Skip to content

چگونه با کارفرما برای ایجاد و حفظ یک ارتباط حرفه‌ای رفتار کنیم

چگونه با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
۴
(۱۴)

کارمندان زرنگ با مدیر خود چگونه رفتار می‌کنند؟ چطور با کارفرما رابطه خوبی داشته باشیم؟ همیشه داشتن رابطه کاری خوب با مدیران جزو مباحث مهمی است که هر فریلنسری باید در مورد آن اطلاعات جامعی داشته باشد. اگر قصد دارید در کارتان پیشرفت داشته باشید باید با کارفرما رابطه خوبی داشته باشید.

جدا از این که شما به عنوان یک فریلنسر موفق باید در مهارت‌های خود تخصص داشته باشید، یک وظیفه دیگری هم دارید که به ندرت از آن یاد می‌شود و آن هم داشتن رابطه خوب و مؤثر با کارفرما می‌باشد. این رابطه به حفظ پروژه‌های کنونی و به دست آوردن پروژه‌های جدید کمک می‌کند.

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم؟

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم؟ باید بدانیم به طور کلی کارفرمایان چند دسته هستند (کارفرمای فراموش‌کار، مهربان، دقیق، عجول و…) اما شما به عنوان یک فریلنسر حرفه‌ای موظف هستید به بهترین شکل از انتظارات آن‌ها حمایت کنید و این مسئله تا زمانی است که این افراد ارزش‌های شخصی شما را زیر پا نگذارند.

اگر برای نگهداری رابطه با کارفرمایان کمی همت کنید، مطمئن هستیم که دو طرف رضایت کاملی از این همکاری را دریافت خواهید کرد. در ادامه چند راهکار وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با کارفرمایان خود رابطه خوب و مؤثری برقرار کنید.

گوش دادن به خواسته‌هایشان

از قدیم‌الایام گفته‌اند که همیشه حق با مشتری (کارفرما) است. ما هم می‌دانیم که شما به عنوان یک متخصص می‌توانید راهکار و ایده‌های مختلفی را پیشنهاد دهید، اما قبل از آن شما باید به خواسته‌های کارفرمای خود گوش دهید و متوجه شوید که چگونه می‌خواهد پروژه به انجام برسانید.

اگر بیش از حد به تحمیل معیارهای خود اصرار کنید ممکن است با عصبانیت کارفرما مواجه شوید و در بدترین حالت کار خود را برای همیشه از دست می‌دهید. شاید برایتان دشوار باشد اما باید تعادل خوبی بین گوش دادن به نیازهای کارفرما و ارائه پیشنهاد به موقع برقرار کنید. به احتمال زیاد، با صبوری و خونسردی می‌توانید همدیگر را به خوبی درک کنید.

رعایت اصول کاری

یکی از مهم‌ترین کارها به موقع کار کردن است. این اقدام نه تنها بخش بزرگی از ایجاد روابط کاری خوب با کارفرما و مدیر شما را تشکیل می‌دهد بلکه باعث می‌شود که همکاران روی شما حساب کنند. این عمل دقت، اعتماد به نفس و احترام را نشان می‌دهد. مدیر و کارفرمای شما باید بدانند که آیا می‌توانند به شما اعتماد کنند یا نه؟

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم

درک شیوه برقراری ارتباط

برخی از کارفرمایان منفعلانه می‌نشینند و گوش می‌دهند و برخی دیگر با پرسیدن سؤالات متفاوت اوضاع را مورد بررسی قرار می‌دهند. برخی اطلاعات زیادی را از شما می‌خواهند در حالی که برخی دیگر فقط جزئیات مهم را می‌خواهند بدانند. برخی از کارفرمایان گاه به گاه ارتباط برقرار می‌کنند در حالی که برخی دیگر می‌خواهند مدام با شما در ارتباط باشند. بخش مهمی از کار شما این است که متوجه شوید که کارفرمای شما چگونه می‌خواهد با شما ارتباط برقرار کند.

حل مشکلات به صورت داوطلبانه

صرفاً یک پروژه با تحویل آن به اتمام نمی‌رسد. در بیشتر موارد، کارفرما با مشکلاتی مواجه می‌شود که انتظارش را نداشت یا این که بخواهد تغییراتی در نمونه ارائه داده شده ایجاد کند. هیچ‌وقت از توجهتان به پروژه‌های تمام شده کم نکنید و برای رفع هرگونه مشکل یا ریزه‌کاری لازم از همان ابتدا خودتان را داوطلب نشان بدهید و پیشنهاداتی بدهید. همچنین فراموش نکنید که بودجه خود را مشخص کنید تا بعداً دچار سوء تفاهم نشوید.

برای رابطه مؤثر با کارفرما راهکارهای اختصاصی پیشنهاد دهید

چیزی که همه می‌دانند این است که تمام کارفرماها با هم یکسان نیستند، پس عاقلانه‌ترین کار این است که هر مورد را به خوبی بررسی کنید و راه‌حل مناسبی را ارائه دهید.

برای مثال اگر شما برای مشتری‌تان یک بروشور خیلی کلی درمورد توانایتان ارسال کنید ممکن است که گزینه‌های مشابه دیگری به چشمش بیایند. اما اگر شما بتوانید ثابت کنید که تلاشتان و توجهتان به کیفیت کار کاملاً سفارشی است، این‌گونه نشان می‌دهید که یک متخصص تازه کار نیستید. خوب به درخواست‌هایش گوش بدهید و خدماتتان را (هر گاه قابل اجرا باشد) با پروژه‌اش تطبیق بدهید. به این شکل شما یک برد ۱۰۰% دارید!

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم

داشتن ابتکار عمل

کارفرمای شما همیشه به دنبال فریلنسرهایی است که در حین انجام پروژه‌ها ابتکار داشته باشند و فعال باشند. نشان دادن اشتیاق و ایده‌های نو نشان می‌دهد که شما فردی نیستید که فقط به خاطر اجبار حاضر به انجام کار شده‌اید بلکه به دنبال این هستید که ارزشی را به شرکت یا سازمان مربوطه اضافه کنید.

راههای ارتباط و نحوه درست برخورد با کارفرما را از همان ابتدا مشخص کنید!

چهارشنبه، هفت بعدازظهر! مشتری با مشکلی مواجه می‌شود که مسلماً انتظارش را نداشته و با شما تماس می‌گیرد جوابی دریافت نمی‌کند ایمیلی ارسال می‌کند و باز هم جوابی دریافت نمی‌کند. به این شکل ممکن است دو چیز نصیبتان شود: این که شنبه اول وقت جر و بحثتان شود یا این که مشتری را از دست بدهید. با این حرف‌ها منظورمان این نیست که در همه‌ی اوقات باید در دسترس باشید. نه! پیشنهاد ما این است که هر دو از ابتدا راه‌های ارتباطی مورد استفاده‌تان و ساعت‌های برقراری تماس را مشخص کنید. اگر مشتری شما بداند که چهار‌شنبه بعد از ظهر شما کار نمی‌کنید شاید زودتر به این فکر بیافتد که پروژه خود را چک کند و همه چیز را برای ساعات آخر نگذارد.

پیشنهاد می‌کنیم:  بهترین روش ها و ابزار های مدیریت پروژه های از راه دور

احترام گذاشتن به برنامه کارفرما

داشتن یک گفتگوی با کیفیت با کارفرما به وضوح یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید برای تقویت رابطه مؤثر با کارفرمای خود انجام دهید. با این حال این بدان معنا نیست که شما باید به دفتر آنها بروید تا به سرعت برخی از ایده‌ها را در زمانی که آنها از شما انتظار ندارید، مرور کنید. در واقع؛ ایجاد وقفه به احتمال زیاد نتیجه عکس را ایجاد می‌کند.

گزینه بهتر این است که از کارفرما وقت بگیرید این نشان می‌دهد که به برنامه آنها احترام می‌گذارید. علاوه بر این، کاملاً روی موضوع متمرکز می‌شوید. این موضوع می‌تواند در مورد پیاده سازی نرم افزار جدید تا سازماندهی یک رویداد تجاری باشد.

از زمان جلسه‌ای که برای آن وقت گرفته‌اید عاقلانه استفاده کنید و بر روی دستیابی به اهداف شرکت تمرکز کنید. حتماً یک دستور کار تنظیم کنید. در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت بحث کنید و سؤالات زیادی بپرسید تا حداکثر ارزش را از جلسه اتخاذ کنید.

در تماس بودن با کارفرما

خب حالا کاری که در دست داشتید را تمام کردید. چطور است حتی قرار بگذارید و یک استکان چای با هم بنوشید؟ یا که ممکن است تماس بگیرید و بپرسید که کارها چطور پیش می‌روند؟ رسیدگی از نزدیک و شخصاً به مشتری یکی از راهکار‌های است برای این که احساس کند می‌تواند دوباره روی شما حساب کند. این‌گونه شما وفاداری مشتری‌تان را به دست می‌آورید و پروژه‌های جدیدی نصیبتان می‌شود.

برای ایجاد ارتباط مؤثر با کارفرما از ارتباطات شخصی به درستی استفاده کنید

استفاده از ارتباطات شخصی می‌تواند یک کار سخت باشد اما اگر به درستی از آن استفاده شود می‌تواند باعث ایجاد ارتباط مؤثر با کارفرما شود. این به معنای آشنایی بیش از حد نیست. شما نباید در مورد زندگی خصوصی آنها سؤال کنید و اظهارنظرهای نامناسبی که ممکن است باعث ناراحتی کارفرما شود را داشته باشید.

داشتن اخلاق کاری

این یکی از بهترین راه‌های غیر مستقیم برای بهبود رابطه مؤثر با کارفرما است. حتی اگر کارفرما به طور مرتب اوضاع پروژه را چک نمی‌کند و با شما صحبت نمی‌کند، شما باید وظیفه خود را به درستی انجام دهید.

بازخورد بگیرید

درخواست بازخورد از کارفرما نشان می‌دهد که به اندازه کافی به پروژه و عملکرد آینده خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید بدانید که چگونه باید آن را بهبود ببخشید. این نشان می‌دهد که شما نه تنها پروژه‌هایی که به شما محول شده است را انجام می‌دهید بلکه به دلیل اینکه واقعاً روی کار وقت گذاشته‌اید به موفقیت کسب و کار کمک می‌کنید.

همچنین این کار به کارفرما نشان می‌دهد که به ارتقاء و پیشرفت فکر می‌کنید. از نظر نحوه درخواست بازخورد؛ مجدداً باید جلسه‌ای با ساختار مناسب را تنظیم کنید تا بتوانید نتایج خوبی را به دست آورید. وقتی بازخورد را دریافت می‌کنید مهم است که فعالانه به آنچه گفته می‌شود گوش دهید و توجه داشته باشید که چگونه می‌توانید در آینده پیشرفت کنید.

در مورد اهداف صحبت کنید

هم کارفرما و هم فریلنسر چیزهایی دارند که می‌خواهند به آنها برسند (هم در رابطه با حرفه خود و هم به طور کلی از نظر اهداف سازمان). اطمینان از اینکه شما از اهداف کارفرمای خود آگاه هستید و آنها از اهداف شما آگاه هستند، می‌تواند تفاوت بزرگی در اثربخشی رابطه و پیشرفت شغلی شما ایجاد کند .

اینکه کارفرما دقیقاً بداند برنامه‌های شما چیست و با چه سرعتی به این اهداف می‌رسید، به او کمک می‌کند بفهمد که چه کاری می‌تواند برای کمک به شما انجام دهد.

چگونه روابط کاری خوبی داشته باشیم؟ با هوش هیجانی

برای استفاده از هوش هیجانی برای ایجاد یک ارتباط عالی با کارفرما چه باید کرد؟ اکثر فریلنسر‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایان خود روی قیمت و قابلیت‌های محصول یا سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند تمرکز می‌کنند. اما کارفرمایان امروزی بر اساس تجربه عاطفی خود تصمیم به خرید یک سرویس یا خدمات می‌کنند. درک احساس مشتری نقش مهمی در ایجاد یک ارتباط عالی و وفاداری مشتری دارد که هر دو می‌تواند به فروش بیشتر و درآمد بهتر فریلنسر کمک کند. مطالعات زیادی وجود دارد که می‌تواند از این گفته من حمایت کند.

به‌عنوان‌مثال تحقیقاتی که در سال ۱۹۹۷ میلادی در یکی از شرکت‌های بیمه انجام شد نشان داد نمایندگان فروشی که نحوه استفاده از هوش هیجانی و سیاست‌های فروش را بلد هستند توانسته‌اند متوسط ۱۱۴۰۰۰ دلار حق بیمه داشته باشند که تقریباً دو برابر مقداری بود که افراد با هوش هیجانی پایین به دست آورده بودند و طبق مقاله تحقیقی TalentSmart کارکنانی که دارای عملکرد بالا بودند دارای هوش هیجانی بالایی بودند. اما هوش هیجانی چیست و چگونه می‌تواند به ارائه خدمات استثنایی به کارفرما کمک کند؟ در ادامه به این مبحث خواهیم پرداخت.

هوش هیجانی چیست؟

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم

هوش هیجانی توانایی درک احساسات دیگران، همدلی با این احساسات و دادن پاسخ مناسب به این احساسات است. اما چگونه این هوش هیجانی را برای کارفرما به کار گیریم؟ دانیل گلم در کتاب Working with Emotional Intelligence (کار با هوش هیجانی) خود به ایجاد این ارتباط کمک می‌کند.

کارفرما در تعامل با یک فریلنسر یا کارمند در مورد خود شرکت احساس خود را تعیین می‌کند. به تعبیر روان‌شناسی، شرکت همان چیزی است که مشتری تجربه می‌کند که شامل مجموعه‌ای از تعاملات و ارتباطات می‌شود. وفاداری در تعامل بین شرکت و مشتری از بین می‌رود و یا تقویت می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم:  نحوه صحیح نشستن پشت کامپیوتر برای حفظ سلامتی

به‌عنوان‌مثال دو مشاور اصرار داشتند که من از نرم‌افزاری استفاده کنم که توسط مدیر آن‌ها نوشته شده بود و این نرم‌افزاری بود که من همواره با آن مشکل داشتم. چند بار از مشاوران در مورد تلف شدن زمانم صحبت کردم اما هر کدام از آن‌ها اعتراضات من را نادیده گرفتند. نکته بدتر این بود که دو مشاور با هم هماهنگ نبودند و اغلب من به این نتیجه می‌رسیدم که دوباره سعی خود را بکنم و دوباره نامید می‌شدم.

نتیجه این بود که در بررسی‌هایی که از توسط کاربران نوشته می‌شد من تجربه خود را با ده‌ها مشتریان دیگر به اشتراک گذاشتم و به همین دلیل این شرکت به احتمال زیاد مشتریان خود را از دست می‌دهد. اگر مشاوران به احساسات من توجه می‌کردند آن‌ها می‌توانستند از بروز فاجعه جلوگیری کنند و تجربه مشتری بهتری را ایجاد کنند.

شما هم به عنوان یک فریلنسر باید احساسات کارفرما را درک کنید تا یک تجربه کاری عالی را از خود به جای بگذارید. در مورد چطور پیشنهاد بدهم که پروژه‌ی بیشتری بگیرم؟ بیشتر بدانید.

توجه به احساسات

یکی از چالش‌برانگیزترین جنبه برخورد با احساسات کارفرما (چه مثبت و چه منفی) این است که احساسات غیرملموس، پیچیده هستند و درک آن‌ها دشوار می‌باشد. با این حال ما می‌توانیم به دسته‌بندی کردن احساسات این مشکل را برطرف کنیم.

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم

احساسات مثبت: تعجب، قدردانی و خوشبختی

اگر با کارفرمای خود تماس دارید و یا با او چت می‌کنید و خوشحال، متعجب یا قدردان به نظر می‌رسد می‌توانید مکالمه‌ای بسیار تأثیرگذار داشته باشید و این احساس را تقویت کنید. برای انجام این کار ابتدا لحن رسمی خود را به یک گفتگوی دوستانه تغییر دهید. شما باید به کارفرمای خود فرصت دهید تا بتوانید احساسات خود را با شما به اشتراک بگذارد. این نوع تعاملات و ارتباطات مثبت می‌تواند تأثیر بسزایی روی کارفرمای شما داشته باشد و برای سفارشات بعدی خود شما را به خاطر بیاورد.

احساسات منفی: عصبانیت، یاس و نامیدی

اگر توجه کنید تشخیص این که فردی عصبانی، ناامید و مأیوس است ساده است. اکثر اوقات کارفرمایان صریحان احساسات منفی خود را با شما در میان می‌گذارند. هنگام برخورد با چنین احساساتی، هوشیاری، صبور بودن و همدلی می‌تواند کمک بسزایی به شما بکند. درک کنید که این احساسات منفی از کجا سرچشمه گرفته است و برای تغییر وضعیت چه کاری می‌توانید انجام دهید.

با استفاده از هوش هیجانی چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم؟ 

هوش هیجانی چیزی است که به‌مرورزمان و با یادگیری که در موقعیت‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد توسعه پیدا می‌کند. با این حال شما می‌توانید در مورد بهبود هوش هیجانی مطالعه داشته باشید. به طور کلی ۵ عنصر اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • خود آگاهی – توانایی تشخیص و درک خلق و خوی و احساسات و همچنین درک تأثیر آن‌ها بر دیگران
  • خود تنظیمی – توانایی کنترل انگیزه‌های مختل کننده به تأخیر انداختن قضاوت و فکر کردن قبل از عمل کردن
  • انگیزی درونی – اشتیاق به کار به دلایی فراتر از پول و وضعیت شغلی (به عنوان مثل یادگیری، تجربه)
  • همدلی – توانایی درک احساسات افراد دیگر
  • مهارت‌های اجتماعی – توانایی مدیریت روابط و ایجاد شبکه تعامل

توجیه یا واکنش به رفتار کارفرما بی‌معنی است. در حالی که کارفرما می‌تواند به خدمات شما واکنش نشان دهد همدلی ساده‌ترین کاری است که باید انجام دهید شما باید به کارفرما بگویید “من درک می‌کنم” که می‌تواند شرایط اگر استرس را کاهش دهد. کارفرما دقیقاً چه درخواستی دارند؟ بعضی اوقات خود کارفرما از چیزی که می‌خواهند آگاهی ندارند.

در موارد دیگر آن‌ها در برقراری ارتباط واضح و بیان نیازهای خود ناکام می‌مانند. در این شرایط این فریلنسر است که می‌تواند به کارفرما کمک کند. پرکردن شکاف‌ها و درک طیف وسیعی از موقعیت‌ها بخش مهمی از کار فریلنسر می‌باشد. تجربه کارفرما به چیزهایی بیش از قیمت و تجربه سرویس و خدمات نیاز دارد. هر تعامل کارفرما با شما دارای اهمیت بالایی است و فرصتی برای ایجاد یک رابطه بهتر را پیش پای شما می‌گذارد. فریلنسر می‌توانید از این فرصت برای درک مثبت و بهبود روابط خود در طولانی مدت استفاده کنند.

نحوه درست برخورد با کارفرمای بداخلاق

حالا که تا حدودی متوجه شدیم چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم، اما اگر کارفرمای بد رفتار عایدتان شد باید چطور عکس‌العمل نشان دهید؟ اگر همین الان با یک کارفرمای بد رفتار مواجه شده‌اید با شما همدردی می‌کنم.

این دسته از کارفرمایان می‌توانند لذت انجام کار و نقش ارزشمندی که یک فریلنسر دارد را از بین ببرند و به فریلنسر احساس بی‌ارزش بودن دست دهد. شاید با برخورد با چنین کارفرمایانی فوراً تصمیم بگیرید که از پروژه خارج شوید اما عاقلانه‌ترین کار این است که به این موضوع فکر کنید که در برخورد با یک کارفرمای بد رفتار باید چه عکس‌العملی نشان دهید.

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل از جمله فریلنسرها به علت بد رفتاری کارفرمایان شغل خود را ترک می‌کنند. یک مطالعه دانمارکی با ۴۵۰۰ کارمند حضوری و دورکار مصاحبه داشته است و آن‌ها این اعتقاد را داشته‌اند که کارمندان شغل خود را رها نمی‌کنند بلکه مدیران بدرفتار را ترک می‌کنند.

به گفته ماتیاس برادکارد کریندورپ یکی از محققان روان‌شناس، ما ممکن است توسط کارفرمایان بد رفتار تحت استرس و فشار قرار بگیریم و دچار افسردگی و استرس شویم این در حالی است که حجم کار تأثیر کمتری در افسردگی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم:  چگونه فریلنسرها و استارتاپ ها به هم کمک می کنند؟

هر آزادکاری می‌تواند با کارفرمایان بدرفتار مواجه شود اما همیشه راه‌هایی برای مدیریت کردن آن‌ها وجود دارد که باید بیاموزید. راز موفقیت شما این است که به جای این که به مشتریان خود به عنوان یک کارفرمای بد رفتار نگاه کنید آن‌ها را به عنوان یک مشتری سخت پسند در نظر بگیرید و بدانید که چگونه می‌توانید با آن‌ها کار کنید و چطور می‌توانید در کار پیشرفت داشته باشید. امیدوارم استراتژی‌های مدیریتی زیر به شما کمک کند تا راه خود را پیدا کنید

انگیزه‌های اصلی کارفرمای بدرفتار را شناسایی کنید

بهتر است درک کنید که کارفرمای شما قصد دارد چه کاری انجام شود و نتایجی که باید ارائه دهید چه هستند، شما باید انتظارات کارفرما را شناسایی کنید. سعی کنید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • کارفرما به چه چیزی اهمیت می‌دهد؟
  • چه چیزی باعث مشغول نگه داشتن فکر کارفرما شده است؟
  • چه چیزی او را می‌ترساند؟
  • او چطور موفقیت را می‌سنجد و در مورد شکست چگونه فکر می‌کند؟

وقتی بدانید که چه چیزی باعث تحریک و بد رفتاری کارفرما می‌شود بهتر می‌توانید در موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید را مدیریت کنید. به کارفرما گوش دهید، نظرات خود را بیان کنید، نگرانی‌های او را بشناسید و به آن‌ها اولویت دهید.

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم

روی نقاط ضعف کارفرمای بد کار کنید و از موفقیت آن‌ها حمایت کنید

هر چقدر هم فکر کنید که کارفرمای بد رفتاری نصیبتان شده به احتمال زیاد به نظر خودش کار خوبی انجام می‌دهد. افشار بد رفتاری کارفرما باعث برانگیخته شدن هر چه بیشتر وی می‌شود و حتی ممکن است به اعتبار شما آسیب برساند.

یک راه این است که به کارفرمای خود کمک کنید تا روی نقاط قوت خود تمرکز کند. مورد دیگر کار روی نقاط ضعف اوست. اگر می‌دانید یک کارفرمای بد‌رفتار عایدتان شده است به او کمک کنید و به جای فریاد زدن روی پیشنهادات خود کار کنید. با انجام هر کاری که می‌تواند به موفقیت کارفرما کمک کند می‌توانید موفقیت بیشتری به دست آورید.

بدرفتاری کارفرما بهانه‌ای برای شما نباشد

هرگز اجازه ندهید که رفتار بد کارفرما بهانه‌ای برای شما باشد. خیلی اوقات فریلنسر‌ها به دلیل داشتن کارفرمای بد‌رفتار پروژه‌های خود را دیرتر آماده می‌کنند و به‌مرورزمان علاقه خود را به کار از دست می‌دهند. یا عملکرد خود را متوقف می‌کنند. شما به عنوان یک فریلنسر نباید این کار را انجام دهید بلکه باید ذهن خود را روی عملکرد بهتر متمرکز کنید. غر زدن به جان بچه، همسر دردی از شما دوا نمی‌کند. خوش‌بین باشید و به صورت جدی‌تر روی پروژه خود کار کنید. همیشه استعفا داده ساده‌ترین کار است، شما باید یک رفتار حرفه‌ای و آرام را داشته باشید.

به کارفرمای خود اجازه صحبت کردن دهید

به جای ترس از صحبت کردن با شهامت با کارفرما صحبت کنید. شاید اگر نکته‌ای از نظر شما پنهان مانده باشد با صحبت کردن راه‌حل‌های ممکن را بیاید، شما می‌توانید در مورد چگونگی بهبود شرایط با کارفرما گفتگو کنید (عکس این موضوع هم صادق است). هیچ کس از شما انتظار ندارد که بی سروصدا رنج بکشید اما حداقل به کارفرمای خود فرصت پاسخگویی دهید. تعصب نداشته باشید و یا فرض نکنید که اهمیت ندادن کارفرما به شما نشان دهنده بدبختی شما است. وقتی که شما با احترام به بهبود کارها کمک می‌کنید می‌توانید درهای جدید اعتماد و همکاری را به روی خود باز کنید.

سازگاری با رفتارها

معمولاً پروژه‌هایی که فریلنسرها در آن‌ها شرکت می‌کنند کوتاه مدت است. در این بازه کوتاه مدت شما سعی کنید سبک رفتاری خود را حفظ کنید. ممکن است کارفرما در تصمیم گیری سریع یا کند باشد و برای پردازش اطلاعات به زمان نیاز داشته باشد. شما باید در هنگام برقراری ارتباط سبک کاری خود را با سبک کارفرما تطبیق دهید.

چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم

قلدری کردن کارفرما و نحوه درست برخورد با کارفرما

افرادی هستند که با ترساندن دیگران قدرت خود را نشان می‌دهند. اگر کارفرمای شما احساس طلبکاری می‌کند در صورتی که حق با شماست محکم بایستید و نترسید. اگر کار خود را به بهترین نحو انجام داده‌اید سر خود را بالا نگه دارید و از کار خود دفاع کنید. شما باید برای خنثی کردن وضعیت دشوار به وجود آمده تلاش کنید. این کار به تمرین نیاز دارد و شما در طول زمان بهتر می‌شوید. در صورتی که احساس کردید اخلاف شما با کارفرما حل نمی‌شود می‌توانید با شورای حل اخلاف سایت‌های فریلنسری مشکل خود را در میان بگذارید.

امیدواریم با مطالب گفته شده در مقاله امروز سایت کاریتو توانسته باشیم تا حدودی به این سؤال که چطور با کارفرما رابطه خوب داشته باشیم پاسخ داده باشیم. آیا نکته‌ای وجود دارد که در این نوشته از قلم افتاده باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش پیام‌های این پست با ما در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۴ / ۵. میزان امتیاز ۱۴

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =