Skip to content

۷ اشتباه رایج در هنگام بهینه‌سازی (سئو) کردن اکانت اینستاگرام 

بهینه‌سازی پیج اینستاگرام اصولی

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه
۰
(۰)

آیا از اشتباهاتی که ممکن است در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام مرتکب شوید خبر دارید؟ بهینه سازی موتور جستجو ابزری قدرتمند برای افزایش ترافیک وب سایت شما است. اما اکانت اینستاگرام شما هم می تواند نقش مهمی در جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت داشته باشد. بدیهی است که شما سخت تلاش می کنید تا وب سایت خود را در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دهید. اما بسیاری از کارآفرینان و بازاریابان نمی دانند که تکنیک های بهینه سازی فراتر از گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو است.

سئو همچنین در پلت فرم های رسانه های اجتماعی کاربرد دارد که در آن می تواند به ارتقاء یک حساب کاربری، بدست آوردن فالورهای جدید، افزایش تعامل و افزایش فروش کمک کند. اینستاگرام برای بهینه سازی مناسب است چونکه مانند یک موتور جستجوی کوچک عمل می کند بنابراین سئو در این پلت فرم هم معتبر است.

اینستاگرام صفحات بهینه سازی شده را بهتر می کند و این باعث می شود که فالورهای فعال تری را به خود جذب کنید، تعاملات را بهبود بخشید و اعتماد صفحه را بهبود ببخشید، که همه اینها منجر به دستیابی به رتبه بالاتری می شود. گرچه ممکن است انجام این کار برای سئوی صفحات اینستاگرام بسیار ساده باشد، بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب و کار هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام چند اشتباه معمول را مرتکب می شوند. ما در ادامه در مورد ۷ اشتباه در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام صحبت می کنیم و توضیح خواهیم داد که چگونه می توان از این اشتباهات جلوگیری کرد.

اشتباه 2 در هنگام سئوی اینستاگرام - شما از هشتگ های مناسبی استفاده نمی کنید

اشتباه ۱ در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام –  صفحه اینستاگرام شما منسجم نیست

یکی از قوانین نانوشته مدیریت اینستاگرام، ایجاد یک فید منسجم است. پست هایی که در پلت فرم بارگذاری می کنید باید از نظر مفهوم بصری، زمانبندی، توضیحات و هشتگ منطقی باشند. اما این چیزی نیست که بتوان یک شبه انجام داد. شما باید در هر زیرنویس، ارتباط تگ ها، فرکانس ارسال و غیره وقت بگذارید و فکر کنید. برای ساده سازی این روند و برنامه ریزی پست ها و استوری های اینستاگرام خود می توانید از Combin Scheduler استفاده کنید (ابزاری برای برنامه ریزی محتوای اینستاگرام).

با استفاده از این برنامه می توانید زیرنویس های بهینه ایجاد کنید، گروه های مختلفی از هشتگ ها را ایجاد کنید و کمپین فعلی اینستاگرام خود را ویرایش کنید. برای دستیابی به اهداف تجاری خود، فرکانس ارسال مداوم را در نظر داشته باشید. هیچ زمان مناسبی برای توزیع محتوا وجود ندارد اما می توانید با آزمایش رویکردهای مختلف بهترین زمان را پیدا کنید.

اشتباه ۲ در هنگام سئوی اینستاگرام – شما از هشتگ های مناسبی استفاده نمی کنید

یک چالش معمول برای بهینه سازی اکانت اینستاگرام استفاده از هشتگ هایی است که برای پست و کسب و کار شما مناسب است. در رسانه های اجتماعی، این هشتگ ها به جستجو کمک می کنند. به نظر می رسد که انتخاب هشتگ های مرتبط ساده است، اما در واقعیت، برندها و بازاریابان این دو اشتباه را می کنند:

آنها از هشتگ های بی ربط استفاده می کنند – همانطور که از این جمله پیداست آنها از هشتگ هایی که نه به پست و نه به کسب و کار مرتبط است استفاده می کنند و این باعث می شود که محتوای شما آن چیزی نباشد که کاربران دیگر به دنبال آن هستند. اگر برای بهینه سازی اینستاگرام از هشتگ استفاده می کنید باید قبل از قرار دادن آنها در زیر پست خود تحقیقات خاصی را انجام دهید. شما می توانید این کار را با Combin Growth انجام دهید. با استفاده از این ابزار؛ هشتگ هایی پیدا خواهید کرد که می توانید در مقایسه با رقبا استفاده کنید.

اشتباه 2 در هنگام سئوی اینستاگرام - شما از هشتگ های مناسبی استفاده نمی کنید

آنها به هیچ وجه از هشتگ استفاده نمی کنند – این یک کار افراطی دیگری است. هشتگ ها جریان محتوای شما را در رسانه های اجتماعی سازماندهی می کند، بنابراین یک پارامتر مهم برای بهینه سازی پیج اینستاگرام است. برای جلوگیری از این اشتباه، از هشتگ های مناسب و مرتبط در اینستاگرام خود استفاده کنید. هشتگ ها به دیگران کمک می کنند تا پیج و محتوای شما را در رسانه های اجتماعی جستجو کنند و نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که در زیر هر پست از یک گروه هشتگ مشابه استفاده نکنید چونکه اینستاگرام این اقدامات را اسپم می داند.

اشتباه 2 در هنگام سئوی اینستاگرام - شما از هشتگ های مناسبی استفاده نمی کنید

اشتباه ۳ در هنگام سئو کردن Instagram – شما برچسب های مکان را تغییر نمی دهید

برندهایی که کسب و کار خود را به صورت آنلاین اجرا می کنند این اشتباه را انجام می دهند. وقی کار شما به یک منطقه خاص محدود می شود مانند کافی شاپ شما احتمالا برچسب های مکان متفاوتی را انتخاب نمی کنید چونکه مخاطبان بی ربط را جذب می کنید. اما هنوز هم برخی از موقعیت های خاص به طور خلاقانه ای توجه کاربران را به خود جلب می کند. در همه موارد دیگر، اگر کسب و کار فراتر از یک مکان خاص است و شما علاقمند به جذب مخاطب از شهرها و کشورهای مختلف هستید باید بارها و بارها برچسب موقعیت مکانی خود را تغییر دهید.

اشتباه ۴ در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام – نام کاربری شما قابل جستجو نیست

نام کاربری اینستاگرام شما یک کلمه کلیدی اصلی است که باید کوتاه، قابل خواندن و متمایز باشد. به مخاطبان خود کمک کنید تا نام کاربری شما را بشناسند و از سمبل های بی ربط در نام کاربری خود استفاده نکنید. شما باید نام کاربری خود را به زبانی بنویسید که مخاطبان هدف شما به جستجوی آن بپردازند.

اشتباه 4 در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام - نام کاربری شما قابل جستجو نیست

اشتباه ۵ در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام – استفاده نکردن از متن جایگزین

یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام که می توانید برای اهداف سئو استفاده کنید، Alt Text یا متن جایگزین است. این قابلیت در ابتدا طراحی شد تا افراد کم بینا بتوانند از محتوای اینستاگرام خود لذت ببرند. با این حال، بازاریابان حالا می توانند از این قابلیت برای بهینه سازی استفاده کنند.

برای پیدا کردن این قابلت، ضمن ارسال محتوای جدید خود، صفحه را به پایین اسکرول کنید. در انتهاب صفحه تنظیمات پیشرفته را مشاهده خواهید کرد، آن را تپ کنید و به بخش انتهایی صفحه اسکرول کنید تا Alt Text یا متن جایگزین را ببینید. روی این دکمه تپ کنید و توضیحی که راجع به تصویر شما است را ایجاد کنید. دفعه بعد وقتی که شخصی در اینستاگرام به دنبال عکس مورد نظر شما است محتوای شما نمایش داده می شود. در کنار این شما باید بهینه سازی عکس های خود را در اینستاگرام فراموش نکنید. محتوایی که منتشر می کنید باید با کیفیت باشد.

اشتباه 5 در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام - استفاده نکردن از متن جایگزین

اشتباه ۶ در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام – استفاده نکردن از کلمات کلیدی در بیو

این یک بخش اضافی و ضروری از استراتژی سئوی شما در اینستاگرام است. بیو اینستاگرام مکان مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط است اما باید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید و بیو خود را قابل خواندن نگهدارید. بیو پروفایل شما به مشتریان و فالورهای احتمالی شما کمک می کند تا شما را در اینستاگرام پیدا کنند. اگر بیو خود را به درستی بهینه کنید، صفحه شما در بین نتایج جستجو اول ظاهر خواهد شد.

اشتباه 6 در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام - استفاده نکردن از کلمات کلیدی در بیو

اشتباه ۷ در هنگام سئو کردن اینستاگرام – استفاده نکردن از کلمات کلیدی در کپشن

جدا از نام کاربری خود شما باید در کپشن از کلمات کلیدی استفاده کنید. اما دوباره پست های خود را در کلمات کلیدی غرق نکنید. می توانید کلمات کلیدی را بطور تصادفی در طول متن قرار دهید و همچنین آنها را در کنار نام کاربری خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر نام کاربری شما کاریتو باشد می توانید از کلمات کلیدی فریلنسر، تایپ و ترجمه استفاده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =