Skip to content

اطلاعاتی که باید در مورد بازارکار و درآمد سئوکاران سایت بدانید!

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه
۰
(۰)

درامد سئو کاران سایت چقدر است؟ متخصصان سئو چقدر درآمد دارند؟ کارشناسان و سئوکاران سایت چقدر حقوق و دستمزد می‌گیرند؟ اینها سوالاتی است که ممکن است فکر هر کسی که قصد دارد به حرفه سئو سایت وارد شود را به خود مشغول کند. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی که باید در مورد بازارکار و درامد سئو کاران سایت بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

درآمد متخصص سئو چقدر است؟

منطقی است که از خود بپرسید در این حوزه چقدر درآمد می‌توانید کسب کنید. باید بدانید که شما چه کارشناس سئو باشید چه متخصص سئوی سایت یا هر چیز دیگری که به سئو ربط داشته باشد، درآمد شما به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه در مورد آنها با شما صحبت خواهیم کرد.

عوامل تاثیرگذار در تعرفه سئو کردن سایت

جایی که شما و کارفرما یا مشتریان در آن زندگی می‌کنند – این طبیعی است که اگر در تهران زندگی می‌کنید، به عنوان یک متخصص یا کارشناس سئو درآمد بیشتری نسبت به شخصی که در یکی از شهرهای کوچک زندگی می‌کند داشته باشید.

تحت چه نوع شغلی فعالیت می‌کنید – اگر کارشناس سئوی تمام وقتید و به عنوان کارمند کار می‌کنید این طبیعیه که درآمدی که از سئو کردن سایت بدست می‌آورید بسیار کمتر از شخصیه که به عنوان صاحب یک شرکت یا فریلنسر سئو فعالیت می‌کند.

فکر می‌کنید به عنوان یک کارشناس سئو چقدر خوب هستید – اگر به عنوان فریلنسر، شرکت یا آژانس کار می‌کنید می‌توانید به معنای واقعی ساعت‌ کاری و هزینه سئو کردن سایت دلخواه خود را تعیین کنید و هر تعداد مشتری یا پروژه‌ای که مد نظر دارید را انتخاب کنید. هیچ محدودیتی برای میزان درآمد شما به عنوان فریلنسر سئوکار وجود ندارد چون همه چیز بستگی به میزان خوب بودن شما، میزان کار شما، و نتایجی که بدست می‌آورید دارد.

اطلاعاتی که باید در مورد بازارکار و درآمد سئوکاران سایت بدانید

چقدر از وعده‌هایی که می‌دهید را عملی می‌کنید – اگر شما به عنوان یک سئوکار سایت وعده‌ایی را به مالک سایت می‌دهید باید از مهارت‌های بالایی برخوردار باشید و انها را عملی کنید. شما باید به صاحبان کسب و کارها کمک کنید تا ترافیک ورودی بیشتری بدست آورند.

در چه شرکتی کار می‌کنید – اگر به عنوان سئوکار سایت در یک شرکت بزرگ کار می‌کنید طبیعیه که درآمد بیشتری نسبت به کسانی که در شرکت‌های کوچک فناوری کار می‌کنند داشته باشید.

مدل تعیین هزینه های سئو سایت را به عنوان مالک شرکت اعمال کنید – طبیعیه بعضی از مدل‌های پرداخت را برای خدماتی که مبتنی بر عملکرد هستند تعیین کنید، برای سود بالا در هر شرکت، این مدل را اعمال کنید، می‌توانید به طور بالقوه‌ای درآمد بیشتری بدست آورید. زمان و تخصص می‌تواند درآمد سئوکاران سایت را به خوبی تعیین کند.

اگر از خودتان می‌پرسید که برای امرار معاش می‌توانید به کارهایی همچون سئوکردن سایت اعتماد کنید یا نه، پاسخ این سوال به سطح خاصی از مهارت‌های شما و همچنین میزان اراده شما برای ادامه این حرفه بستگی دارد. در ادامه این پست عوامل دیگری که نوع دستمز مورد انتظار در صنعت SEO را تعیین می‌کند را بحث خواهیم کرد.

حوزه‌های تخصصی – حوزه‌ای که در آن تخصص دارید معمولا نقش مهمی‌ در میزان درآمد مورد انتظار شما دارد. در حالی که پیش‌بینی اینکه کدام حوزه‌های تخصصی در آینده نزدیک تقاضای زیادی خواهند داشت، کار سختیه اما ناگفته نماند که هرچقدر به مشتری خود کمک کنید تا به درآمد بیشتری دست پیدا کند، پول بیشتری نیز به شما پرداخت خواهند کرد.

پیشنهاد می‌کنیم:  چرا سئو هنوز بسیار مهم و ضروری است؟

تجربه – گرچه تخصص کلید موفقیت در بازاریابی سئو است اما باید تجربه عملی سئو کردن سایت را داشته باشید تا بتوانید اطلاعات بیشتری را به شرکت کارفرمای خود ارائه دهید.

استخدام فریلنسر سئوکار یا آژانس سئو – به احتمال زیاد فریلنسرهای سئوکار و کسانی که برای آژانس‌ها کار می‌کنند حقوق یکسانی ندارند. در حالی که آژانس‌ها حقوق ماهیانه شما را تضمین می‌کنند، هیچ محدودیتی در میزان درامد سئو کاران سایت فریلنسر وجود ندارد.

میزان فعالیت – همچنین تعداد ساعاتی که کار می‌کنید را به عوامل تاثیرگذار در تعرفه و هزینه سئو کردن سایت اضافه کنید. چه به صورت آنلاین چه در محل کار، ساعت کار می‌تواند روی درآمد مورد انتظار شما تاثیر بگذراد.

سوابق تحصیلی و گواهینامه‌های مربوطه – این به هر درجه و صلاحیت دیگری که ممکنه داشته باشید اشاره دارد. معمولا داشتن گواهینامه‌های مربوط به تجارت و یا فناوری اطلاعات و برنامه نویسی درآمد شما را بهتر می‌کند.

سایر وظایف – اگر شما به عنوان مشاور سئو داخلی، وظایف دیگری جز بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو را دارید بدیهی است که درآمد بیشتری خواهید داشت. اینجاست که مهار‌ت‌های بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

درامد سئو کاران سایت، مدیران، مشاوران و کارآموزان سئو

رشد فناوری‌های دیجیتال و رونق تجارت الکترونیکی منجر به افزایش تقاضا برای متخصصان ماهر بازاریابی دیجیتال شده است. این صنعت فارغ التحصیلان تازه‌کار و همچنین متخصصان با تجربه را به خود جذب می‌کند و فرصت‌های زیادی را در اختیار کاربرانی که دارای مجموعه مهارت‌های مختلف هستند قرار می‌دهد.

سئو در زمینه بازاریابی دیجیتال مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد. بهینه‌سازی موتورهای جستجو عمدتا بر هدایت ترافیک ارگانیک به وب‌سایت با استفاده از ترکیبی از بهترین شیوه‌های سئو (از جمله بازاریابی، ایجاد بک لینک، بهینه‌سازی صفحات، تجزیه و تحلیل رقبا و غیره) تمرکز می‌کند.

این شیوه‌ها و استراتژی‌های سئو (SEO) است که نقش تعیین‌کننده‌ای در رتبه شما و میزان دیده شدن شما توسط مخاطبان مورد نظرتان دارد. سئو بدون شک یک ابزار قدرتمند برای افزایش بازدید سایت‌های شما می‌باشد.

از این رو متخصصان SEO به عنوان یکی از با ارزش‌ترین متخصصان در حوزه بازاریابی دیجیتال ظاهر شده‌اند. بنابراین ارزش متخصصان سئو هر سال افزایش پیدا می‌کند و حقوق آنها هم افزایش پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه سئو در حال حاضر جایگاه ویژه‌ای در صنعت فناوری اطلاعات دارد، انواع شغل‌های سئو بسیار متنوع شده است. در چند سال گذشته، تقاضای فزایند‌ه‌ای برای سئوکاران سایت ایجاد شده است به همین دلیل درامد سئو کاران سایت نسبت به قبل بیشتر شده است.

جایگاه سئوکاران به همراه حقوق و دستمزد

اطلاعاتی که باید در مورد بازارکار و درآمد سئوکاران سایت بدانید

درآمد کارآموز سئو

کارآموز سئو اطلاعاتی سطحی در حوزه سئو دارد. آنها معمولا تحت نظارت و راهنمایی مدیران SEO کار می‌کنند. کارآموزان سئو کار خود را با یادگیری نحوه عملکرد و استفاده از مفاهیم و تکنیک‌های مختلف سئو آغاز می‌کنند. پروژه‌های سطح پایین می‌توانند به شما کمک کنند تا به عنوان کارآموز سئو در شرکت‌های برتر فعالیت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم:  چگونه یک اینفوگرافیک عالی برای سئو طراحی کنید؟

وظایف کارآموز سئو:

  • لینک‌های مرتبط را برای وب‌سایت ایجاد می‌کند.
  • معیارهای مختلف سئو را به صورت هفتگی پیگیری می‌کند و به مدیر سئو گزارش می‌دهد.
  • تحقیق در مورد کلمات‌کلیدی را انجام می‌دهد.
  • ایده‌های جدید و خلاقانه را برای افزایش ماندگاری وب‌سایت مطرح می‌کند.

 درآمد – ۳۰۰۰۰۰۰ میلیون تا ۴۰۰۰۰۰۰ میلیون

درآمد مربی سئو

همانطور که از نامش پیداست، مربی سئو، کارآموزان را آموزش می‌دهد. به آنها مفاهیم پایه سئو، نحوه طراحی محتوای موثر برای سئو، و اینکه موتورهای جستجو چه انتظاری از سئو دارند، نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی با سئو و نحوه استفاده از ابزارهای نظارت و گزارش‌دهی سئو و موارد دیگر را آموزش می‌دهد.

وظایف مربی سئو:

  • ارائه آموزش به زیردستان در زمینه تکنیک‌های SEO
  • رسیدگی به جلسات پرسش و پاسخ
  • ارائه کنفرانس‌های لایو و تصویری
  • طراحی تکالیف برای تیم به منظور ارتقای دانش علمی‌آنها

بازه درآمد – توافقی

درآمد تحلیلگر سئو

یک تحلیلگر سئو معمولا با انجام جستجوی کلمات‌کلیدی و شناسایی کلمات‌کلیدی پرطرفدار آشنایی کامل دارد. آنها به طور مداوم برای ایجاد محتوای آموزنده و با کیفیت برای وب‌سایت که به راحتی توسط افراد موتورهای جستجو قابل دسترسی است، کار می‌کنند. آنالیزر سئو همچنین باید لندینگ پیچ‌ها را برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه کند تا رتبه و عملکرد بهتری داشته باشد.

وظایف تحلیلگر سئو:

  • طراحی و پیاده سازی استراتژی‌های سئو
  • برای بهبود پروژه، معیارهای ارگانیک را ردیابی کرده و به طور مرتب تجزیه و تحلیل کند.
  • ابزارهای مناسب، تحقیقات کلمات‌کلیدی، ایجاد بک لینک و تجزیه و تحلیل را پیاده سازی کند.
  • انجام تجزیه و تحلیل رقبا و شناسایی شکاف‌ها وگپ‌های محتوایی یا زمینه‌های بهبود در طراحی وب‌سایت
  • ارائه توصیه‌ها و استراتژی‌های طراحی برای توسعه محتوا

بازه درآمد – توافقی

درآمد استراتژیست سئو

یک استراتژیست سئو مسئول تجزیه و تحلیل، بررسی و اجرای تغییرات مورد نیاز برای بهینه‌سازی وب‌سایت است. آنها باید ترکیبی از استراتژی‌ها و شیوه‌های SEO را برای افزایش رتبه موتورهای جستجو و افزایش بازدید وب‌سایت امتحان کنند. استراتژیست سئو به طور منظم عملکرد وب‌سایت را تجزیه و تحلیل می‌کند و استراتژی وب‌سایت را تغییر می‌دهد تا بیشتر دیده شود. استراتژیست از نزدیک با تحلیلگر سئو همکاری دارد تا پیشنهاداتی را برای اجرایی شدن ارائه دهد.

وظایف استراتژیست سئو:

  • طراحی و اجرای استراتژی‌هایی برای دستیابی به اهداف
  • روی بهینه‌سازی محتوا و تجزیه و تحلیل رقبا کار می‌کند.
  • عملکرد کمپین را به سرپرست سئو گزارش می‌دهد
  • تهیه گزارشات دقیق استراتژی
  • طراحی استتراتژی‌های ایجاد لینک
  • پیدا کردن کلمات‌کلیدی قدرتمند برای افزایش ترافیک

درآمد – ۱۱۰۰۰۰۰۰ میلیون

درآمد مشاوران سئو

یک مشاور سئو استراتژی کلی سئوی شرکت یا مشتری را برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت می‌کند. آنها طیف وسیعی از وظایف را انجام می‌دهند که از این بین می‌توان به بهینه‌سازی وب‌سایت، برنامه‌ریزی استراتژی محتوا، بازاریابی وب، تجزیه و تحلیل وب، ایجاد لینک و توسعه استراتژی‌های کلمات‌کلیدی و موارد دیگر اشاره کرد.

مشاوران سئو مانند کارمندان عادی نیستند، بلکه بیشتر شبیه به یک مشاور جانبی هستند که با شرکت مشاوره می‌کنند. مشاور SEO باید روی پروژه‌های متعددی کار کرده باشد و با ابزارهای مختلف SEO، سناریوهایی برای ارائه راه حل های کارآمد برای چالش‌های پیش روی شرکت یا مشتری آگاهی داشته باشد.

وظایف مشاور سئو:

  • گزارشات را به طور منظم تهیه و به اشتراک بگذارد.
  • با طراحان و توسعه دهندگان وب همکاری کنند تا تغییرات سئوی مورد نیاز را پیاده‌سازی کند.
  • برنامه‌ریزی، توسعه و اجرای استراتژی
  • ایجا ارتباط خود با مشتریان
  • نظارت بر API های مهم و انجام اقدامات برای بهبود آنها
پیشنهاد می‌کنیم:  راهنمای تولید محتوای با ارزش برای کاربران سایت

درآمد – میانگین ساعتی ۲۰۰۰۰۰۰ تومان

درآمد مدیر سئو

مدیر سئو مسئول هماهنگی و اجرای کمپین‌ها / برنامه‌های SEO و SEM برای مشتریان است. آنها بر محتوا، طراحی، رسانه‌های اجتماعی و تیم‌های بازاریابی نظارت و هماهنگی می‌کنند و همچنین پروژه‌های بهینه‌سازی را مدیریت می‌کند. مدیران سئو محدوده درآمد بالاتری دارند.

مدیر SEO مسئول هماهنگی کارهای داخل سایت و خارج از سایت می‌باشد. این دسته از مدیران با کمک تیم کارشناسان سئو استراتژی‌های SEO را توسعه و اجرایی می‌کنند. او همچنین باید دانش اولیه در زمینه طراحی و توسعه وب را داشته باشد.

وظایف مدیر سئو:

  • اجرای پروژه‌ها و کمپین‌های سئو برای بهبود خرید از وب‌سایت
  • تجزیه وتحلیل، گزارش عملکرد پروژ‌ه‌ها و کمپین‌ها
  • عملکرد سایر اعضای تیم را نادیده نگیرد و آنها را برای کار موثر راهنمایی کند.
  • صفحه فرود وب‌سایت را بهینه کند و شکاف‌های محتوایی را پر کند و KPI‌ها را دنبال کند.
  • او باید مهارت‌های ارتباطی عالی داشته باشد تا با سایر اعضای تیم همکاری داشته باشد.
  • راهنمایی تیم در مواقع مواجهه با چالش‌ها و ارائه پیشنهادات برای رفع مشکلات

درآمد – ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون به بالا

درآمد سرپرست سئو

سرپرست سئو معمولا مدیر بخش می‌باشد. آنها اهداف سئو را تعیین می‌کنند و از تحقق آنها اطمینان حاصل می‌کنند. آنها همچنین استراتژی‌های کمپین‌های سئو را با در نظر گرفتن کاستی‌های قبلی برنامه‌ریزی می‌کنند. در اصل سرپرست سئو بر عملکرد کلی بخش SEO نظارت می‌کند.

سرپرست سئو باید عملکرد کلی کمپین‌های ارگانیک را ارزیابی کرده و مرتبا به سطح بالاتری هدایت می‌کند. سرپرست باید هدف بلند مدت را برای تیم تعیین کند و تیم را برای رسیدن به هدف در زمان تعیین شده راهنمایی کند. انتظار می‌رود، سرپرست SEO از کانال هاف استراتژی ها و ابزارهای مختلف آگاهی داشته باشد.

وظایف سرپرست سئو:

  • استراتژی‌هایی را برای بهبود عملکرد کلی سئو طراحی می‌کند.
  • سرپرست سئو باید اطمینان حاصل کند که استراتژی‌ها با هدف کسب و کار مطابقت دارد و همه اعضای تیم از اهمیت و نقش خود آگاه هستند.
  • ترندها و اخبار صنعت را در نظر بگیرد. اعضای تیم را تشویق به بحث و اجرای مطالعات و آزمایش‌های جدید برای بهبود دانش کند.
  • همکاری با سایر تیم‌ها و دینفعان برای پروژه‌های بین تیمی
  • استخدام و هدایت تیمی‌از تحلیلگران سئو، استراتژیست‌ها و کارآموزان
  • سرپرست سئو به طور منظم محتوا را بررسی می‌کند تا شکاف‌های محتوا، فرصت‌ها و راه حل‌های خلاقانه را برای بهبود عملکرد کلی کسب و کار شناسایی کند.

بازه درآمد – ۱۱۰۰۰۰۰۰ تومان به بالا

با توجه به سایت‌های استخدام مانند جابینجا، درامد سئو کاران سایت از ۳ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است. توجه داشته باشید که درامد سئو کاران سایت با توجه به تورم و وضعیت بازار ممکن است افزایش پیدا کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =