چگونه اینفوگرافیک سئو طراحی کنیم؟ روزهایی را به خاطر دارید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO یا سئو) به سادگی با استفاده از محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی نوشته میشد انجام میگرفت. تمام کاری که شما باید انجام میدادید این بود که با استفاده از چند ترفند در رتبه ۱ گوگل قرار بگیرید.
اما امروزه ایدهآلترین روش برای دستیابی به رتبه یک گوگل ایجاد محتوای خارقالعادهای است که تنها به متن متکی نیست. استفاده از اینفوگرافیک عالی برای سئو و دستیابی به نتایج برتر جستجو گوگل یکی از ایدهآلترین روشهایی است که میتوانید استفاده کنید. در سال ۲۰۰۹ استفاده از اینفوگرافیک بسیار محبوب شد.
بسیاری از تبلیغ کنندگان آنلاین با عجله به سمت استفاده از اینفوگرافیک رفتند تا به سود بالاتری دست پیدا کنند. استفاده از اینفوگرافیکهای ضعیف باعث شد که برخی از این تبلیغ کنندگان در نتایج مثبتی که باید به دست میآوردند نامید شوند و باعث شد که کمتر از اینفوگرافیک استفاده کنند. امروزه برخی از افراد به سادگی برخی از فریلنسرها را برای طراحی اینفوگرافیک استخدام میکنند بهطوریکه در وقت خود صرفه جویی میکنند و یک اینفوگرافی مؤثری را ایجاد میکنند.
یک اینفوگرافیک باعث میشود که یک پیام به سادگی به کاربر انتقال داده شود و کاربر به جای مطالعه محتواهای سنگین و خسته کننده با تماشای یک تصویر گرافیکی که دارای پیامهای کوتاهی است به صورت بهتری با شما تعامل برقرار کنند. برای طراحی اینفوگرافیک عالی مناسب برای سئو باید به نکاتی توجه کرد.
- بیشتر بخوانید: راهنمای تعیین هزینههای طراحی سایت توسط فریلنسر
اینفوگرافیک برای سئو: نکات مهم برای بهینه سازی کامل آن
امروزه اینفوگرافیک برای سئو یکی از دغدغههای مهم بازاریابان محتوا است. این ارائههای بصری جذاب چیز جدیدی نیستند و مدتی است که مورد استفاده قرار گرفتهاند.
اینفوگرافیک چگونه کار میکند؟
اینفوگرافیک (Infographic) در بازاریابی محتوا ریشه دواندهاند و به راحتترین و لذتبخشترین راه برای رساندن پیامهای پیچیده به مخاطب تبدیل شدهاند. به طور طبیعی، بازاریابان از مهارت اینفوگرافیکها قدردانی میکنند، چون مردم ارتباطات بصری را بیشتر پردازش میکنند. علاوه بر این؛ آنها بهترین راه برای حفظ توجه خوانندگان شما است. ناگفته نماند که اینفوگرافیکها قدرتمندترین ابزار برای تحت تأثیر قرار دادن مصرف کنندگان بالقوه شما هستند. با این وجود برای بهرهمندی از مزایای اینفوگرافیک باید آنها را به درستی بهینه کنید. بنابراین شما به اینفوگرافیک سئو محور نیاز دارید.
چرا اینفوگرافیک برای سئو ارزشمند است؟
اینفوگرافیکها محتوای سفارشی هستند و ما باید آنها را بهینه کنیم. ما چند آمار جمع آوری کردهایم که نشان میدهد اینفوگرافیک چگونه بر مصرف کنندگان تأثیر میگذارد:
- ۹۰ درصد از مشتریان محتوای سفارشی را مفید میدانند.
- ۶۰ درصد از مردم پس از بررسی اینفوگرافیک یک محصول را خریداری میکنند.
- هزینه بازاریابی محتوا کمتر از بازاریابی سنتی است.
- بیش از ۷۰ درصد از مدیران ارشد بازاریابی احساس میکنند که محتوای سفارشی مانند اینفوگرافیک آینده بازاریابی محتوا است.
- تقریباً همه مصرف کنندگان احساس میکنند بازاریابی محتوا آنها را با برند مرتبط نگه میدارد.
چگونه یک اینفوگرافیک سئو محور طراحی کنیم؟
بهینه سازی اینفوگرافیک برای سئو – آیا آسان است دشوار؟ چندین راه وجود دارد که میتوانید اینفوگرافیک سئو محور ایجاد کنید. ما مهمترین مواردی که باید مد نظر داشته باشید را در ادامه توضیح خواهیم داد.
روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید
کلمات کلیدی عناصر اصلی سئو هستند و هر دو رابطه مفیدی برای موفقیت یک وب سایت دارند. اما کلمات کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی آن دسته از کلمات یا عباراتی هستند که در محتوا گنجانده شدهاند و به افراد اجازه میدهند تا سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. از این رو، توسعه کلمات کلیدی مناسب اولین و مهمترین گام در هنگام تمرکز بر بهینه سازی اینفوگرافیک برای سئو است. با این حال، قبل از درج کلمات کلیدی ضروری است که اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی سئو محور شما بسیار مرتبط با مخاطبانتان هستند و به طور مؤثری سازماندهی شدهاند.
اگرچه کلمات کلیدی عناصر حیاتی برای سئو هستند، با این حال، شما نمیتوانید عدالت مناسبی را برای اینفوگرافیکها رعایت کنید. درج کلمات کلیدی در بدنه اصلی اینفوگرافیک امکانپذیر نیست، اما در چند قسمت میتوانید از آنها استفاده کنید. با توجه به الزامات الگوریتم گوگل، مشابه روش بهینه سازی وبلاگها، اینفوگرافیکها نیز برای بهینه سازی به عبارات کلیدواژه اولیه و ثانویه نیاز دارند.
کلمات کلیدی را برای بهینه سازی اینفوگرافیک خود وارد کنید
ناگفته نماند بعد از اینکه کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، گام بعدی این است که اینفوگرافیک خود را برای سئو بهینه کنید. جزئیات حیاتی خاصی وجود دارد که باید تکمیل کنید و سپس به طور مناسب آن را بهینه کنید. در ادامه مراحل بهینه سازی اینفوگرافیک و افزودن کلمات کلیدی آورده شده است:
آدرس اینترنتی: URL عنصر ضروری است که توسط موتورهای جستجو برای رتبه بندی استفاده میشود. بنابراین، اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که عبارت کلیدی که روی آن کار میکنید به وضوح در URL پست قرار میگیرد.
عنوان: در مرحله بعد، کلمه کلیدی خود را در عنوان اینفوگرافیک قرار دهید و آن را بسیار جذاب کنید.
توضیحات متا: اگر توضیحات متا قانعکنندهای اضافه نکنید و کلمه کلیدی را در آنجا وارد نکنید، فرایند بهینه سازی شما کامل نمیشود.
هدینگ H1 : فراموش نکنید که عبارات کلیدی خود را در هدینگ H1 به همراه سایر عناوین مرتبط اضافه کنید.
نام فایلهای تصویری: یک ترفند در ذخیره نام فایلهای تصویری نیز وجود دارد. اگر میخواهید تصویر خود را قابل اشتراکگذاری کنید، باید مطمئن شوید که فایل تصویر اینفوگرافیک با وضوح مناسب ذخیره میشود. علاوه بر آن، گنجاندن کلمه کلیدی مناسب در نام فایل تصویر باید نتایج موفقیت آمیزی در سئو ارائه دهد.
متن جایگزین تصویر: درک این نکته مهم است که خزندههای گوگل نمیتوانند تصاویر را تفسیر کنند. از این رو، ضروری است به خزندهها اطلاع دهید که تصویر در مورد چیست.
برای طراحی اینفوگرافیک سئو خوب تحقیق کنید!
باید به خوبی تحقیق کنید و این مهمترین قسمت از طراحی یک اینفوگرافیک عالی برای سئو است. در مورد دادههایی که میتوانید برای ساخت اینفوگرافیک استفاده کنید شروع به تحقیق کنید. لیستی از چند هدف برای تحقیق ایجاد کنید به طور مثال:
- دادههایی که میتوانید در ساخت اینفوگرافیک استفاده کنید کدام است.
- دادههایی که میتوانید روی آنها متمرکز شوید کدام است.
- دادههایی که میتوانند برای کاربر جذاب باشند کدامها هستند.
برای اینفوگرافیک خود یک طرح جذاب در نظر بگیرید!
برای داشتن یک اینفوگرافیک ایده آل برای سئو برای داشتن یک طرح جذاب که مناسب اطلاعاتی است که در مرحله قبل به دست آوردید برنامهریزی کنید. بدون شک طرح مورد توجه خوانندگانی که روی اینفوگرافیک شما متمرکز شدهاند قرار میگیرد.
استفاده از یک طراحی خارقالعاده در یک نمودار بصری معمولی یا نمایش اطلاعات به روشی جذاب بهطوریکه اشتیاق مخاطب را برانگیزد بهترین ایده برای طراحی اینفوگرافیک است. شما میتوانید فریلنسرهایی که به خلق اینفوگرافیکهای عالی میپردازند را استخدام کنید. نرخ خدماتی که فریلنسرها ارائه میدهند نسبت به سایتهای مستقل، بسیار مقرون بهصرفهتر است.
هرگز سعی نکنید که با محتوای بیش از حد مخاطبان را به خود جذب کنید!
هرگز این موضوع را فراموش نکنید که شما به یکباره نمیتوانید اطلاعات زیادی را در اینفوگرافیک خود جا دهید. استفاده گسترده از تصاویر یا طرحها و یا تعداد زیادی از رنگها که امکان مطالعه اطلاعات را دشوار میکند گزینههای ایده آلی برای شما نیستند.
هدف اینفوگرافیک این است که اطلاعات کمتری برای ارائه نمایش داده شود. در دنیای شلوغ امروزی، افراد برای پردازش اطلاعات زیاد ممکن است سردرگم شوند پس باید اطلاعات خود را به صورت خلاصه و ساده در اینفوگرافیک جا دهید. تا حد امکان از اطلاعات جدید و تازه استفاده کنید.
در اینفوگرافیک سئو خود پیام اصلی را حفظ کنید!
حفظ پیام اصلی باید به صورت ابتکاری انجام شود. بهعنوانمثال میتوانید از تصاویر یا شکلهای مشخصی که چند کلمه یا حروف را نمایش میدهند استفاده کنید تا اهمیت پیام خود را برجستهتر کنید. همیشه سعی کنید پیام اصلی خود را به طور واضح و جسورانه بیان کنید.
دکمههای اشتراک گذاری را فراموش نکنید!
با توجه به هدف نهایی برای انتقال پیام خود به تعداد بیشتری از کاربران، مهم است که دکمههای اشتراک گذاری را در نظر داشته باشید تا هر کاربر اطلاعات را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، پینترست، ایمیل و … منابعی هستند که میتوانید از طریق آنها اطلاعات مورد نظر خود را به سراسر جهان انتقال دهید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که دکمههایی که برای اشتراک گذاری استفاده میکنید گیج کننده نیستند.
مراقب زمان لود شدن صفحه باشید
یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی گوگل سرعت لود شدن صفحه است. این بدان معناست که محتویاتی که به سرعت بارگذاری میشوند اولویت دارند و در بالای SERPها دیده میشوند. علاوه بر این، زمان بارگذاری سریعتر، Bounce Rate پایینتری را نیز به همراه دارد.
اینفوگرافیکها تصاویر بزرگی هستند و در فرمتهایی مانند JPEG،PNG ،GIF ذخیره میشوند که بارگذاری فایل را بسیار دشوار میکند. بنابراین، انتخاب فرمت فایلی که زمان زیادی برای بارگذاری و جلب رضایت مخاطب صرف نمیکند، ضروری است.
- بیشتر بخوانید: تعرفه تبلیغات بنری، موشنگرافی و اینفوگرافی
گرفتن بکلینک
اگر همه چیز تا اینجا طبق برنامه پیش رفته است، حالا زمان دریافت بکلینک است. اینفوگرافیک به دستیابی به ایجاد محتوای قابل اعتماد کمک میکند، با این حال شما تصور نمیکنید که اینفوگرافیک عالی به تنهایی باعث ایجاد بکلینک میشود. به هر شکلی که ممکن است محتوای عالی ایجاد کنید تا نتایج حیرت آوری را دریافت کنید.
Call-to-Actionهای قابل مشاهده و برجسته را ایجاد کنید
Call-to-Action حیاتیترین مکانی است که ترافیک را هدایت میکند. اگر نتوانید کاری کنید که ترافیک خود را به آنچه میخواهید برسانید، ارزشی ندارد. این بدان معناست که هرچه تعامل بیشتری باشد، اینفوگرافیک شما بهینهتر است. بنابراین، اجازه ندهید ترافیک شما به هدر برود.
تأثیر قابل توجه Call-to-Action بر تعامل وب سایت را نمیتوان انکار کرد، در واقع نقش مهمی در بهینه سازی دارند. ایجاد اینفوگرافیکهای شگفتانگیز کافی نیست، شما باید دکمه Call-to-Action قابل مشاهده و متمایزی را هم ایجاد کنید.
اینفوگرافیک سئو ابزاری مؤثر برای بازاریابی محتوا
اینفوگرافیکها به یک تکنیک مهم برای ارتقای سطح برای بازاریاب های دیجیتال و کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است. در حقیقت حتی گوگلترند اشتیاق مداوم کاربران آنلاین در استفاده از اینفوگرافیک را به عنوان بخشی از اطلاعات مهم ثبت کرده است.
با قرار گیری محتوای مناسب در کنار اینفوگرافیک عالی میتواند ابزار تبلیغاتی موفقی را برای شبکههای اجتماعی که تعداد بسیاری از کاربران در آن حضور دارند فراهم آورد.
جمع بندی
انتظار میرود که در این عصر دیجیتال اینفوگرافیکها محبوبیت زیادی را به دست آورند. نیازی به گفتن نیست که بازاریابان محتوا مطمئناً با گنجاندن اینفوگرافیکها در کمپین بازاریابی خود حداکثر سود را کسب میکنند. تیم طراحی اینفوگرافیک گنجینهای برای انواع کسب و کارها محسوب میشوند.
هدف شما هر چه باشد، مطمئناً راهنمایی کافی از فریلنسرهای طراح گرافیک کاریتو را دریافت خواهید کرد. اینفوگرافیکها را در کمپین بازاریابی خود قرار دهید و از مزایای آن لذت ببرید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
روی ستاره کلیک کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰
اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهد
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود
اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم
به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟
No comment yet, add your voice below!