریابی وابسته یا با ارائه محصولات دیجیتالی تلاش کنید.
برنامههای تبلیغاتی زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها برای کسب درآمد از ترافیک وب خود استفاده کنید که محبوبترین آنها Google Adsense است. هنگامی که برای Adsense ثبت نام میکنید و کد مناسب را به وب سایت خود اضافه میکنید، Google شروع به ارائه تبلیغات در صفحات وب شما میکند.
تبلیغات شما میتواند از طریق بازدید و کلیک درآمد ایجاد کند. با این حال، گوگل هزینه بسیار کمی را برای بازدیدها پرداخت میکند. مبلغی که به دست میآورید بسته به دسته بندی وب سایت شما، جمعیت مخاطبان و موارد دیگر به طور قابل توجهی متفاوت است.
صرف نظر از این عوامل، شما باید برای ایجاد ترافیک قابل توجه برنامه ریزی کنید تا درآمد معنی داری داشته باشید. شبکههای تبلیغاتی دیگری به جز Google Adsense وجود دارند که گزینههای محبوب Ezoic، Media.net و Propeller Ads هستند.
اگر وب سایت شما در حال حاضر حجم ثابتی از ترافیک دریافت میکند و میخواهید کنترل بیشتری بر تبلیغاتی که در سایت شما ظاهر میشود، داشته باشید، میتوانید تبلیغات مستقیم را در وب سایت خود بفروشید.
کسب درآمد از مدیریت شبکههای اجتماعی
کار به عنوان مدیر شبکههای اجتماعی یک راه عالی برای استفاده از مهارتهای خود برای کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ است. به عنوان یک مدیر رسانههای اجتماعی، شما به دنبال افزایش حضور آنلاین یک برند از طریق انواع تاکتیکهای بازاریابی هستید.
مسئولیتهای شما میتواند شامل همه چیز باشد (از نوشتن و زمانبندی پستها، ایجاد تصاویر گرافیکی، اجرای تبلیغات تا پاسخ دادن به نظرات فالوورها).
راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید به عنوان مدیر رسانههای اجتماعی کار پیدا کنید. میتوانید یک موقعیت حقوقی در یک شرکت دریافت کنید یا میتوانید به عنوان یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال کار کنید.
مانند فروش خدمات مشاوره، شما باید شبکه خود را بسازید و شهرت خود را برای به دست آوردن جریان ثابت مشتریان ایجاد کنید. ایجاد یک وب سایت با نمونه کارها از مشتریان قبلی و مطالعات موردی از نتایج شما میتواند به کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ شما کمک کند.
برای کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ محصولات دیجیتالی خود را ایجاد و بفروشید.
شما میتوانید با ایجاد و فروش محصولات دیجیتالی از تجربه بازاریابی دیجیتال خود به خوبی استفاده کنید. مزیت محصولات دیجیتال این است که میتوانید یک بار آنها را ایجاد کنید و سپس به طور مکرر آن را بفروشید. این منجر به ایجاد حاشیه سود بسیار بالا و توانایی خودکارسازی کسب و کار شما میشود.
انواع مختلفی از محصولات دیجیتال با گزینههای محبوبتر وجود دارد که عبارتاند از:
کتابهای الکترونیکی: کتابهای الکترونیکی یکی از سادهترین محصولات دیجیتالی برای ایجاد هستند و طرفداران خاص خود را دارند.
دورههای آموزشی: یادگیری الکترونیکی آینده آموزش است زیرا افراد بیشتری برای گسترش دانش خود به منابع آنلاین روی میآورند. ایجاد و فروش دورههای آنلاین به شما این امکان را میدهد که تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و راهی عالی برای پاسخگویی به این تقاضا است.
تمپلتهای وب: اگر مهارتهای طراحی وب دارید، میتوانید تمپلتهایی برای پلتفرمهایی مانند وردپرس یا Shopify ایجاد کنید. شما میتوانید محصولات را در سایت خود و همچنین بازارهای دیگر ارائه دهید.
بازاریابی محصولات دیجیتال شما شامل استفاده از کانالهای اولیه مشابه فروشگاههای فروش کالاهای فیزیکی است. شما میخواهید یک وبلاگ ایجاد کنید تا ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، ایمیلها را جمع آوری کنید و از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و فعالانه با مخاطبان خود در رسانههای اجتماعی ارتباط داشته باشید.
کسب درآمد از یوتیوب
اگر به دنبال کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ هستید میتوانید یک کانال یوتیوب ایجاد کنید و ویدئوهای تبلیغاتی را منتشر کنید. فرایند کسب درآمد از یوتیوب ساده است. شما ویدئوها را در کانال خود ایجاد و منتشر میکنید و ویدئوهای خود را برای ایجاد مخاطب تبلیغ میکنید. هر بار که ویدئوی شما پخش میشود، مجموعه متفاوتی از تبلیغات نشان داده میشود. هنگامی که شخصی یک تبلیغ را مشاهده میکند یا روی ویدئوی شما کلیک میکند، مقدار کمی درآمد ایجاد میکنید. برای کسب درآمد از یوتیوب باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:
- از تمام خط مشیهای کسب درآمد YouTube پیروی کنید.
- در کشوری زندگی کنید که برنامه YouTube Partner در آن در دسترس است.
- در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۴۰۰۰ ساعت ویوی معتبر داشته باشید
- حساب شما بیش از ۱۰۰۰ مشترک داشته باشد.
- شما یک اکانت AdSense مرتبط داشته باشید.
برای کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ یک متخصص تجارت الکترونیک شوید
همانطور که تجارت الکترونیک با سرعت زیادی به رشد خود ادامه میدهد، نیاز به متخصصان تجارت الکترونیک هم افزایش مییابد. یک متخصص تجارت الکترونیک مسئول ایجاد و اجرای یک استراتژی بازاریابی برای کمک به مشاغل در فروش آنلاین محصولات است. برخی از فعالیتهای روزانه یک متخصص تجارت الکترونیک عبارتاند از:
- مدیریت وب سایت
- مدیریت کمپینهای بازاریابی
- بهینه سازی سئوی فروشگاه
- تنظیم عناصر روی صفحه برای بهبود بهینه سازی نرخ تبدیل
- راه اندازی ایمیل مارکتینگ
- اجرای کمپینهای فروش و فروش متقابل
موفقیت به عنوان یک متخصص تجارت الکترونیک نیازمند چندین مهارت حیاتی از جمله تواناییهای ارتباطی، تحلیلی و تفکر انتقادی است. در اینجا چند گام عملی وجود دارد که میتوانید برای توسعه مهارتهای لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص تجارت الکترونیک بردارید:
- ورود و خروج تجارت الکترونیک را درک کنید
- در سئوی تجارت الکترونیک متخصص شوید
- با پلتفرمهای محبوب تجارت الکترونیک آشنا شوید
- نحوه اجرای تبلیغات PPC را بیاموزید
- بهینه سازی نرخ تبدیل اصلی
- ایجاد محتوا و مهارتهای ایمیل مارکتینگ
کمپینهای PPC را برای شرکتهای دیگر مدیریت کنید
با توجه به اینکه شرکتهای بیشتری برای دستیابی به مشتریان هدف خود به کانالهای بازاریابی دیجیتال روی میآورند، نیاز روزافزونی به مدیران کمپینهای تبلیغاتی مؤثر وجود دارد. تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) یکی از محبوبترین شکلهای تبلیغات آنلاین است و میتواند نتایج فوری را برای یک کسب و کار به ارمغان بیاورد.
مدیریت کمپینهای PPC با تعدادی مسئولیت از جمله:
- پیدا کردن کلمات کلیدی PPC
- اضافه کردم کلمات کلیدی منفی
- تست گروههای تبلیغاتی
- نوشتن کپی آگهی
- تنظیم پیشنهادات و بودجه کمپین
- بررسی کلمات کلیدی پرهزینه
- بهینه سازی صفحات فرود
کسب گواهینامه از Google و Bing میتواند به بهبود مهارتهای شما و افزایش اعتبار شما برای مشتریان بالقوه کمک کند. توانایی نشان دادن نتایج برای کمپینهای موفق قبلی برای به دست آوردن یک جریان ثابت از مشتریان ضروری است.
مانند انواع دیگر خدمات، شما میخواهید یک وب سایت بسازید تا مهارتهای خود را برجسته کرده و محتوایی ایجاد کنید که میتواند به ایجاد ترافیک کمک کند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ خود را راه اندازی کنید
اکنون زمان بسیار خوبی برای راه اندازی یک آژانس بازاریابی دیجیتال است زیرا شرکتها بیش از هر زمان دیگری برای تبلیغات دیجیتال هزینه میکنند. برای راه اندازی آژانس خود، باید مجموعهای کامل از مهارتهای بازاریابی دیجیتال را توسعه دهید تا بتوانید خدمات با کیفیتی را به مشتریان بدون توجه به نیاز آنها ارائه دهید.
اداره یک آژانس مزایای خود را در این زمینه دارد زیرا میتوانید از اعضای تیم خود برای انجام بسیاری از این وظایف استفاده کنید یا میتوانید کار را برای فریلنسرها برون سپاری کنید. هنگامی که یک آژانس بازاریابی دیجیتال راه اندازی میکنید، چندین روش برای صدور صورت حساب مشتریان خود دارید:
کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ: جمع بندی
راههای مختلفی برای کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. شما میتوانید مهارتهای مختلفی از جمله SEO، مدیریت PPC، تجارت الکترونیک، بازاریابی محتوا، یا مدیریت رسانههای اجتماعی را بیاموزید و این خدمات را به مشتریان بفروشید.
ایجاد یک وب سایت با وبلاگ به تقویت مهارتهای شما کمک میکند و میتواند به جذب مشتریان جدید کمک کند. اگر میخواهید محصولاتی را بفروشید، میتوانید محصولات دیجیتالی را ایجاد کنید یا به برنامههای وابسته بپیوندید و محصولات شرکتهای دیگر را بفروشید. شما میتوانید از وب سایتتان به عنوان مرکز کسب و کارتان استفاده کنید و میتوانید با اجرای تبلیغات در سایت خود به درآمدزایی بیشتری دست پیدا کنید.
اگر شغل ثابتی میخواهید، شرکتهای زیادی برای موقعیتهای بازاریابی دیجیتال استخدام میکنند و تعداد زیادی آگهیهای شغلی برای یافتن سریع موقعیتهای کاری وجود دارد. اگر میخواهید تجارت بازاریابی خود را راه اندازی کنید، میتوانید یک آژانس بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید و طیف وسیعی از خدمات را به مشتریان خود بفروشید. بازاریابی دیجیتال فقط در حال رشد است. صرف زمان برای توسعه مهارتهای خود ارزش سرمایه گذاری را دارد و فرصتهای بیشتری را برای شما ایجاد میکند.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
روی ستاره کلیک کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰
اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهد
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود
اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم
به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟
No comment yet, add your voice below!