چگونه با تحقیق در بازار، کسب و کار آزاد ایجاد کنیم؟ کارآفرینان قبل از شروع کسب و کار جدید، زمان و تلاش زیادی را صرف تحقیق در بازار میکنند. کارآفرینان، مخاطبان هدف خود را میشناسند و نحوه جذب آنها را هم بلد هستند. آنها با ارتقای محصولاتشان اطمینان دارند که هم مشتریهای فعلی و هم مشتریهای جدیدشان، به یک اندازه از محصولات آنها رضایت خواهند داشت.
راهاندازی کسب و کار آزاد برای فریلنسرها
فریلنسرها باید مشابه کارآفرینها، کسب و کار جدیدی برای خودشان ایجاد کنند. کارتان چه طراحی لوگو برای برندها، چه نوشتن محتوا برای نشریههای آنلاین باشد؛ باید بتوانید تعدادی مشتری ایدهآل برای استعدادهایتان پیدا کنید. اگر در مورد بازار کسب و کارتان بدون فکر پیش بروید؛ ممکن است با مشتریهای خوبی مواجه نشوید. با مطالعه دقیق بازار، میتوانید کسب و کار آزادی که دوست دارید را برای خودتان طراحی کنید.
در مورد بازار کسب و کارتان، اطلاعات به دست بیاورید
علاوهبر سایر مزایایی که انجام تحقیقات در بازار به دنبال دارد؛ مطالعه در زمینه صنعت هم به افزایش درآمد شما کمک خواهد کرد. همان طور که میدانید، کسب و کارهای زیادی به دنبال مهارت و تخصص شما برای انجام کارهایشان هستند. با مشغول به کار شدن در این کسب و کارها، زمان شما برای درخواست کار (خارج از این محدوده) و همچنین برای کارهایی که به سطح بالاتری از تجربه شما نیاز دارند، هدر نمیرود.
برای فریلنسرها، جدا از انجام تحقیق در بازار، رقابت هم بسیار مهم است. تعداد افرادی که مشغول به کار در رشتههای آزاد هستند، به طور قابل توجهی از سال ۲۰۰۵ افزایش یافته است؛ و انتظار میرود طی ده سال آینده هم این میزان رشد کند. با افزایش افرادی که در رشتههای آزاد مشغول به کار هستند؛ رقابت کاری بین این افراد نیز افزایش مییابد. با مطالعه در زمینه رقابت و نرخ متوسط آن، شانس بیشتری برای رسیدن به کار مورد علاقهتان خواهید داشت.
ساخت استراتژی برای راه اندازی کسب و کار آزاد
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که به عنوان “کارآفرین فردی” میتوانید انجام دهید این است که در ایجاد استراتژی مبتنیبر تحقیق موفق نشوید. موفقترین تجارتها، با برنامه روزانه پیش میروند و کارهای روزمرهشان را طبق آن برنامه انجام میدهند. تا زمانی که مخاطبان هدف خود را به خوبی بشناسید؛ از ابزارهای موجود برای تحقیق در بازار استفاده کنید. در استراتژی تجارت، بازاریابی آنلاین مانند ایجاد وب سایت، حضور در رسانههای اجتماعی و همچنین استفاده از شبکه اینترنت برای تجارت بیشتر هم باید نقش مهمی داشته باشد.
نکات زیر در ایجاد استراتژی موفقیتآمیز برای کسب و کار آزاد، به شما کمک میکند:
جلسه طوفان فکری انفرادی داشته باشید: قبل از این که یک سند رسمی ایجاد کنید، لیستی از چیزهایی که دوست دارید به آنها برسید را یادداشت کنید و تصویری ایدهآل از کسب و کارتان را در ذهنتان تجسم کنید.
ابتدا ویژگیهای متفاوت کسب و کارتان را توصیف کنید: کسب و کار شما باید از دیگران متفاوت باشد. خصوصیات خاص کسب و کارتان را برای مشتریهایتان توصیف کنید.
جدول زمانی تنظیم کنید: طرح تجاری شما شامل اهداف بلندمدت و کوتاهمدت است. این اهداف را با ایجاد یک جدول زمانی نشان دهید تا راحتتر به آنها برسید. در عین حال که واقعبین هستید، باید پشتکار زیادی هم داشتهباشید.
طرح تجاریتان را به طور منظم بازبینی کنید: بررسی منظم طرح تجاری بسیار مهم است و باید مطمئن شوید که در جایگاه مناسبی نسبت به اهدافی که از قبل تعیین کردهاید، ایستادهاید.
امروزه با کمک اینترنت میتوان به راحتی تحقیقات انجام داد. در اینترنت میتوانید دنبال کار بگردید و حتی به گروههای خاصی از صنعت بپیوندید تا اطلاعات بیشتر در مورد مشتریهایی که به آنها خدمات ارائه میدهید؛ به دست بیاورید. حتی میتوانید از سایت فریلنسری کاریتو برای انجام تحقیقات کمک بگیرید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
روی ستاره کلیک کنید
میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰
اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهد
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود
اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم
به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟
No comment yet, add your voice below!