آیا از اشتباهاتی که ممکن است در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام مرتکب شوید خبر دارید؟ بهینه سازی موتور جستجو ابزری قدرتمند برای افزایش ترافیک وب سایت شما است. اما اکانت اینستاگرام شما هم میتواند نقش مهمی در جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت داشته باشد. بدیهی است که شما سخت تلاش میکنید تا وب سایت خود را در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دهید. اما بسیاری از کارآفرینان و بازاریابان نمیدانند که تکنیکهای بهینه سازی فراتر از گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو است.
سئو همچنین در پلت فرمهای رسانههای اجتماعی کاربرد دارد که در آن میتواند به ارتقاء یک حساب کاربری، بدست آوردن فالورهای جدید، افزایش تعامل و افزایش فروش کمک کند. اینستاگرام برای بهینه سازی مناسب است چون که مانند یک موتور جستجوی کوچک عمل میکند بنابراین سئو در این پلت فرم هم معتبر است.
- بیشتر بخوانید: چگونه یک اینفوگرافیک عالی برای سئو طراحی کنید؟
اینستاگرام صفحات بهینه سازی شده را بهتر میکند و این باعث میشود که فالورهای فعالتری را به خود جذب کنید، تعاملات را بهبود بخشید و اعتماد صفحه را بهبود ببخشید، که همه اینها منجر به دستیابی به رتبه بالاتری میشود. گرچه ممکن است انجام این کار برای سئوی صفحات اینستاگرام بسیار ساده باشد، بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب و کار هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام چند اشتباه معمول را مرتکب میشوند. ما در ادامه در مورد ۷ اشتباه در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام صحبت میکنیم و توضیح خواهیم داد که چگونه میتوان از این اشتباهات جلوگیری کرد.
اشتباه ۱ در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام – صفحه اینستاگرام شما منسجم نیست
یکی از قوانین نانوشته مدیریت اینستاگرام، ایجاد یک فید منسجم است. پستهایی که در پلت فرم بارگذاری میکنید باید از نظر مفهوم بصری، زمانبندی، توضیحات و هشتگ منطقی باشند. اما این چیزی نیست که بتوان یک شبه انجام داد. شما باید در هر زیرنویس، ارتباط تگها، فرکانس ارسال و غیره وقت بگذارید و فکر کنید. برای ساده سازی این روند و برنامه ریزی پستها و استوریهای اینستاگرام خود میتوانید از Combin Scheduler استفاده کنید (ابزاری برای برنامه ریزی محتوای اینستاگرام).
با استفاده از این برنامه میتوانید زیرنویسهای بهینه ایجاد کنید، گروههای مختلفی از هشتگها را ایجاد کنید و کمپین فعلی اینستاگرام خود را ویرایش کنید. برای دستیابی به اهداف تجاری خود، فرکانس ارسال مداوم را در نظر داشته باشید. هیچ زمان مناسبی برای توزیع محتوا وجود ندارد اما میتوانید با آزمایش رویکردهای مختلف بهترین زمان را پیدا کنید.
اشتباه ۲ در هنگام سئوی اینستاگرام – شما از هشتگ های مناسبی استفاده نمیکنید
یک چالش معمول برای بهینه سازی اکانت اینستاگرام استفاده از هشتگهایی است که برای پست و کسب و کار شما مناسب است. در رسانههای اجتماعی، این هشتگها به جستجو کمک میکنند. به نظر میرسد که انتخاب هشتگهای مرتبط ساده است، اما در واقعیت، برندها و بازاریابان این دو اشتباه را میکنند:
آنها از هشتگهای بیربط استفاده میکنند – همانطور که از این جمله پیداست آنها از هشتگهایی که نه به پست و نه به کسب و کار مرتبط است استفاده میکنند و این باعث میشود که محتوای شما آن چیزی نباشد که کاربران دیگر به دنبال آن هستند. اگر برای بهینه سازی اینستاگرام از هشتگ استفاده میکنید باید قبل از قرار دادن آنها در زیر پست خود تحقیقات خاصی را انجام دهید. شما میتوانید این کار را با Combin Growth انجام دهید. با استفاده از این ابزار؛ هشتگهایی پیدا خواهید کرد که میتوانید در مقایسه با رقبا استفاده کنید.
آنها به هیچ وجه از هشتگ استفاده نمی کنند – این یک کار افراطی دیگری است. هشتگ ها جریان محتوای شما را در رسانه های اجتماعی سازماندهی می کند، بنابراین یک پارامتر مهم برای بهینه سازی پیج اینستاگرام است. برای جلوگیری از این اشتباه، از هشتگ های مناسب و مرتبط در اینستاگرام خود استفاده کنید. هشتگ ها به دیگران کمک می کنند تا پیج و محتوای شما را در رسانه های اجتماعی جستجو کنند و نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که در زیر هر پست از یک گروه هشتگ مشابه استفاده نکنید چون که اینستاگرام این اقدامات را اسپم می داند.
اشتباه ۳ در هنگام سئو کردن Instagram – شما برچسب های مکان را تغییر نمی دهید
برندهایی که کسب و کار خود را به صورت آنلاین اجرا می کنند این اشتباه را انجام می دهند. وقی کار شما به یک منطقه خاص محدود می شود مانند کافی شاپ شما احتمالا برچسب های مکان متفاوتی را انتخاب نمی کنید چونکه مخاطبان بی ربط را جذب می کنید. اما هنوز هم برخی از موقعیت های خاص به طور خلاقانه ای توجه کاربران را به خود جلب می کند. در همه موارد دیگر، اگر کسب و کار فراتر از یک مکان خاص است و شما علاقمند به جذب مخاطب از شهرها و کشورهای مختلف هستید باید بارها و بارها برچسب موقعیت مکانی خود را تغییر دهید.
- بیشتر بخوانید: چرا وردپرس بهترین CMS (پلتفرم) برای سئو میباشد؟
اشتباه ۴ در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام – نام کاربری شما قابل جستجو نیست
نام کاربری اینستاگرام شما یک کلمه کلیدی اصلی است که باید کوتاه، قابل خواندن و متمایز باشد. به مخاطبان خود کمک کنید تا نام کاربری شما را بشناسند و از سمبل های بی ربط در نام کاربری خود استفاده نکنید. شما باید نام کاربری خود را به زبانی بنویسید که مخاطبان هدف شما به جستجوی آن بپردازند.
اشتباه ۵ در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام – استفاده نکردن از متن جایگزین
یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام که می توانید برای اهداف سئو استفاده کنید، Alt Text یا متن جایگزین است. این قابلیت در ابتدا طراحی شد تا افراد کم بینا بتوانند از محتوای اینستاگرام خود لذت ببرند. با این حال، بازاریابان حالا می توانند از این قابلیت برای بهینه سازی استفاده کنند.
برای پیدا کردن این قابلت، ضمن ارسال محتوای جدید خود، صفحه را به پایین اسکرول کنید. در انتهاب صفحه تنظیمات پیشرفته را مشاهده خواهید کرد، آن را تپ کنید و به بخش انتهایی صفحه اسکرول کنید تا Alt Text یا متن جایگزین را ببینید. روی این دکمه تپ کنید و توضیحی که راجع به تصویر شما است را ایجاد کنید. دفعه بعد وقتی که شخصی در اینستاگرام به دنبال عکس مورد نظر شما است محتوای شما نمایش داده می شود. در کنار این شما باید بهینه سازی عکس های خود را در اینستاگرام فراموش نکنید. محتوایی که منتشر می کنید باید با کیفیت باشد.
اشتباه ۶ در هنگام سئو کردن اکانت اینستاگرام – استفاده نکردن از کلمات کلیدی در بیو
این یک بخش اضافی و ضروری از استراتژی سئوی شما در اینستاگرام است. بیو اینستاگرام مکان مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط است اما باید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید و بیو خود را قابل خواندن نگهدارید. بیو پروفایل شما به مشتریان و فالورهای احتمالی شما کمک می کند تا شما را در اینستاگرام پیدا کنند. اگر بیو خود را به درستی بهینه کنید، صفحه شما در بین نتایج جستجو اول ظاهر خواهد شد.
اشتباه ۷ در هنگام سئو کردن اینستاگرام – استفاده نکردن از کلمات کلیدی در کپشن
جدا از نام کاربری خود شما باید در کپشن از کلمات کلیدی استفاده کنید. اما دوباره پست های خود را در کلمات کلیدی غرق نکنید. می توانید کلمات کلیدی را بطور تصادفی در طول متن قرار دهید و همچنین آنها را در کنار نام کاربری خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر نام کاربری شما کاریتو باشد می توانید از کلمات کلیدی فریلنسر، تایپ و ترجمه استفاده کنید.
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
روی ستاره کلیک کنید
میانگین امتیاز ۵ / ۵. میزان امتیاز ۱
اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهد
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود
اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم
به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟
No comment yet, add your voice below!