Skip to content

چگونه با تحقیق در بازار، کسب و کار آزاد ایجاد کنیم؟

کسب و کار آزاد

چگونه با تحقیق در بازار، کسب و کار آزاد ایجاد کنیم؟ کارآفرینان قبل از شروع کسب و کار جدید، زمان و تلاش زیادی را صرف تحقیق در بازار می کنند. کارآفرینان، مخاطبان هدف خود را می شناسند و نحوه جذب آن ها را هم بلد هستند. آنها با ارتقای محصولاتشان اطمینان دارند که هم مشتری های فعلی و هم مشتری های جدیدشان، به یک اندازه از محصولات آنها رضایت خواهند داشت.

راه اندازی کسب و کار آزاد برای فریلنسرها

فریلنسرها باید مشابه کارآفرین ها، کسب و کار جدیدی برای خودشان ایجاد کنند. کارتان چه طراحی لوگو برای برندها باشد، چه نوشتن محتوا برای نشریه های آنلاین باشد؛ باید بتوانید تعدادی مشتری ایده آل برای استعدادهایتان پیدا کنید. اگر در مورد بازار کسب و کارتان بدون فکر پیش بروید؛ ممکن است با مشتری های خوبی مواجه نشوید. با مطالعه دقیق بازار، می توانید کسب و کار آزادی که دوست دارید را برای خودتان طراحی کنید.

در مورد بازار کسب و کارتان، اطلاعات به دست بیاورید

علاوه بر سایر مزایایی که انجام تحقیقات در بازار به دنبال دارد؛ مطالعه در زمینه صنعت هم به افزایش درآمد شما کمک خواهد کرد. همانطور که می دانید، کسب و کارهای زیادی به دنبال مهارت و تخصص شما برای انجام کارهایشان هستند. با مشغول به کار شدن در این کسب و کارها، زمان شما برای درخواست کار (خارج از این محدوده) و همچنین برای کارهایی که به سطح بالاتری از تجربه شما نیاز دارند، هدر نمی رود.

برای فریلنسرها، جدا از انجام تحقیق در بازار، رقابت هم بسیار مهم است. تعداد افرادی که مشغول به کار در رشته های آزاد هستند، به طور قابل توجهی از سال ۲۰۰۵ افزایش یافته است؛  و انتظار می رود طی ده سال آینده هم این میزان رشد کند. با افزایش افرادی که در رشته های آزاد مشغول به کار هستند؛ رقابت کاری بین این افراد نیز افزایش می یابد. با مطالعه در زمینه رقابت و نرخ متوسط آن، شانس بیشتری برای رسیدن به کار مورد علاقه تان خواهید داشت.

ساخت استراتژی برای راه اندازی کسب و کار آزاد

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که به عنوان “کارآفرین فردی” می توانید انجام دهید این است که در ایجاد استراتژی مبتنی بر تحقیق موفق نشوید. موفق ترین تجارت ها، با برنامه روزانه پیش می روند و کارهای روزمره شان را طبق آن برنامه انجام میدهند. تا زمانی که مخاطبان هدف خود را بخوبی بشناسید؛ از ابزارهای موجود برای تحقیق در بازار استفاده کنید. در استراتژی تجارت، بازاریابی آنلاین مانند ایجاد وب سایت، حضور در رسانه های اجتماعی و همچنین استفاده از شبکه اینترنت برای تجارت بیشتر هم باید نقش مهمی داشته باشد.

نکات زیر در ایجاد استراتژی موفقیت آمیز برای کسب و کار آزاد، به شما کمک می کند:

جلسه طوفان فکری انفرادی داشته باشید: قبل از اینکه یک سند رسمی ایجاد کنید، لیستی از چیزهایی که دوست دارید به آنها برسید را یادداشت کنید و تصویری ایده آل از کسب و کارتان را در ذهنتان تجسم کنید.

ابتدا ویژگی های متفاوت کسب و کارتان را توصیف کنید: کسب و کار شما باید از دیگران متفاوت باشد. خصوصیات خاص کسب و کارتان را برای مشتری هایتان توصیف کنید.

جدول زمانی تنظیم کنید: طرح تجاری شما شامل اهداف بلند مدت و کوتاه مدت است. این اهداف را با ایجاد یک جدول زمانی نشان دهید تا راحت تر به آنها برسید. در عین حال که واقع بین هستید، باید پشتکار زیادی هم داشته باشید.

طرح تجاریتان را به طور منظم بازبینی کنید: بررسی منظم طرح تجاری بسیار مهم است و باید مطمئن شوید که در جایگاه مناسبی نسبت به اهدافی که از قبل تعیین کرده اید، ایستاده اید.

امروزه با کمک اینترنت می توان به راحتی تحقیقات انجام داد. در اینترنت می توانید دنبال کار بگردید و حتی به گروه های خاصی از صنعت بپیوندید تا اطلاعات بیشتر در مورد مشتری هایی که به آنها خدمات ارائه می دهید؛ به دست بیاورید. حتی می توانید از سایت فریلنسری کاریتو برای انجام تحقیقات کمک بگیرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز / ۵. میزان امتیاز

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =