Skip to content

فرق بین تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

فرق بین تولید محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۵
(۱)

آیا تولید محتوا و کپی رایتینگ تعاریف یکسانی دارند؟ خیر این دو مورد قطعا تعاریف یکسانی ندارند. فرق بین تولید‌محتوا و کپی رایتینگ شبیه به فرق سیب و پرتقال نیست بلکه بیشتر شبیه به پرتقال و نارنگی است و این بدان معناست که این دو مقوله به اندازه کافی شبیه به هم هستند اما یکسان نیستند.

برای نویسندگان جوانی که به دنبال کار هستند، دانستن فرق بین تولید‌محتوا و کپی‌رایتینگ بسیار جالب خواهد‌ود. هر یک، مجموعه‌ای از چالش‌ها و مهارت‌های منحصر به فرد را ارائه می‌دهند. در ادامه ما به فرق بین تولید‌محتوا و کپی‌رایتینگ اشاره خواهیم کرد.

فرق بین تولید کننده محتوا و کپی رایتر از لحاظ هدف

فرق بین تولید‌محتوا و کپی‌رایتینگ ناشی از هدفی است که در دل آنها نهفته است. کپی رایتر متن‌های تبلیغاتی می‌نویسد و در حال فروش برند است، در حالی که تولید کننده محتوا، مطالب ارزشمندی را به طرز ظریفی می‌نویسد و هدفش سرگرم کردن بازدیدکنندگان و تشویق آنها به صرف زمان بیشتر در وب سایت است و تعامل بهتر را برای برند به ارمغان می‌آورد.

کپی رایتینگ هنری است که به فروش ایده، برند یا ایدئولوژی به کاربران می‌پردازد. بهترین کپی رایتینگ محصولات و ایدئولوژی یک برند را به هم ربط می‌دهد تا بتواند برندسازی را ایجاد‌کند. مقاله‌های نوشته‌شده توسط کپی رایتر تبلیغاتی است و هدف آن جذب مشتری برای استفاده از محصول یا خدمات یک برند است.

نوشتن محتوا هنر تولید محتوا است. محتواهای نوشته‌شده باید آموزشی، سرگرم‌کننده باشند و اطلاعاتی را به کاربر ارائه دهد. باید هدف و یا دلیل روشن و مشخصی پشت محتوای نوشته‌شده وجود داشته باشد که بیانگر صدای برند باشد.  بهترین تولید‌کننده محتوا روی کیفیت مقالات متمرکز می‌شود و با انواع محتوای متنی و تصویری سر و کار دارد. برای برندهای تجاری و ناشران داده محور، تولید محتوا با اهداف استراتژیک تجاری و بازاریابی برای جذب مخاطبان و مشتریان بالقوه مطابقت دارد.

تفاوتها

تفاوت تولیدکننده محتوا و کپی رایتر

تولید محتوا اطلاعات را به مخاطبان شما انتقال می‌دهند؛ در حالی که کپی رایتینگ نشان می‌دهد که برند شما در مورد چیست. البته این دو شباهت مشترکی دارند و آن هم جذب کاربر از طریق محتوا و تبدیل وی به یک مشتری است. شباهت دیگری که وجود دارد این است که هر دو خوب می‌نویسند. یک متن که به خوبی نوشته شده و دارای کیفیت بالایی است می‌تواند خوانندگان را به ادامه مطالعه سوق دهد.

نتیجه‌گیری – هدف نهایی کپی رایتینگ نوشتن متن‌های تبلیغاتی و بازاریابی از طریق متن می‌باشد که در نهایت به فروش ایده، محصول یا ایدئولوژی منجر می‌شود در حالی که هدف نهایی تولید محتوا، ایجاد محتوایی ارزشمند برای کمک به مخاطبان برای درک برند شما و ایجاد علاقه در آن می‌باشد.

فرق بین تولید محتوا و کپی رایتینگ از لحاظ نوع کار

واقعیتی که وجود دارد این است که کپی رایتینگ نوشته‌ها را کپی می‌کنند و تولید‌کنندگان محتوا، محتوا را می‌نویسند. فرق بین تولید محتوا و کپی رایتینگ در شرح کارشان نهفته است. یک کپی رایتر حرفه‌ای کار خود را به ایجاد یک نسخه کپی اختصاص می‌دهد که می‌تواند به اشکال مختلفی این کار را انجام دهد. اما ایده کلی این است که کپی رایتر مطالب بازاریابی را بنویسد.

یک تولید‌کننده محتوا می‌تواند هر کسی باشد و لزوما یک نویسنده حرفه‌ای نیست، بلکه کسی است که می‌تواند محتوا تولید کند. به لطف دموکراتیزه شدن اینترنت، هر کسی می‌تواند بنویسد( از جمله نویسندگان حرفه‌ای، مدیران، نویسندگان، وبلاگ‌نویسان، مهندسین نرم‌افزار، مدیر عامل، برندها و غیره). البته بهترین تولیدکنندگان محتوا مهارت نوشتن مطلب را درک می‌کنند اما ممکن است اینگونه هم نباشد.

نتیجه‌گیری – یک کپی رایتینگ حرفه‌ای یک نسخه کپی ایجاد می‌کند اما تولید‌کننده محتوا یک نوشته جدید را می‌نویسد.

تفاوت بین تولید کننده محتوا و کپی رایتر از لحاظ نوع نگارش

یک کپی رایتینگ مطالب بازاریابی را می‌نویسد، یک تولید‌کننده محتوا یک مطلب جذاب را ایجاد می‌کند. به طور سنتی کپی‌رایتینگ محدود به تبلیغات است و می‌تواند به نوشتن:

  • تبلیغات آنلاین و آفلاین
  • شعارها
  • محتوای صفحات وب
  • محتوای سئو شده
  • کمپین‌های ایمیل
  • اسکریپت‌های تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی
  • اسکریپت‌های ویدیویی
  • آگهی‌های مطبوعاتی
  • کاتالوگ‌ها
  • بروشورها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • و غیره

بپردازد. کپی‌رایترها امروزه با نویسندگان محتوا و نوسندگان تخصصی همبستگی زیادی دارند. اما به یاد داشته باشید که نکته ‌ی اصلی اینجاست که شما به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی باید ایده‌ای را به فروش برسانید.

تفاوت بین تولید محتوا و کپی رایتینگ از لحاظ نوع نگارش

تولید کننده محتوا یا کپی رایتر

به همین ترتیب تولید‌کننده محتوا فرصت‌های زیادی برای نوشتن انواع مختلف محتوا دارد و محدودیتی ندارد. تولید‌کننده محتوا می‌تواند به نوشتن:

و غیره بپردازند. آنچه که شما واقعا باید بدانید این است که برندهای مختلف برای ماندگاری نیاز به کپی رایتر و تولید‌کننده محتوا دارند. بنابراین فرصت‌های زیادی برای نویسندگان وجود دارد، به طوری که هر دوی این موقعیت شغلی را امتحان کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۵ / ۵. میزان امتیاز ۱

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 1 =