Skip to content

کسب و کار استارت آپی: سه راه برای تخمین زدن نیازهای مالی‌تان

نیاز‌های مالی استارتاپ

در این مقاله چی می‌خوانید؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۰
(۰)

اگر شما فریلنسر هستید؛ صاحب کسب و کار یا استارت آپ هستند و یا این که یک کارآفرین هستید, احتمالا مایل به شروع کار هستید. به هر حال دنیا منتظر است تا محصول یا خدمات شما به بازار عرضه شود. این موضوع ممکن است که درست باشد؛ اما قبل از اقلام تاریخ راه اندازی کسب و کار خود؛ باید به مهم‌ترین جنبه کسب و کار خود که همان امر مالی است توجه داشته باشید.

ارزیابی امور مالی و تعیین نیاز‌های مالی استارتاپ

نیاز‌های مالی استارتاپ
نیاز‌های مالی استارتاپ

امور مالی پایه و اساس هر کسب و کار را تشکیل می‌دهد. کمی وقت بگذارید و وضعیت مالی خود را ارزیابی کنید تا واقع بینانه درباره وضعیت مالی خود فکر کنید. شما باید دقیقا بدانید که کجا ایستاده اید؛ حالا چه دارید؛ آیا به سرمایه اضافی نیاز دارید و چقدر نیاز به وام گرفتن دارید.

آماده کردن بودجه

بودجه شامل کلیه هزینه‌ها می‌شود (از هزینه‌های تولید محصول یا خدمات تا هزینه‌های شروع کار مانند مجوز‌ها؛ بازاریابی؛ اجاره؛آب و برق؛ هزینه سایت و غیره)، باید درآمد حاصل از فروش را برای چند سال آینده پیش‌بینی کنید. هزینه‌های زندگی خود را تخمین بزنید. اطمینان حاصل کنید که بدترین و بهترین حالت را برای این منظور در نظر گرفته‌اید؛ باور کنید که هزینه‌های شما بیشتر از آن چیزی است که تصور .می‌کنید و شما باید خود را برای فرضیات واقع بینانه‌تر آماده کنید

برآورد گردش نقدینگی

گردش نقدینگی؛ تجزیه و تحلیل تمام پولی است که از طریق تجارت بدست می‌آید و خرج می‌شود. ابتدا با در نظر گرفتن متغییرها، درآمد و هزینه‌های ماهیانه خود را تخمین بزنید. به عنوان مثال؛ ممکن است فروش در طول تابستان بهتر باشد؛ در حالی که هزینه‌های خاص در ماه‌های زمستان بیشتر است. هر‌گونه پرداخت سالیانه یا پرداخت در نیمه سال را در نظر بگیرید (مانند بیمه یا اجاره). بعد؛ سناریوهای مختلف را ایجاد کنید تا ببینید که چه چیزی بر گردش پول تاثیر می‌گذارد. آیا درآمد پیش بینی شده برای تامین هزینه‌ها کافی است؟ برای هر ماه با جریان نقدینگی منفی، برای تامین هزینه‌ها به پول بیشتری نیاز خواهید داشت.

پیشنهاد می‌کنیم:  درآمد یک تایپیست چقدر است؟ عوامل تاثیرگذار بر درآمد یک تایپیست

۱. برنامه خود را تجزیه و تحلیل کنید

بعد از اجرای همه سناریوها؛ آیا مشخص است که سرمایه‌ای برای شروع و تامین بودجه کسب و کار خود دارید؟ در صورت نیاز به سرمایه اضافی؛ آیا از پس انداز شخصی خود استفاده می‌کنید و یا از بانک وام می‌گیرید یا از یکی از اعضای خانواده خود قرض می‌گیرید؟ آیا طرح کسب و کار شما و تجزیه و تحلیل جریان نقدینگی مورد توجه وام دهنده قرار خواهد گرفت؟ آیا شما نیاز به یک شریک کاری دارید؟ اگر تصمیم گرفتید که به دنیال سرمایه بیشتری باشید؛ بلافاصله برنامه ریزی را شروع کنید.

۲. برای تخمین هزینه‌های راه اندازی استارت آپ از خودتان سوالات درستی بپرسید

قبل از این که با سرمایه‌گذار یا وام دهنده قرار ملاقات بگذارید، برای برآورد نیاز‌های مالی استارتاپ خود سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا واقعا به پول بیشتری احتیاج دارید؛ یا می‌توانید جریان نقدینگی را بهتر مدیریت کنید؟
  • آیا می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید؟
  • نیاز شما چقدر ضروری است؟
  • چه خطراتی شما و کسب و کارتان را تهدید می‌کند؟
  • برای چه به این پول نیاز دارید؟
  • دقیقا پول را برای چه چیزی استفاده می‌کنید؟
  • وضعیت صنعت کاری شما چگونه است؟
  • در صنعت کاری خود در حال رشد هستید یا پس رفت؟
  • نیازهای مالی شما چه تاثیری بر کسب و کار شما خواهد گذاشت؟

هر وام‌دهنده یا سرمایه‌ذار می‌خواهد برنامه تجاری شما و تاثیر سرمایه اضافی را روی کسب و کار شما را ببیند. در مورد تامین مالی و نحوه رشد آن کاملا شفاف باشید. حالا که نیاز‌های خود را کاملا روشن کردید؛ مرحله بعدی برآورد نیاز‌های مالی استارتاپ را بررسی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم:  سرعت تایپ خود را با انجام این نکات ساده بالا ببرید!

۳. نیاز‌های مالی استارتاپ خود را ترسیم کنید

هر کسب و کار که تازه تاسیس شده است نیاز به سرمایه کافی برای انتقال کالاها و خدمات به بازار و همچنین رشد و توسعه کار خود دارد. در صورت نیاز به بودجه بیشتر، احتنالا موارد زیر را انتخاب خواهید کرد:

  1. دوستان و خانواده – اگر بودجه کافی برای راه اندازی کامل کسب و کار خود را به تنهایی ندارید می‌توانید سرمایه خود را با قرض گرفتن از دوستان و خانواده خود افزایش دهید. یا ممکن است فکر کنید که برای گرفتن وام به بانک محلی خود اقدام کنید.
  2. بودجه سهام – با بودجه سهام شما می‌توانید سهام مالکیت شرکت خود را به سرمایه گذاران بفروشید. از مزایای بودجه شهام می‌توان به توانایی جذب سرمایه دائمی بدون تعهد بازپرداخت اشاره کرد.
  3. بودجه بدهی – بیشتر کسب و کارهای کوچک از وام‌های شخصی بانکی، بیمه نامه عمر یا کارت‌های اعتباری، وام‌های مدت‌دار، وام‌های شغلی و غیره استفاده می‌کنند. بیشتر آن‌ها برای کاهش ریسک بودجه‌های مربوط به عملیاتی مانند درآمدهای حاصل خود را برای دریافت سود، سرمایه گذاری می‌کنند تا بعدها برای توسعه کار خود از آن استفاده کنند.

برای تخمین درست هزینه‌های راه اندازی استارت آپ باید به درستی محاسبات را انجام دهید. اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید؛ کارهای خود را انجام دهید و دقیقا متوجه شوید که در چه مکانی قرار دارید. پس از راه اندازی کسب و کار خود؛ جریان گردش پول خود را ردیابی کنید. بنابراین در طول زندگی کسب و کار خود یک تصویر مالی واضح و مشخصی خواهید داشت.

پیشنهاد می‌کنیم:  آموزش نیم‌فاصله در ورد (word)

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز ۰ / ۵. میزان امتیاز ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز می‌دهد

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود ببخشیم؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =