Skip to content

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟
۵
(۱)

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟ همانطور که می دانید مشتری وقتی که می خواهد کار خود را به یک فریلنسر بسپارد اول وارد پروفایل کاری فریلنسر می شود و تجارب و مهارت های او را مطالعه می کند. داشتن یک پروفایل خوب می تواند شانس شما را برای فروش افزایش دهد. سایت های برونسپاری مانند کاریتو، که جزء برترین سایت های برونسپاری ایرانی است، شما می توانید فعالیتتان را از آنجا شروع کنید. اما قبل از شروع  نکاتی وجود دارد که یک فریلنسر باید هنگام نوشتن پروفایلش به آن توجه داشته باشد. ما در چند مرحله ساده به شما نحوه نوشتن یک پروفایل خوب و حرفه ای را آموزش خواهیم داد.

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟ با ذکر توضیحات واضح، مختصر و مفید

با جزئیات و ظرافت خاصی در پروفایل فریلنسری که دارید در مورد خودتان بنویسید. اطلاعات شما باید در مورد سه موضوع زیر باشد:

  • عنوان
  • سابقه کار
  • تخصص

با استفاده از این سه عنصر کلیدی می توانید مهارت و تخصص خود را به اشتراک بگذارید. مسلما مشتری برای سپردن کارش به یک فریلنسر می خواهد بداند که آیا فریلنسر تخصص مد نظرش را دارد یا نه؟ آیا فریلنسر قبلا در مورد موضوع مد نظرش کار کرده است یا نه. به طور مثال اگر شما یک مترجم فریلنسر یا آزاد کار باشید ممکن است در رشته مدیریت تحصیل کرده باشید و متن های مدیریت را به خوبی ترجمه کرده باشید ولی این بدان معنا نیست که با واژه های تخصصی رشته زیست یا شیمی آشنایی دارید.

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟

عنوانی که شما انتخاب می کنید باید شغل شما را توصیف کند. بنابراین سعی کنید که از یک عنوان خوب استفاده کنید تا کار شما برای مشتری قابل درک باشد. اگر شما در مورد برنامه نویسی مهارت دارید می توانید عنوان خود را ” فریلنسر برنامه نویسی” انتخاب کنید. یا اگر در زمینه نوشتن کتاب مهارت دارید عنوان خود را ” نویسنده کتاب” بگذارید. شما باید به عنوان یک فریلنسر بتوانید چند پروژه  را با هم جلو ببرید.

ساخت پروفایل و بیان ارزش ها برای کسب درآمد فریلنسر

در اینجا شما باید چگونگی ها را توضیح دهید. مردم به توانایی های شما نیاز دارند تا مشکلاتشان را حل کنند و به نتایج ایده آل شان برسند. پس پروفایل فریلنسری برایشان جذاب است که در آن نحوه برآورد کردن نیازهایشان نوشته شده باشد. به طور مثال شما چگونه توانسته اید رضایت مشتریانتان را جلب کنید؟

شما به عنوان یک مترجم می توانید در پروفایل تان قید کنید که از ترجمه های ماشینی استفاده نخواهید کرد و متن ترجمه شده تان روان خواهد بود و در نهایت فایل ترجمه ای که در نرم افزار ورد تایپ شده است را تحویل خواهید داد. یا می توانید نحوه محاسبه نرخ ترجمه تان را توضیح دهید. شما باید در پروفایل تان هر آنچه که به شما ارزش و اعتبار می بخشد را بنویسید.

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟ با بیان مهارت ها و تجربه های کاری

شما باید مشخصات فردی خود را از جمله مدارک تحصیلی، مهارت های فنی و تعداد سال هایی که در این زمینه کار کرده اید را در پروفایل خود بنویسید. به مشتریانتان ثابت کنید که واجد شرایط، قابل اعتماد و مشتاق پذیرش پروژه آنها هستید. یک بیوگرافی مختصر می تواند به شما کمک کند. پس در حد چند خط در مورد خودتان بنویسید اما مراقب باشید که به قول معروف لاف نزنید. اگر لیست زیر را در پروفایل خود داشته باشید مسلما در جذب مشتری موفق تر خواهید بود:

  • عنوان ( به عنوان مثال طراح ارشد گرافیک)
  • سابقه کار
  • حوزه تخصص
  • مهارت های فنی و برنامه هایی که به آنها مسلط هستید
  • تخصص صنعتی
  • لینک نمونه کار

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟

در سایت های برونسپاری از نام واقعی تان استفاده کنید

اگر به عنوان یک فریلنسر می خواهید در سایت های برونسپاری ثبت نام کنید از نام واقعی خودتان استفاده کنید. از نام اختصاری خود اجتناب کنید ( به طور مثال مریم.ب). از هویت واقعی خود و در مورد اینکه از نام واقعی تان در مشخصات پروفایل خود استفاده می کنید خجالت نکشید. اگر از افشای هویت واقعی خود می ترسید پس شما به دنیای برونسپاری و آزادکاری تعلق ندارید.

در پروفایل کاری خود یک عکس حرفه ای آپلود کنید

حتی در مورد اینکه عکس های عجیب و غریبی با دوربینی که بسیار به صورت شما نزدیک است فکر نکنید. این اشتباهی است که اکثر فریلنسرهای آماتور انجام می دهند. لباس مناسبی بپوشید و از شخص دیگری بخواهید از شما عکس بگیرد. به پس زمینه زیاد توجه نکنید. آیا می دانستید که لبخند نه تنها شما را جذاب تر می کند بلکه شانس شما را برای فروش بیشتر می کند.

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟

چگونه به عنوان فریلنسر پروفایل حرفه ای داشته باشید؟ با تعیین قیمت مناسب

فراموش نکنید که کارفرما علاوه بر کیفیت کا، قیمت هم برایشان مهم است. شما باید در پروفایل خود قید کنید که نرخ کارتان چقدر است و این نرخ را براساس تعداد کلمه، تعداد صفحه، تعداد ساعت یا چه ملاک دیگری انتخاب کرده اید. اگر بتوانید برای خود طرح های تخفیف طراحی کنید که شانس شما برای استخدام بیشتر خواهد شد و کسب و کار شما رونق خواهد گرفت.شاید تعیین یک نرخ بسیار پایین شما را وسوسه کند تا مشتریان زیادی را به خود جلب کنید اما بعد از ساعت ها کار کردن و کسب درآمد کم خسته خواهید شد. نرخی که شما تعیین می کنید باید منطبق بر کیفیت کار، تجربه کاری شما باشد.

به طور مثال اگر شما یک نویسنده تازه کار و بدون تجربه هستید نرخ اعلامی شما نباید زیاد باشد. اگر در زمینه تعیین قیمت با مشکل مواجه هستید از شما دعوت می کنم مقاله چطور پیشنهاد بدهم که پروژه ی بیشتری بگیرم ؟ را مطالعه کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۵ / ۵. میزان امتیاز ۱

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 9 =