Skip to content

۳ استراتژی و راهکاری که برای نجات وبسایت‌تان از شکست باید اجرا کنید.

چرا وبساتمان ناموفق می‌شود؟

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۵
(۱)

وب سایت شما ناموفق می‌شود ؟ وب سایت شما نمی‌تواند به اهدافی که دارد برسد بسیار ناامید‌کننده است. در بعضی مواقع اصلا مشخص نیست که مشکل کار کجاست به همین دلیل امروز ما تصمیم گرفتیم در سایت کاریتو سه تا استراتژی که وقتی وب سایت شما ناموفق میشود باید اجرا کنید را به شما توضیح دهیم. در صورت امکان، قبل از هرگونه مشکل، این استراتزی‌ها را اجرا کنید تا بتوانید بر این عدم موفقیت غلبه کنید.

وب سایت شما ناموفق است؟ سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید!

تجزیه و تحلیل به شما این امکان را می‌دهد تا میانگین زمانی که کابر در وب سایت شما صرف می‌کند تا هر صفحه را مشاهده کند و اینکه کاربران کدام صفحه را خیلی زود ترک می‌کنند را شناسایی کنید. اگر یک کاربر وب سایت شما را مشاهده کرده و بعد از بازدید از صفحه اصلی و بدون کلیک کردن قسمت‌های دیگر از سایت خارج شده است، متوجه می‌شوید که چه چیزی را باید تغییر دهید. اگر کاربر وقت زیادی را به مرور قسمت‌های دیگر سایت صرف کرده است باید بدانید که چه چیزی اشتباه است و آن را پیدا کنید.

بسته به اینکه کاربر در کدام صفحه از وب سایت شما است ممکن است بخواهید مدت زمان کمتری را برای این صفحه اختصاص دهید. تعداد غیر‌طبیعی از کاربرانی که سبد خرید خود را رها کرده اند ممکن است به این معنا باشد که شما تجربه خرید مثبتی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهید.

تست تقسیم AB به نمایش نسخه‌‌های مختلف نمایشی از یک صفحه یکسان برای بازدیدکنندگان مختلف اشاره دارد. این تست برای حل نقاط ضعف موجود در صفحه وبی که بازدیدکنندگان از آن خارج می‌شوند مناسب است. باید بگوییم که ما ۲۰۰۰ بازدید‌کننده داریم که ۷۰ درصد آنها به محض مشاهده صفحه لندینگ از آن خارج می شوند و ۳۰ درصد از این تعداد (یعنی ۶۰۰ نفر از ۲۰۰۰۰ بازدیدکننده) به صفحات دیگر سر می‌زنند. به جای یک صفحه لندینگ برای تمام بازدیدکنندگان شما می‌توانید دو صفحه را نمایش دهید. ما در صفحه لندینگ صفحه اصلی تغییراتی ایجاد می‌کنیم و برخی از کاربران را به نسخه جدید و برخی دیگر را به نسخه اصلی ارجاع می‌دهیم. ما این کار را انجام می‌دهیم تا ببینیم صفحه لندینگ جدید نسبت به صفحه اصلی بهتر عمل می‌کند یا خیر.

این تغییر صفحه حتی می‌تواند یک تغییر جزئی در طراحی باشد (مانند تغییر رنگ یک دکمه). شما همچنین می‌توانید بیش از دو نسخه از یک صفحه را به صورت همزمان نمایش دهید، چندین تغییر ایجاد کنید و سه یا چند نسخه را به کاربران مختلف نمایش دهید. در این حالت نسخه اصلی A و دو یا چند صفحه ویرایش شده B,C و غیره خواهد بود.

وب‌سایت شما ناموفق می‌شود؟ تست حضوری را پیاده‌سازی کنید!

تست حضوری یا تست از راه دور، راهکاری است که در آن شما یک کاربر را برای تست وب سایت خود استخدام می‌کنید، کاربر محصول خاصی را خریداری می‌کند و یا اطلاعات خاصی را در وب سایت شما پیدا می‌کند.

این کار باید به طور مرتب در طی فرآیند ساخت وب سایت انجام شود، چونکه با انجام این کار در هنگام راه‌اندازی وب سایت، ممکن است مشکلاتی که وجود دارند پیدا شوند. اگر این کار را در مرحله اولیه توسعه سایت انجام دهید می‌توانید از بروز مشکلات حاد جلوگیری کنید.

اما اگر وب‌سایت شما در بستر اینترنت فعال است و قبلا این گونه تست‌ها را در نظر نگرفته اید، هنوز برای انجام این کار دیر نیست. در این صورت شما می‌توانید تعداد محدودی از افراد را برای این تست استخدام کنید.

تست حضوری به طور معمول در جایی انجام می‌شود که شما فرد را تحت‌نظر داشته باشید و به این افراد بگویید که چه کار خاصی را باید انجام دهند و با دیدن نحوه مرور صفحه و یا حرکت ماوس به نحوه مرور سایت توسط آنها توجه داشته باشید. از آنها بخواهید با صدای بلند فکر کنند و همچنین از آنها بپرسید که چرا یک گزینه را به جای گزینه دیگر دوست داشته‌اند و یا انتخاب کرده‌اند.

اگر از قبل می‌دانید که چه بخش‌هایی از وب‌سایت شما کار دارد اما مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید آن را بهبود بخشید؛ می‌‌توانید از تست‌کننده نظر‌خواهی کنید. من به طور معمول سه کاربر را برای تست انتخاب می‌کنم چونکه سه کاربر بیشتر قادر به تشخیص خطاهایی هستند که توسط خود من نادیده گرفته می‌شود.  این یک استراژی موثر است چونکه تعداد انگشت شماری از افراد وب سایت شما را تست می‌کنند و این درست مانند این است که شخصی مقاله‌ای که نوشته‌اید را بخواند. شما ممکن است به اشتباهات خود پی نبرید اما شخص دیگری که مقاله شما را می‌خواند این اشتباهات را پیدا می‌کند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که دید یک کاربر معمولی با دید یک طراح وب‌سایت متفاوت است. شما ممکن است درک کاملی از آنچه که در وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد را داشته باشید، چونکه آن را ساخته‌اید اما کسی که برای اولین بار از سایت شما استفاده می‌کند همان دانش و تجربه شما را ندارد و سعی خواهد کرد به ساده‌ترین و شهودی‌ترین روش کارها را انجام دهد.

تست از راه دور در واقع همان تست حضوری است که به صورت ریموت و از راه دور انجام می‌شود. ممکن است برای این تست به تماس‌های صوتی و تصویری نیاز داشته باشید که باید از نرم‌افزارها و دستگاه‌هایی که دارای دوربین هستند (مانند گوشی، لپ تاپ، تبلت و…) استفاده کنید.

ساده‌کردن فرآیند فروش

آیا هنگام خرید کاربران رهنماهایی برای آنها وجود دارد؟ آیا در مورد هزینه‌های اضافی یا هزینه حمل و نقل توضیحاتی برای کاربر وجود دارد؟ شما باید برای کابر مشخص کنید که حمل و نقل ممکن است چه مدت طول بکشد. مشتریان می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند به شما اعتماد کنند.

سوالات متداولی که ممکن است جزو نگرانی‌های کاربران شما باشد را بنویسید و بدان‌ها پاسخ دهید. به عنوان مثال: می می‌خواهم بدانم گوشی که خریداری می‌کنم گارانتی دار است؟ آیا این گوشی دو سیم کارته است؟

یک بخش برای سوالات متداول در نظر بگرید در کنار آن به مشخصات محصول، نمایش عکس و فیلم با کیفیت محصول بپردازید.

هنگامی که مشتری مطمئن شد که از این همان محصولی است که می‌خواهد برای خرید اقدام می‌کند و اینجاست که شما باید یک فرایند پرداخت ساده را در اختیار کاربر قرار دهید. شما می‌توانید پرداخت برای کاربران مهمان را در نظر بگیرید. به مشتریان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید و دلایلی را برای آنها ایجاد کنید تا محصولات و وب‌سایت شما را به اشتراک بگذارند. به یاد داشته باشید که فروش یک محصول هدف نهایی شما نیست بلکه تبدیل یک کاربر به “مشتری مادام العمر” هدف شما است و شما باید این روند را ساده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۵ / ۵. میزان امتیاز ۱

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 16 =