Skip to content

کمپین تبلیغات چیست؟ اهداف، ایده‌ها و نمونه کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغات چیست؟ اهداف، ایده‌ها و نمونه کمپین تبلیغاتی

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه
۰
(۰)

 در پاسخ به سؤال کمپین تبلیغات چیست؟ یک آگهی بازاریابی یا مجموعه‌ای از تبلیغات است که برای بخش‌های خاصی از مخاطبان طراحی شده است. هدف اصلی کمپین‌های تبلیغاتی افزایش تعامل است. موفقیت یک کمپین به انتخاب کانال، استراتژی و تاکتیک بستگی دارد. در این مقاله ما نقش کمپین‌های تبلیغاتی را توضیح می‌دهیم؛ اهداف آنها را در نظر می‌گیریم و برخی از ایده‌های مؤثر را به اشتراک می‌گذارد و نحوه ایجاد کمپین تبلیغاتی با SendPulse را توضیح می‌دهیم و چند مثال برای الهام گرفتن ارائه خواهیم داد.

کمپین تبلیغات چیست؟

کمپین‌های تبلیغاتی گروهی از پیام‌های تبلیغاتی هستند که ماهیت مشابهی دارند. آنها پیام‌ها و موضوعات یکسانی را در برخی از زمان‌های مشخص در انواع مختلف رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارند. چارچوب زمانی کمپین‌های تبلیغاتی ثابت و به طور خاص تعریف شده است.

نکته بسیار مهم قبل از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی این است که بدانید چرا تبلیغ می‌کنید و چه چیزی را تبلیغ می‌کنید؟

چرا کمپین‌های تبلیغاتی مهم هستند؟

آنها به رشد کسب و کارها کمک می‌کنند. بدون تبلیغات نمی‌توانید محصول فوق‌العاده خود را معرفی کنید؛ خدمات خود را ارتقاء دهید، مشتری پیدا کنید و دامنه فعالیت خود را توسعه دهید.

کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند به شما کمک کنند بهترین استراتژی‌ها و مؤثرترین تاکتیک‌ها را برای کسب و کار خود پیدا کنید. با هر کمپین جدید؛ باتجربه‌تر می‌شوید؛ بینش ارزشمندی در مورد مخاطبان خود به دست می‌آورید؛ اشکالات خود را پیدا می‌کنید و از همه مهم‌تر زمینه‌های بهبود را مشخص می‌کنید.

اگر بتوانید اهداف را عاقلانه تعیین کنید همه این مزایا ممکن می‌شود. بنابراین بیایید اهدافی را مه می‌توانید با کمک کمپین‌های تبلیغاتی به دست آورید را بررسی کنیم.

اهداف کمپین‌های تبلیغاتی

شما می‌توانید با یک کمپین تبلیغاتی خوب و برنامه‌ریزی‌شده به اهداف مختلف تجاری خود برسید. این اهداف شامل موارد زیر می‌شوند:

  • معرفی محصول جدید
  • جذب مشتریان جدید
  • افزایش آگاهی از برند
  • ایجاد انگیزه برای خرید
  • تشویق کاربران به تغییر برند
  • بازگشت مشتریان به شرکت
  • آموزش سرنخ‌ها
  • افزایش فروش
  • بهبود به رسمیت شناختن برند

مراحل ایجاد کمپین تبلیغات موفق

مراحل ایجاد کمپین تبلیغاتی به شرح زیر است:

تحقیق: اولین قدم انجام تحقیقات بازاری برای تبلیغ محصول است. فرد باید تقاضای محصول، رقبا و غیره را درک کند.

پیشنهاد می‌کنیم:  چرا سئو هنوز بسیار مهم و ضروری است؟

مخاطبان هدف را بشناسید: باید بدانید چه کسانی قرار است محصول را خریداری کنند و چه کسانی باید مورد هدف قرار گیرند.

تنظیم بودجه: گام بعدی این است که بودجه را با در نظر گرفتن همه عوامل مانند رسانه‌ها؛ کارهای کاغذی؛ ارائه‌ها و غیره که در روند تبلیغات و مکان‌هایی که نیاز به هزینه دارند، در نظر بگیرید.

تصمیم گیری در مورد یک موضوع مناسب: موضوع کمپین باید بر اساس رنگ، گرافیک؛ موسیقی؛ طراحی، نحوه ارسال پیام، زبان مورد استفاده و غیره مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتخاب رسانه: رسانه انتخاب شده باید متناسب با مشتریان هدف باشد.

برنامه ریزی رسانه‌ای: زمان بندی باید به طور دقیق انجام شود تا تبلیغ در زمان مناسب قابل مشاهده باشد یا خوانده شود یا برای مشتریان مورد نظر قابل شنیدن باشد.

اجرای کمپین: در نهایت کمپین باید اجرا شود و از این اجرا بازخورد گرفت.

ایده‌ها و نمونه کمپین‌های تبلیغاتی

هر چه کمپین خلاقانه‌تر باشد بیشتر به قلب مشتریان رخنه می‌کند. در ادامه ما برخی از روش‌های اثبات شده برای افزایش پایگاه مشتری، افزایش فروش و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان را به اشتراک می‌گذاریم.

آفرهای جذاب

بازدیدکنندگان سایت قبل از خرید از شما راه طولانی را طی می‌کنند. آنها سایت شما را مطالعه می‌کنند؛ به دنبال بررسی هستند، قیمت‌ها را با رقبای شما مقایسه می‌کنند. به راحتی می‌توانید این مسیر را برایشان کوتاه کنید. این فرصت را به آنها بدهید که با گذاشتن آدرس ایمیلشان در ازای اولین خریدی که انجام می‌دهند تخفیف بگیرند. این یک معامله دو سر برد است. شما مشتریان جدیدی به دست می‌آورد و آنها کالای مورد علاقه خود را با قیمتی کمتر خریداری می‌کنند.

در تصویر زیر نمونه‌ای از این ایده توسط شرکت Gap استفاده شده است. این برند به بازدیدکنندگان خود آفر می‌دهد و در ازای اولین خرید و گذاشتن آدرس ایمیل ۲۵ درصد تخفیف می‌دهد.

آفرهای جذاب

برگزاری مسابقات – کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

افراد عاشق رقابت؛ تعامل با یک برند هستند. ساده‌ترین راه برای اجرای این استراتژی اجرای مسابقات در اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی دارای محدودیتی برای ورود و تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان است و این شانس را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برند خود را توسعه دهید؛ تعامل را افزایش دهید و فروش را بالا ببرید.

در سال ۲۰۱۴ بود که Starbucks مسابقه White Cup را اجرا کرد تا به کاربران اجازه دهد لیوان‌های سفید خود را طراحی کنند. نتیجه این مسابقه ایجاد ۴۰۰۰ مقاله در عرض ۳ هفته بود و طرح برنده روی تعداد محدودی لیوان سفید چاپ شد.

پیشنهاد می‌کنیم:  چرا تبلیغات دیجیتالی از تبلیغات سنتی بهتر است؟

برگزاری مسابقات - کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

ارائه آفرهای ویژه – کمپین تبلیغات ایمیلی

منظور ما از آفر ویژه تخفیفات محدود شده به زمان است که به شما کمک می‌کند فروش را افزایش دهید. شما می‌توانید به مشتریان خود پیشنهاد دهید اقلام مورد علاقه خود را با قیمت کم از سایت خریداری کنند و یا ارسال رایگان را دریافت کنند.

شرکت Ella+Mila این استراتژی را با بازاریابی ایمیلی ترکیب کرد. این برند به مشترکان ایمیل خود اجازه می‌دهد برای خریدهای بالای ۲۵ دلار ۲۹۰ درصد تخفیف دریافت کنند و یا خرید رایگان داشته باشند.

ارائه آفرهای ویژه - کمپین تبلیغات ایمیلی

کمپین تعطیلات نمونه‌ای از کمپین تبلیغاتی موفق

هر بازاریابی باید حداکثر استفاده را از تعطیلات ببرد. در این مدت مردم به دنبال هدیه‌ای برای دوستان و خانواده خود هستند و آمادگی خرج کردن پول را دارند. اگر به آنها تخفیف بدهید می‌توانید حجم فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

LOOKFANTASTIC به مشترکان ایمیل خود اطلاع می‌دهد که برای تعطیلات تا ۵۵ درصد تخفیف را ارائه می‌دهد. همچنین موارد محبوب و تخفیف دار را در ایمیل ارائه می‌دهد تا کاربر بتواند لینک را دنبال کن و بلافاصله خرید کند.

کمپین تعطیلات نمونه‌ای از کمپین تبلیغاتی موفق

تبلیغات متنی

این نوع تبلیغات به بازاریابان اجازه می‌دهد تا کمپین‌های مرتبط را برای افراد مناسب ایجاد کنند. به‌عنوان‌مثال، یک تولید کننده لباس ورزشی می‌تواند فروش خود را با قرار دادن تبلیغات در وبلاگ‌های ورزشی افزایش دهد. به این ترتیب علاقه‌مندان به ورزش به احتمال زیاد به لباس علاقه‌مند هستند و خرید می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال منبع آنلاین فناوری TechCrunch گوشی جدید سامسونگ را تبلیغ می‌کند چون علاقه‌مندان به فناوری ممکن است به محصولات جدید در این صنعت علاقه‌مند باشند.

تبلیغات متنی

به نمایش گذاشتن محصولات در کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

فروش شما ممکن است کم باشد چون کاربران از محصول شما مطمئن نیستند. این می‌تواند بسیار پیچیده باشد یا آنها شک دارند که محصول شما به آنها کمک خواهد کرد یا نه. بنابراین محصول خود را به صورت عملی به نمایش بگذارید. می‌توانید این کار را با کمک یک فیلم یا استوری اینستاگرام یا لایو انجام دهید.

Overtonecolor به فالوورهای اینستاگرام خود نشان می‌دهد که چگونه با محصولی که دارد موها را به رنگ روشن رنگ می‌کند. بنابراین کاربران نه تنها دستورالعمل‌های را یاد می‌گیرند بلکه نتیجه نهایی کار را می‌بینند و تردیدشان از بین می‌رود.

پیشنهاد می‌کنیم:  بازاریابی محتوا چیست و چگونه از طریق آن می‎‌توان کسب درآمد کرد؟

به نمایش گذاشتن محصولات

در کمپین تبلیغاتی اینستاگرام با اینفلوئنسرها همکاری کنید

همکاری با اینفلوئنسرها مشتریان جدیدی را به ارمغان می‌آورد و به افزایش اعتبار برند شما کمک می‌کند. اینفلوئنسرهای صنعت خود را پیدا کنید. به آنها پیشنهاد دهید تا مزایای محصولات شما را تجربه کنند و نتیجه کار را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. امروزه هر برندی سفیرانی دارند که برای باز کردن افق‌های جدید با افراد مشهور همکاری می‌کنند.

برند Biossance که در زمینه مراقبت پوست فعالیت دارد با بازیگر مشهور ریس ویترسپون همکاری می‌کند. موفقیت او باعث می‌شود که کاربران به محصولات این برند اعتماد کنند.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

چگونه می‌توان با SendPulse یک کمپین تبلیغاتی رایگان ایجاد کرد؟

SendPulse یک پلت فرم بازاریابی چندکاناله است که کسب و کارهای کوچک و متوسط را قادر می‌سازد تا به طور مؤثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. شما می‌توانید مانند یک حرفه‌ای عمل کنید و بدون هیچ گونه مهارت کدنویسی؛ ایمیل؛ پیام کوتاه و وب؛ کمپین ایجاد کنید. برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی رایگان ایمیل با SendPulse ، این نکات را دنبال کنید.

  • ثبت نام در SendPulse
  • لیست آدرس پست خود را آپلود کنید
  • الگوی ایمیل را انتخاب کنید یا الگوی مورد نظر خود را ایجاد کنید.
  • داده‌های مورد نیاز را وارد کنید.
  • کمپین ایمیل خود را ارسال کنید.
  • روی نتایج نظارت داشته باشید.

برای ایجاد کمپین تبلیغات ایمیل خود عناصر لازم را به قالب خود بکشید و هر یک را به دلخواه طراحی کنید. تصاویر؛ فیلم؛ دکمه، متن؛ آیکن‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره را می‌توانید اضافه کنید.

حالا که اهداف یک کمپین تبلیغاتی را می‌دانید؛ ایده‌ها؛ مثال‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای ایجاد کمپین ایمیل رایگان خود را می‌دانید کافی است که کار خود را شروع کنید. در صورت لزوم می توانید از فریلنسرهایی که در زمینه مارکتینگ فعالیت دارند راهنمایی بگیرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =