Skip to content

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به کسب کار شما کمک می‌کند؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به کسب کار شما کمک می‌کند؟

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه
۵
(۱)

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ یا اصلا اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار؟ امروز میخواهیم در این مورد با شما صحبت کنیم که خدمات بازاریابی دیجیتال شامل چه مواردی می‌باشد!

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ؟

با استفاده از این کانال‌های رسانه آنلاین، دیجیتال مارکتینگ روشیست که شرکت‌ها از طریق آن کالاها، خدمات و برندها را تأیید می‌کنند. مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتال متکی هستند. بینش بازاریابی Think with Google دریافت که ۴۵ درصد از مشتریان درخواست‌های خود را از موتورهای جستجو شروع می‌کنند، در حالی که ۳۳ درصد به وب سایت‌های برند و ۲۶ درصد در اپلیکیشن‌های گوشی‌های همراه جستجو می‌کنند.

برای دستیابی به پتانسیل واقعی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان باید در دنیای گسترده و پیچیده امروزی بین کانالی کاوش کنند تا استراتژی‌هایی را کشف کنند که از طریق بازاریابی تعاملی تأثیر می‌گذارد.

بازاریابی تعامل روشی برای ایجاد تعامل معنادار با مشتریان بالقوه و بازگشت سرمایه براساس داده‌ای که در طول زمان جمع آوری می‌کنید. با درگیر کردن مشتریان در یک چشم‌انداز دیجیتال، آگاهی از برند ایجاد می‌کنید، خود را به عنوان رهبر فکری صنعت معرفی می‌کنید و زمانی که مشتری آماده‌ی خرید است، کسب و کار خود را در خط مقدم قرار می‌دهید.

با اجرای یک استراتژی، بازاریابان می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطب مورد هدف جمع آوری کنند و در عین حال راه را به روی روش‌های جدید تعامل با مشتری باز کنند. علاوه بر این شرکت‌ها می‌توانند انتظار داشته باشند که شاهد افزایش مشتریان خود باشند.

دیجیتال مارکتینگ چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به کسب کار شما کمک می‌کند؟

با تغییر و تحول فناوری‌های مدرن، کسب و کارهای کوچک و متوسط، هر کاری که میتوانند انجام می‌دهند تا از مسیر عقب نمانند. این فرایند جذب مخاطبان هدف آنلاین است که تفاوت بین کسب و کار موفق و شکست خورده را نشان می‌دهد. حتی اگر روزانه هزاران ترافیک به وب سایت را دریافت می‌کنید، فایده‌ای ندارد مگر اینکه به فروش تبدیل شود.

کسب و کار ها که در عرصه دیجیتالی پیش می‌روند، ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بهترین شانس را برای رقابت، بقاء و حتی رشد کسب و کار را در اختیار صاحبان تجارت قرار می‌دهند.

دیجیتال مارکتینگ زمین بازی آنلاین را هموار می‌کنند!

روزهایی که صاحبان کسب و کار، از تصور اینکه دیجیتال مارکتینگ فقط برای شرکت‌های چند ملیتی و بزرگ، که منابع کافی برای راه اندازی کمپین بازاریابی آنلاین دارند مناسب است، گذشته است. دیجیتال مارکتینگ در واقع زمین بازی را هموار می‌کند و به کسب و کارهای کوچک و متوسط فرصت رقابت با برندهای بزرگ و مطرح را می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم:  نکته هایی برای استخدام یه سئوکار حرفه‌ای

با بازاریابی دیجیتال، شرکت‌های کوچک حالا منابعی برای انجام فرایندهای فروش و بازاریابی دارند که قبلاً فقط در اختیار شرکت‌های بزرگ بود. کسب و کارهای کوچک می‌توانند به طور مؤثر با چندین مشتری تعامل داشته باشند.

کدامیک به صرفه‌تر است؟ بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی

کسب و کارهای کوچک منابع و سرمایه‌ی محدودی دارند. به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ، کانال بازاریابی بهتر و مقرون به‌صرفه‌تری را در اختیار آنها قرار می‌دهد. گزارش بازاریابی دیجیتال گارتنر نشان می‌دهد که تا ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان ادعا کرده‌اند که با استفاده از روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات محصولات و خدمات خود، پس‌انداز قابل توجهی دریافت کرده‌اند.

به همین دلیل است که صاحبان کسب و کارها تخصیص بودجه بازاریابی را از کانال‌های سنتی تغییر داده و آن را روی ابزارها و تکنیک‌های بازاریابی آنلاین صرف کرده‌اند.

دیجیتال مارکتینگ نرخ تبدیل را بالا می‌برد؟

کسب و کارهایی که محصولات و خدمات آنلاین را بازاریابی می‌کنند، موفقیت را با درصدی از ترافیک ورودی که به فروش تبدیل می‌شود اندازه گیری می‌کنند. بدون تبدیل، ترافیک معنایی ندارد و تمام تلاش‌های بازاریابی شما به سادگی به هدر می‌رود. به همین دلیل است که صاحبان کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود را به سمت بهینه سازی نرخ تبدیل هدایت می‌کنند و بیش از هر چیز دیگری آن را در اولویت قرار می‌دهند.

چندین ابزار و تکنیک وجود دارد که می‌توانید برای کمپین بازاریابی دیجیتال خود از آنها استفاده کنید، مانند بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی. این سه که ارتباط و تعامل سریع و مؤثر با مخاطبان هدف را ایجاد می‌کنند، نتایج بهتری را از نظر نرخ تبدیل بالاتر ارائه می‌دهند.

بازاریابی دیجیتال به ایجاد درآمد بهتر کمک می‌کند

نرخ تبدیل بالاتری که توسط تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مؤثر ایجاد می‌شود، مزایای سودآوری زیادی را به ارمغان می‌آورد. با امید به رشد درآمد بهتر، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند، ۳.۳ برابر شانس بیشتری برای گسترش نیروی کار و کسب‌وکار خود خواهند.

دیجیتال مارکتینگ تعامل با مخاطبان هدف را ساده می‌کند

یکی از دلایلی که بازاریابی دیجیتال کانال‌های بازاریابی سنتی را در اختیار گرفته است، توانایی ابزارهای بازاریابی اینترنتی در تعامل با مخاطبان هدف در زمان واقعی است. تعامل به هر شکی که باید چیزی است که مشتریان شما انتظار دارند هنگام تعامل با برند یا تجارت شما دریافت کنند.

نحوه مدیریت کسب و کار شما با چنین تعاملاتی تفاوت بین موفقیت و شکست کسب و کار را نشان می‌دهد. این اطلاعات حیاتی شما را به سمت انجام مجموعه صحیحی از تغییرات بعدی هدایت می‌کند، تجربه بهتری را برای مشتریانتان فراهم می‌کند، روابط خوبی با آنها ایجاد می‌کند، وفاداری و اعتماد آنها را به دست می‌آورد که وقتی کسب و کارتان شروع به رشد کرد به آن نیاز خواهید داشت.

پیشنهاد می‌کنیم:  تعرفه و هزینه های تولید محتوا چقدر است؟

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به کاربران گوشی‌های همراه کمک می‌کند

بدون شک اینترنت موبایل موج بعدی انتشار اطلاعات و کانال ارتباطی خواهد بود که گسترش سریع گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های مجهز به اینترنت را به وجود می‌آورد. این دستگاه‌ها به بخش کانونی زندگی مردم تبدیل شده‌اند و همیشه کاربران این دستگاه‌ها را در فاصله نزدیک به خود دارند.

حالا بهترین زمان برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی دیجیتال برای مصرف کنندگان گوشی‌های همراه است که راه را برای دستیابی به رشد بهتر و گسترش سریع‌تر برای آنها هموار می‌کند. گجت‌های موبایل با گرفتن جای لپ‌تاپ و سیستم‌های شخصی، به چیزی تبدیل شده‌اند که بر تصمیمات خرید کاربران تأثیر می‌گذارد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در معرفی برند

قدرت بازاریابی دیجیتال در توانایی آن برای جذب ترافیک هدفمند نهفته است. این نوع از مخاطبان برای محتوای شما به احتمال زیاد از قبل آماده هستند تا درباره برند، محصولات یا خدمات شما بیشتر بدانند و ممکن است به اندازه کافی برای خرید آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند باشند. انجام آنچه وعده داده‌اید به شما کمک می‌کند تا رابطه بهتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید، به آنها کمک می‌کند تا به مشتریان بالقوه تبدیل شوند که باز می‌گردند و با سایت شما تعامل بیشتری دارند (به صورت مستمر و مداوم).

این برای شهرت برند شما مفید خواهد بود، زیرا مشتریان راضی به احتمال زیاد تجربه خود را در مورد برند، محصول یا خدمات شما به دیگران خواهند گفت. شهرت برند شما همان‌طور که انتظار می‌رود ویروسی می‌شود و درهای جدیدی از فرصت‌ها را برای دستیابی به بازارهای بزرگ‌تر و دستیابی به رشد تجاری باز می‌کند.

بازگشت سریع سرمایه توسط بازاریابی دیجیتال

با درآمدهای بهتر و برندسازی بهتر، دیجیتال مارکتینگ می‌تواند بازگشت سرمایه (ROI) بهتری نسبت به رسانه‌های سنتی و کانال‌های بازاریابی ارائه دهد. با استفاده از رسانه‌های سنتی، هزینه برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​بسیار گزاف است و نمی‌توان از آن استفاده کرد، و نتایج دریافت شده تا حدودی مبهم و اندازه گیری آن دشوار است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال را می‌توان به راحتی ردیابی و نظارت کرد، به محض اینکه مخاطبان هدف اطلاعات تماس را ارائه کردند، در یک خبرنامه یا برنامه آموزشی مشترک شدند یا خرید انجام دادند، نتایج بلافاصله اندازه گیری می‌شوند. با این حال، کلید موفقیت در بازاریابی دیجیتال، ایجاد یک جریان ثابت از ترافیک هدفمند است که به فروش تبدیل می‌شود. هرچه کسب و کار شما بیشتر این نوع ترافیک را ایجاد کند، سریع‌تر می‌توانید بازگشت سرمایه خود را داشته باشید.

جلب اعتماد مخاطب با بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ ترند آنلاینی است که بیشتر بر سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی ناشی از تعامل مستقیم و شخصی‌تر بین یک برند یا کسب و کار و مخاطبان هدف آنها تمرکز دارد. در نظرسنجی جهانی مصرف‌کنندگان آنلاین نیلسن که شامل ۲۵ هزار مصرف‌کننده از حداقل ۵۰ کشور جهان بود، ۹۰ درصد پاسخ‌دهندگان ادعا کردند که اگر داده‌ها از سوی افرادی باشد که می‌شناسند، به اطلاعات مربوط به یک برند، محصول یا خدمات خاص اعتماد خواهند کرد. هرچه این سیگنال‌های اجتماعی قابل‌اعتمادتر باشند، نرخ اعتماد بیشتری را می‌توان به دست آورد که منجر به نرخ تبدیل فروش می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم:  آموزش نحوه تبدیل عکس به متن در ورد از طریق گوگل

بازاریابی دیجیتال افراد را به اقدامات مطلوب ترغیب می‌کند

در حالی که سیگنال‌ها و گواهی‌های اجتماعی به جلب اعتماد مخاطبان هدف کمک می‌کنند، بازاریابی دیجیتال از استراتژی‌های مؤثری استفاده می‌کند که افراد را به انجام اقدامات مطلوبی که برند یا کسب‌وکار شما قصد انجام آن را دارد، ترغیب می‌کند. تبدیل فروش هنوز توسط بازدید کننده وب سایت تحت کنترل کامل است. آنها مجبور به انجام این کار نیستند، اما بازاریابان دیجیتال می‌توانند از روش‌های هوشمندانه و مبتکرانه برای جذب تبدیل همراه با Call-To-Action استفاده کنند.

Call-To-Action مشخص می کند که بازدیدکنندگان وب شما باید در مرحله بعدی چه کاری انجام دهند. فرم ها، دکمه ها و متون ابتکاری با توجه به طرح رنگ، گرافیک و حتی موقعیت در صفحه بهینه می شوند تا بهترین نتایج را از نظر ایجاد عملکرد مطلوب ایجاد کنند.

بازاریابی دیجیتال شما را برای اینترنت اشیا آماده می‌کند

«اینترنت اشیاء» یک اکوسیستم جهانی از دستگاه‌های به هم متصل (تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند، گجت‌ها، لوازم خانگی و موارد دیگر) است که می‌توانند از طریق اینترنت با یکدیگر تعامل داشته باشند. دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما را برای این احتمال آماده می‌کند، یک اکوسیستم به هم متصل که در تمام جنبه‌های زندگی مردم نفوذ می‌کند.

بازاریابی دیجیتال

تضمین بقای کسب و کار با دیجیتال مارکتینگ

برای مؤسسات تجاری این یک اتفاق عادی است که با بازدیدکنندگانی روبرو می‌شوند که وارد فروشگاه آنها می‌شوند، محصولات را مرور می‌کنند و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند، سپس بدون خرید چیزی از آن خارج می‌شوند. بسیاری از افراد مانند اینها می‌آیند و می‌روند، اما تعداد کمی از افراد هدفمند در واقع خرید می‌کنند و در صورت رضایت، برای دریافت اطلاعات بیشتر باز خواهند گشت.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند از استراتژی‌ها و تکنیک‌های اثبات‌شده‌ای استفاده کنید که نه لزوماً ترافیک بیشتری را جذب می‌کنند، بلکه افراد که نتایج مناسبی را ارائه می‌دهند را مورد هدف قرار می‌دهد، این همان چیزی است که بازاریابی دیجیتال سعی در رسیدن به آن دارد (تضمین بقای کسب و کار شما).

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۵ / ۵. میزان امتیاز ۱

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 11 =